אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קרב אלף המטוסים והטייס שהציל את המלך

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
פיספסתם שניכם
האמת היא שהבריטים ניצלו אירוע חריג (הפצצה גרמנית על שכונת מגורים) כתירוץ להתחלה במתקפת הפצצות על אוכלוסיה אזרחית גרמנית שגרמה לגרמנים להפציץ אוכלוסיה בריטית, מה שלא ברור הוא אם אותו אירוע חריג ראשוני היה באמת טעות או תחת פקודה (סוג של ברירת מחדל למשל, אם לא יותקף היעד שנבחר בתדרוך, או כל אפשרות אחרת).
לרועי ועימנואל (46,47) | 05.02.21
46.
כתבה לא מדוייקת וחבל
לא שאני מעוניין להמעיט בפשעיה של גרמניה הנאצית אבל העובדות הן אחרות לגמרי גרמניה מעולם לא רצת לתקוף את ערי גרמניה ובעצם ההחלטה של גרינג לתקוף את ערי גרמניה הצילה את חיל האוויר המלכותי של ברטניה הסיבה שהגרמנים התחילו לקטוש את ערי ברטניה הייתה בגלל שהבריטים תקפו בגרמניה בעיקר בחשיכה עקב יתרון מספרי של הגרמנים בטעות האנגלים הפציצו את אחת הערים וגרמו לפגיעה באזרחים בתגובה היטלר החליט ללמד אותם לקח..... וכך ההתקפות על שדי התעופה הצבאיים פסקו וזה התרחש ממש לפני שכמעט הגרמנים הצליחו לשבור את חיל האוויר הבריטי התוכנית הגרמנית המקורים הייתה מבצע לוע הארי עליוונות אווירית ואז פלישה לאי הבריטי
עמנואל | 07.01.21
43.
התחקיר הבסיסי מעליב את הקוראים . ובשביל מה?
לדורניר היה בסה"כ מקלע אחורי אחד. 0.3 . מאיפה הסיפור על 6, האל יודע. לא סיכון גדול לאף מטוס קרב. 4 פצצות של 250 קילו??? כן, אבל לא על לונדון... בטווח הזה, הם ידעו להטיל רק פצצות 50 , כפי שאכן קרה. אפשר לשמור על הסיפור המעניין גם בלי העמסת פרטים לא נכונים.
עדו | 09.07.20
40.
לדעתי האריקיין הוא בכלל שחקן כדורגל
וגם הגרמנים לא באמת רצו לפגוע בארמון באקינגהם הרי ככלות הכל לטעמם ישב שם מלך גרמני, הם עדיין קיוו לעשות איתו עסקים. וגם מספר 2 צודק הנאצים עברו להפצצת אזרחים רק לאחר שצ'רצ'יל שלח מפציצים לתקוף את קלן, לאחר שפצצה טועה נפלה בלונדון. יכול להיות שהטקטיקה המוקדמת של הגרמנים הייתה מוצלחת ויכול להיות שלא, הנושא שנוי במחלוקת אבל הגרמנים בזמן אמת חשבו שהיא נכשלת משום שהיכולת של הבריטים לתקוף אותם באוויר לא דעכה. למרות שהיו קצרים בעיקר בטייסים.
פריקלי פיט | 07.07.20
36.
2: תחשוב על פרל הרבור ותסיק מה היה קורה לצי
המלכותי לו חה״א המלכותי היה מפסיד בקרב על בריטניה. היפוטתית, אם גרמניה היתה מנצחת בקרב על בריטניה ב-40’, היא יכלה לפלוש ב-41׳ (אחרי הכנות מבצעיות ולוגיסטיות רציניות, כולל שחיקת הצי המלכותי); מה שכמובן היה מתנגש עם התוכנית הכללית לפלוש לבריה״מ אז.
נתנייתי | 05.07.20
32.
אז מה 2 ? , היטלר והנאצים בכלל היו הקרבן במלחמה הזו?
איזה קשקוש, הבליץ על לונדון התחיל כאשר לבריטים בקושי היה כוח אווירי לתקוף סירת דייג בתעלת למאנש. 8 חודשים רצופים על הפצצות על לונדון, אינם "תגובה להפצצות הבריטיות"... הנאצים קיוו להשיג כניעה של הבריטים על ידי הבאת האוכלוסיה לייאוש ואי אמון בממשלה. וכניעה כזו, אגב, עמדה על הפרק לאורך כל השלב הראשון של המלחמה בתמיכה נרחבת של כוחות אופוזיציה לצ'רצ'יל.
אברהם | 05.07.20
31.
הפצצת הערים היתה טעות קשה
הפצצת הערים היתה טעות גרמנית. בגלל דיווחי מודיעין לא אמינים בלשון המעטה, ומדיניות בריטית של שליחת כוחות קטנים וממוקדים, הם האמינו שחיל האויר הבריטי נשחק לחלוטין. הם טעו בגדול, וגם הניחו לבריטים להתאושש ולהתחזק. בתכלס הם נכשלו. בנוסף הם נתנו לגיטימציה לבעלות הברית להפציץ ערים, וקיבלו זאת על ראשם בהיקף הרבה הרבה יותר גדול.
יעקב | 04.07.20
21.
דווקא הפצצות הערים והתעשיה בוצעו ביסודיות ובאכזריות ע"י הקצב מלונדון.
ודרך אגב, דווקא הגרמנים היו בתנאים קשים יותר, עליהם לטוס מרחק גדול יותר בגובהה נמוך תוך ניסיון לחסוך דלק עבור החזרה הארוכה. חוסר היכולת שלהם להתמקד במטרות איכות במיוחד אחרי המעבר לטילי וי אחד ושתיים גרמו להפסדם בקרב על בריטניה.
צפצפ | 04.07.20
15.
Integrated Defense System
Great Britain was the first to develop a fully integrated air defense system; The coastal radar network and auxiliary observers gave Fighter Command, mainly Group 10 and Group 11 great advantage knowing in advance the movement of German bomber formations. It gave them greater flexibility in scrambling fighters of the various squadrons of those groups. Then the Germans developed their own very successful integrated defense system consisting of radar guided coastal batteries (en-route along the Dutch coastal line) as well as fighter squadrons and night fighter squadrons wrecking havoc on RAF and USAAF bomber formations attacking Germany's military industrial complex.
TIMMMY | 04.07.20
13.
ל-2 אתה צודק אבל עדיין אין על הקברניט.
אגב, ההפצצה הבריטית על ברלין הייתה כתגובה על הפצצה של הגרמנים על לונדון ... בטעות. היטלר רתח כשהוא שמע שאחד מהמטוסים שלו הלך לאיבוד וסתם זרק את הפצצות שלו על לונדון כי הוא ראה אורות. רוב הסיכויים שהגרמנים היו מנצחים בקרב על בריטניה ללא הטעות הזו. מהסיבות שציינת.
רן | 04.07.20
2.
אתה טועה ומטעה
הפצצת הערים הייתה כתגובה להפצצה בריטית על גרמניה. מבחינה אסטרטגית התגובה הגרמנית, פרי מוחו המעוות של היטלר, הייתה טעות, כי בזמן שהערים חטפו חיל האויר המלכותי קיבל זמן קצר להתאושש. אם הגרמנים היו ממשיכים להתמקד בתחנות מכ"מ ושדות תעופה, המצב היה חמור בהרבה. בכל מקרה, הפלישה לאנגליה לא הייתה מתקיימת ללא השמדתו של הצי הבריטי וזה לא רק תלוי בכוח אוירי.
אסף | 03.07.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת