59. כלכליסט -37 צודק, ניצן - שאפו תנו אפשרות לקרוא תגובות מההתחלה לסוף . ולעניין ניצן וכתבות הקברניט כל הכבוד לך על העומק ולמרות זאת הבהירות , הידע הנרחב והסגנון שמתאים לכל קורא. נהנה לקרוא כל מה שאתה כותב . עכשיו בסגר אם יש לך זמו תן גז ותתגבר כתבות ... יוד | 26.09.20 (ל"ת)
58. בס"ד:שלושת היהודים,מרסל(מיראז') והמיכאלים(מי,מיג) כנראה שאלה הם המהנדסים היהודים ששינו את מפת מטוסי הקרב הן בעד ישראל והן נגדה.אחד מהם מרסל בלוך דאסו(מהנדס המיראז' ,3,4,5).מסתבר שבין 1940 ל1944 היה מרסל בבוכנוולד. הגרמנים רצו את סודותיו וחבריו הסתירו אותו ו"תפרו לו שם במקום אחד הנספים",בשנת 1950 התנצר,אבל עזר לישראל להשיג את תוכניות המיראז' 5 בזמן האמברגו.מענין דווקא המירז' 4000 שלא נמכר בדומה ללביא.תכונותיו עולות על כל המיראז'ים וגם על הרפאל.להארכתי הצרפתים זקוקים למטוס רב משימתי לטווח ארוך כאף 15. אך המכ"ם של היום מזהה את כולם חוץ מהאף 35. M | 04.08.20 (ל"ת)
57. הייתי שמח לטוס במאך 2 מעל פריז אבל זה נראה לי קצת לא חוקי, בומים על קוליים וכאלה.... גדי | 25.06.20 (ל"ת)
56. ל 53 לא טענו שהמרחק בין ערי הבירה הוא 1000 ק"מ אלא בין המדינות המרחק בין צרפת לאוקראינה בנקודות הכי קרובות הוא בערך 1040 ק"מ. יונתן | 24.06.20 (ל"ת)
54. למי שהתלהב פה ממנוע הפאנטום שהותקן בכפיר אכן מנוע חזק יותק מהאטאר 9 שהיה במקור במיראז' 3, אבל זה לא היה דרמטי. המיראז'ים של חיל האוויר שטסו בששת הימים ובהתשה וביום כיפור (אז כבר היו במערך מטוסי נשר) השתמשו במנוע הצרפתי והפילו יותר מ-300 מטוסי אויב. מנוע הפאנטום היה אמנם חזק יותר אבל רועש, בזבזן דלק והותיר שובל עשן אופייני ובעייתי. לא כל דבר אמריקאי הוא טוב יותר. עובדה שממשיכי המיראז' 3, ה-2000 והראפאל נמכרים לא רע גם כיום. אבי | 24.06.20 (ל"ת)
53. הנתון של 1000 ק"מ לתקיפה במוסקבה אינו נכון מאחר שהמרחק מפריז למוסקבה הוא כ-2,800 ק"מ שהם כ- 1,600 מייל והמשמעות היא שגם עם תדלוק בשמי צרפת המטוס הזה (שטווח הטיסה שלו בגובה נמוך הוא מכסימום 700 מייל) לא היה מגיע למוסקבה... לכן. ההשערה שלי היא שהצרפתים אולי אמרו מוסקבה אבל בעצם התכוונו לברלין. :) מודד מרחקים | 24.06.20 (ל"ת)
52. למספר 50, אני חושב שהסיבה לכך היא שקטעי הוידאו שאתה רואה כאן צולמו לפני שנים רבות בזמן מלחמה, ובתקופה זו למטוסי הקרב היו רק מצלמות שחור לבן, גם כשכבר הייתה טלוויזיה צבעונית בבתים. מישהו | 23.06.20 (ל"ת)
51. מיראז אין מה להשוות למטוסים אמריקאים. מנוע אחד של פנטום הספיק (J79) לתת לכפיר כח אדיר. חוץ מזה יש בעיה של הנחתה של מטוסי דלתא. לא מתאים לכל טייס. אות | 23.06.20 (ל"ת)
50. לקברניט היקר שלום. למה הסרטונים של פגיעה במטרות תמיד בשחור לבן? ב2020 ברור שאין מניעה טכנולוגית לקבל סרטון איכותי ב4K תוכל להסביר לנו פעם? | 23.06.20 (ל"ת)
48. צרפת למה לצרפתים היו הרבה מלחמות אזרחים? כדי שכל צרפתי יוכל להתגאות שהוא ניצח במלחמה כלשהיא :-) בשורות טובות עם ישראל דני מרום | 22.06.20 (ל"ת)
47. מה שיפה בעריכה זה העובדה שזה מצליח להושיב את הילדים ולתפוס אותם... בלי להיכנס לאיכות התוכן (והנכונות של חלק מהעובדות), בתקופה בה הילדים דבוקים למסך רק של האקס בוקס או הפלייסטיישן, אתם מציחים לרתק אותם בשיעורי היסטוריה מהנים. שאפו ענק לכם ותמשיכו ככה !!! גרביים צהובות | 22.06.20 (ל"ת)
46. יש עם צרפתי? העם הצרפתי כוונה מוסלמים ואפריקאים. הם תמיד היו גאים גם בלי מיראז'ים למיניהם. מוחמד ה-71 | 22.06.20 (ל"ת)
44. ל 11, הצרפתים נתנו לנו מהפכה עקובה מדם בעקבותיה הגיעה הדיקטטורה והקולוניאליזם הצרפתי האכזרי במיוחד. אתה חי באשליות הנרטיב הצרפתי. חכם ציון | 21.06.20 (ל"ת)
43. כתבה יפה. לא ברור מה היו ההבדלים במירז' 2000 ומעניין יהיה לקרוא על הרפאל. האם צרפת לא קנו את היורופייטר? ירון | 21.06.20 (ל"ת)
42. מירז' 4 מיראז' 4 - מפציץ אסטרטגי. הוצג באוקטובר 1964 ויוצרו 62 מטוסים.לא 1959. רמי | 21.06.20 (ל"ת)
40. נתניה בעצם זה מזכיר את כיפת הברזל : פתרון שהביא המון תועלת בזמן אמת, וסגר עשור (ואולי קצת יותר) של פער בין הצטיידות האויב ברקטות לבין הבשלת היכולת לתת מענה לרקטות באמצעות לייזר. שי | 21.06.20 (ל"ת)
39. ל 5 עידן אחר אב הטיפוס הראשון של ה A10 המריא בשנת 1972 .... מה הקשר לתכנון בעזרת מחשב ? קורא אדוק | 21.06.20 (ל"ת)
38. חשיבה מיושנת מי שולח מטוסים וקל יחסית להפיל - טיל בין יבשתי או צוללות הן התשובה לתגובה. חשיבה של לפני 100 שנה..... עצבני | 21.06.20 (ל"ת)
37. היה הרבה יותר קל לקרוא מהתחלה לסוף! אני מדבר על התגובות כמובן, למה האחרונה למעלה? כלכליסט, לפחות תנו אפשרות לקרוא את התגובות מההתחלה לסוף! איציק מראשל"צ | 20.06.20 (ל"ת)
36. ל-32: גם סטיב ג'ובס לא המציא את הסמארטפון, אבל... הטי אס אר בא אחרי המיראז' ובוטל. הוויג'ילנטי תוכנן וטס לפני המיראז', והיו בו חידושים יצירתיים ביותר - אך בתור מפציץ גרעיני טאקטי ומוגבל. ההסלר גם הוא טס לפנח המיראז' והוא דווקא היה כלי אסטרטגי, אבל פשוט אסון הנדסי, והוצא משירות פחות מעשר שנים מאז נכנס. האף 111 בא הרבה אחרי. גם סטיב ג'ובס לא המציא את חנות האפליקציות או הסמארטפון, רק היה הראשון שעשה את זה כמו שצריך שלומי | 20.06.20 (ל"ת)
