אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נמל המפרץ הוא ההזדמנות של חיפה לשוב לימי הזוהר

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
6 נסחפת לגמרי.
מאיפה תביא לפה את כול האנשים שיאיישו את כול מה שתיארת. 7 בתי מלון בבת גלים הקטנה? אני בעד הארכת שדה התעופה כן, אבל לא לבנות שדה בינלאומי שיקלקל את החיים לתושבי הקריות לעבור מזיהום אוויר ב2030 למפגעי רעש זה רעיון גרוע מאד תשאל מושבים ליד נתב"ג. מה שכן צריך תעשיה קלה (לא כימית) והייטק, אבל אם ימשיכו לשלם לצעירים שכר יותר במרכז, אנשים יברחו מפה. אתם יכולים לבנות פרויקטים משונים, לשמר אנשים זה האתגר האמיתי. מה עם הארנונה בחיפה גבוהה בקטע מוגזם, ואוכלוסייה מזדקנת בכרמל. מי יאייש את כול זה. צריך להסתכל על מודלים של ערי נמל מוצלחים בחו"ל. אולי ליברפול היה מעניין אם היו פותחים חיי לילה בנמל חיפה, כמו בנמל תל אביב, מקומות להופעות, מסעדות וברים. זה ימשוך קהל איכותי שגם ככה עבר לצאת בעיר תחתית וכמובן תיירים. אולי ליצור פיוז'ן של נמל ביום ובערב מקומות בילוי. יפתחו גם מקומות עבודה חדשים. להעביר את הזאפה לנמל, ולסגור קניונים שיש מול מת"מ לכיוון העיר התחתית. אני למדתי באוני' חיפה שבן ארצי היה הרקטור לפני עשר שנים. הוא כותב יפה שאלה כמה אנשי מפתח באמת מקשיבים לדבריו. אני די בטוח שהוא לא גר בעיר....
מהקריות עובד בת"א | 24.07.20
6.
הרבה יותר חשוב שדה תעופה בינ"ל
פינוי בתי הזיקוק, בניית 70 אלף יח"ד, 2 פארקי הייטק גדולים, בית חולים ענק חדש במפרץ, חיבור מסילת העמק ביקנעם למסילה המסרחית בשרון, העברת חברות ממשלתיות מת"א לעיר התחתית בחיפה, בניית 7 בתי מלון בני 300 חדרים כ"א בבת-גלים, המושבה הגרמנית, הדר, העיר התחתית ושדה התעופה ועוד 20 קטנים יית רכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה, וסגירת נשר מלט, הארכת הרכבת לקריית שמונה ונצרת, וסלילת מסילת מטען בין בית שאן לאירביד. עם כל הפרוייקטים האלו יתווספו למטרופולין חיפה עוד 120 אלף מקומות עבודה ועוד 400 אלף תושבים.
פרדי | 05.07.20
5.
טעות גדולה בידי הפרופסור הנכבד
כמו בן ארצי (שאני מכבד אותו ואת סיפור משפחתו החיפאי) טובת חיפה לנגד עיני. בן ארצי טועה ובגדול. פיתוח העיר חיפה יהיה רק דרך תעשייה עתירת ידע בעלת ערך מוסף גבוהה על בסיס העוגנים שכבר קיימים בעיר ובסביבתה שהם: הטכניון, האוניבריסטה, קמפוס הנמל, רפא"ל, אלביט, מטה חברת חשמל ודומהם. הנמל החדש הוא תעשייה ישנה, מזהמת, בעלת ערך מוסף נמוך שתעסיק פועלים בשכר נמוך. לא מה שירים את העיר. החזון בדבר חיפה כמרכז אזורי קורס מאז 1948 ועזיבת הבריטים מכיבן שהירדנים פשוט לא רוצים להשתמש בחיפה- הפוליטיקה חזקה מהגיאוגרפייה. במעבר נהר הירדן עוברות משאיות בודדות ביום ובתוכנית מסילות הברזל של ירדן שמבוצעת על ידי כסף סעודי (לא סיני) אין שום תוכנית לחיבור אירביד עם הרשת הירדנית הארצית (יש חיבור למעבר הגבול הסורי, העיראקי והסעודי). ישראל אינה במשחק הלוגיסטי הזה.
א.ג | 04.07.20
4.
נמל חיפה להחזיר את תפעול הנמל בחיפה. אבל ברור
שלא תוכל לשמש כבעבר. יש לה היום מתחרות מה שבעבר לא היה . עד שתחחיט עינת לעשות משהו ראש העיר תתחלף. כי כל דבר אצלה הולך בעצלתיים. שואלת,נוברת,המון חכמים יש בעיריה .מרוב המון העיריה היא משותקת. היום חיפה נראית כאילו הכער עטברת טראומה. היא לא מתפקדת. בגלל ציבור גדול שהחליט לעשות שינוי והחליף לעינת קליש. אנחנו משלמים מחיר יקר. העיר היום לא מתפקדת. מלוכלכת.לא מטופחת.כולנו מדוכדכים שכך נמשיך במצב הנורא עוד כמה שנים ממש מדכא. רוצים שהזמן יעבור מהר.או שהיא תעלם לנו מהעיניים. מה שנכון, ראש העיר הכי ב
א.א.חיפה | 04.07.20
3.
נמל שנזקיו מרובים מתועלתו
חולק על ידידח יוסי. "הזדמנות אדירה" - אלו מילים אדירות, ומה מאחוריהן? מציע לכל אחד לרשום בעמודה את את התועלות של הנמל הזה, ובעמודה שניה את העלויות. ולא רק זאת: לסמן מי זוכה בתועלות, ומי נושא בעלויות. הסיכום שלילי ביותר לחיפה וסביבתה. באשר לשריעתה של חיפה, יש לה סיבות אחרות. נמל המפרץ הוא פיתרון של יאוש, בלתי רלוונטי לבעיות האמיתיות. ערים בישראל עושות חיל גם בלי נמל מיטענים. שינוי המגמות מחייב הנהגה עירונית מסוג אחר, אך זה כבר דיון מסוג אחר...
שמואל גלבהרט | 03.07.20
1.
חיפה חייבת להיות אלטרנטיבה לגוש דן
בנית הנמל החדש היא לא הבשורה, כדי שחיפה תתקדם באמת צריך את הצעדים הבאים: 1. הפיכת שדה התעופה הקטן לבינלאומי. 2. משיכת סטארטפים מאזור המרכז לחיפה בשיתוף פעולה עם הטכניון. 3 הוצאת המפעלים הכימיים מהמפרץ והרחבת פארק הקישון בשטחם 4. בניה מוזלת בשכונת הדר והשכונות שלידה לסטודנטים וזוגות צעירים.
אלון | 03.07.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת