14. ל-12: תגובה מעניינת, אבל לא מדוייקת התותח איננו ממורכז, אלא מוסט שמאלה מציר המרכז ב-40 ס"מ. - האיזון בעת הירי מבוצע עם מאזנת אוטומטית מובנית כחלק ממנגנון הירי. סיידי | 10.01.21 (ל"ת)
12. ניצן - ראוי להזכיר כתבת ממש לא מזמן על מטוסים לא סימטריים. ה-A-10 הוא לא ממש סימטרי. כן הנסע הקדמי הוא לא באמצע, כי באמצע יש תותח. התותח הזה חייב להיות ממש בדיוק באמצע, אחרת הוא מפנה את המטוס הצידה בזמן ירי (כן, בדיוק, כמו לדחוף רגל) ואז הירי לא מדויק - הצרור בורח הצידה. אז הגלגל הקדמי קצת בצד, ורדיוס הפנייה בהסעה (taxi) שונה בפניות ימינה ושמאלה. הוא לא נבנה ככה במקור. הם נאלצו לשנות אותו כי התותח הוא עדיפות עליונה. התותח הזה לא נבנה להתאים למטוס הזה, אלא ההיפך - המטוס נבנה סביב התותח! התותח הזה הוא הרבה יותר מדויק מהוולקן של מטוסי הקרב והוא יורה מין בננות כבדבדות כאלה ממולאות באורניום מעוקר... זה מטוס שיכול לקבל יותר מטור משלו - זה הבייבי של פייר ספריי ולכן ישרת עוד הרבה שנים. יעקב | 11.06.20 (ל"ת)
11. הטייסת והמטוס אדם איש לוחמת מדהימה, פשוט להיתמוגג, והכי חשוב טוב שיצאה מיזה בשלום רובי | 10.06.20 (ל"ת)
10. It is not mentioned whether the elevator's trim was still functional. A elevator's trim if still functional can help with pitching the nose if the elevator is badly damaged. It helped many B-17 pilots during WW II who returned to base with a stuck or damaged elevator. TIMMMY | 08.06.20 (ל"ת)
9. פאנטום וסקייהוק משיגים יחד את כל המטרות בזירה המקומית גם כח אש וגם יכולת לטוס נמוך ולאט. זאת ועוד, היזמה לקורנס 2000 היתה ישראלית. בחידוש הA10, האמריקאים נהנו מהתקדים הישראלי. מסקנה : לא צריך A10 סמל (מיל) ברק פלד | 07.06.20 (ל"ת)
7. למגיב-3 הסיבה מספר אחת למיקום המנוע זה על מנת להרחיק אותו מהקרקע כיוון שהמטוס תווכנן להמריא ממסלולים דפוקים או מסלולי אפר שיכולים לזרוק חצץ לתוך המנוע. דבר שני זו הסיבה שאמרת שלישית זה שימוש בגוף המטוס כחסימה לאש מהקרקע והסיבה האחרונה שציינת זה מה שנקרא feture. זה משהו שיצא כתוצא מהדרישות המקוריות. ok | 03.06.20 (ל"ת)
6. פריבילגיה של צבא עשיר. ה A10 אכן מטוס מדהים, אבל רק מדינה בעלי חתך משימות כל-כך צר. כמו ארה"ב יכולה להרשות לעצמה להחזיק טייסות שלמות של מטוסים | 03.06.20 (ל"ת)
5. ל4. ועדיף שהטייסים שלנו יהיו גברים כמו הטייסת הזו- ולא הכוסיות שהם היום !! הכי טוב שהטייסים יהיו כמו במארינס, שם הם חלק מהיחידה. בטח טייסי מסוקי הקרב. פה הטייסים מתים כבר להגיע לבסיס, למכונת האספרסו ולפקידה התורנית. אחד שלחם בלבנון השנייה | 03.06.20 (ל"ת)
4. מסכים עם 1.בתור אחד מה"ירוקים" (שריונר/חי"רניק) הייתי רוצה שה"כחולים"... ייקנו כמה טייסות של סוסי עבודה כאלו לסיוע קרוב, מאשר כמה מטוסי חמקן. מלחמת לבנון השנייה היתה נראית אחרת אם היו כאלו מטוסים מעורבים באופן קבוע בלחימה. טורים משוריינים שלנו לא היו נתקעים בצירים וחוטפים טילים מהכפרים מסביב. רבעיית ווארטהוגס כאלו היתה מפוררת לאבק כל כפר/בניין חשוד או שיורים ממנו. החיזבאללה היה חושב מאתיים פעם אם להשאר בכפרי האיזור. האפקט הפסיכולוגי של המטוס עצמו משפיע אפילו לפני כמות החימוש העצומה שהוא יכול לשאת. כסף ע"ח חיי חיילים | 03.06.20 (ל"ת)
3. מיקום המנועים הוא לא כדי "שהגחון ייפגע" יש למיקום הזה שתי מטרות: טשטוש חתימת הגזים היוצאים מהמנוע - ממוקמים מעל למייצבי הגובה - ויותר חשוב, המנוע לא מוקף במיכלי דלק. אם המנוע נפגע, אין דלק מסביבו שיוצת. ר | 02.06.20 (ל"ת)
1. עדיף היה לקנות 20 כמוהו מאשר עשרה F35. אם צריך לנקות את לבנון, זה הכלי ולא מטוסי הייטק ('אייפד' כמו שהם מכונים). כג | 01.06.20 (ל"ת)
ליידי A10: כשהטייסת הכי קשוחה הצילה את המטוס הכי קשוח
14 תגובות לכתיבת תגובה