35. הערת הבהרה מרסל דאסו המייסד הוא במוצאו יהודי יליד פולין ושמו היה מרסל בלוך. הוא התנצר ואילו נכדו התחתן עם יהודיה מושיקו | 21.06.20 (ל"ת)
32. מפציץ גרעיני מהיר זה לא פטנט צרפתי TSR-2 הבריטי (שבוטל) B-58 A-5 ויג׳ילנטי של צי ארה״ב F-111 נתנייתי | 20.06.20 (ל"ת)
29. צרפתים מתנשאים הצרפתים עם של מתנשאים מגעילים , הם חייבים משהוא שהוא יהיה הכי טוב בעולם הרבה זמן הם הציגו את אנית נוסעים הכי גדולה בנמל לה האבר , היום יש הרבה אוניות נוסעים יותר גדולות ומפוארות מנשה האיום | 20.06.20 (ל"ת)
18. כתבות נוספות הכתבות על מטוסים שונים הן נפלאות. קיימים גם כלי משחית נוספים ומרתקים. אוניות מערכה, משחתות, צוללות, וכן טנקים ושאר גושי ברזל מחרידים. הכתבות שלך מתומצתות ובהירות כל כך, ואני מצפה להרחיב ידע גם בנושאים נוספים. תודה לך. רון | 20.06.20 (ל"ת)
17. הקברניט הזה ממש מיותר, אחי מה אתה חופר לי שיעור היסטוריה על הבוקר תכלס על המטוס, הצרפתים וסובייטים ובלא בלא... מטוס מה הוא וקצת ריביו על המטוס ושלום על אוסראיל כאב ראש | 20.06.20 (ל"ת)
16. תודה קברניט.עוד נקודה קטנה בהיסטוריה. אני בטוח שנשמח לדעת את סיפור המיראז'ים בישראל. אזרח וותיק | 20.06.20 (ל"ת)
15. המיראז'3 ונגזרותיו (כפיר, צ'יטה) טסים בעולם דם כיו מטוס גאוני. תכנון מבריק. אווירונאוטים גאונים | 20.06.20 (ל"ת)
14. טכנולוגיה צרפתית כתבה אודות ביצועים מרשימים של המיראז' 4. השאלה הרלבנטית היא האם מערכת החשמל שלו היתה בסטנדרט של מערכות החשמל ברכבי רנו ופיג'ו...... אמנון ט. | 20.06.20 (ל"ת)
13. תודה לך ניצן על הכתבות המעניינות אני כבר שנה רואה כל שבוע את הכתבות, זה ממש יפה תודה לך ניצן המתעניין | 20.06.20 (ל"ת)
11. הצרפתים גם נתנו לעולם את הדמוקרטיה המודרנית עובדה קטנה ולא חשובה במיוחד... איש חופשי | 20.06.20 (ל"ת)
8. מקור השם 'דורנדל' (Durandal ) חרבו של הגיבור מימי הביניים רולנד שעצר את המוסלמים באזור הפירנאים. איתן | 20.06.20 (ל"ת)
7. SNECMA It is worth mentioning that Snecma had had an important part in Dassault's success by developing and manufacturing a superb series of military engines. TIMMMY | 20.06.20 (ל"ת)
6. טור מעניין מאוד. תודה רבה תמיד אני מצליח להשכיל ולהחכים בטור הקברניט שגם כתוב מצוין אברום השובבי | 19.06.20 (ל"ת)
3. תכנון בעזרת יצירתיות גאונית לפני תור הזהב של המחשוב שיצר מפלצות מכוערות כמו הa10.מהירות זה לא הכל יגידו טייסי סקייהוק עידן אחר | 19.06.20 (ל"ת)
מיראז' 4: חצי מפציץ אטומי, חצי מכונית ספורט
59 תגובות לכתיבת תגובה