52. טור נפלא כרגיל, אבל לדעתי החסיר אנקדוטה חשובה כשחיל אוויר טס להפציץ את שדות התעופה המצריים, הטייסים שמרו מן הסתם על דממת אלחוט. במקביל, חיל אוויר עשה תרגיל הסחה, כדי שתהיה למצרים תחושה של עוד יום שגרתי, והעלה לאוויר מטוסים שהשתמשו באותות הקשר של הטייסות התוקפות. אם אני זוכר נכון, מי שעשה את ההסחה היתה טייסת הפוגות. ניר | 29.09.20 (ל"ת)
51. יעף הגנה בס"ד כשאתם תוקפים את העורך במשפטים כמו:"קצת צניעות לא תזיק" או "היתה לנו ששת הימים ובגלל חוסר צניעות הגענו ליום הכיפורים" אז אני לא פוסל את תגובתכם אלא מעיר שלא ידענו בזמנו וגם היום להודות לבורא עולם 1.מלחמת ששת הימים היתה מלחמה ניסית הן באדם והן במכונה. א.טייסים דיווחו על תוצאות טובות יותר בקרב מאשר באימונים שגרם למפקדים להשתאות. ב.המטוסים ובאיחוד הבעייתיים בינהם שראו מוסך פעמיים בשבוע,לא ראו מוסך במלחמה. 3.טייסי הכפירים של קולומביה שטסו ב"רד פלג" ב2010 קיבלו את הציון הגבוהה בתרגיל.הכל בעזרת השם M | 30.07.20 (ל"ת)
50. יחסי טייס-מטוס כנראה שלא רק הפוגה זכתה לתודה בטקס הפרידה טייסי הפאנטום התאהבו במטוס הכל יכול,זה שהביאם חזרה לבסיס עם מנוע אחד(אולי חוץ מהעשן האחורי שגרם לגילוי מוקדם) ושיבחו אותו ממש כמו רעיה,אישה,חברה הלביא החדש הפך ביינתיים למדריך הטיסה.הפאנטום כבר קורקע מזמן,אבל האהבה נשארה מעניין לציין שישנם פאנטומים וכפירים בחילות אוויר בעולם,אבל נראה שגם הם כבר מתחלפים וחוץ מזה מי צריך מטוסים אחרים כשיש חמקנים. M | 30.07.20 (ל"ת)
49. חיפה עכשיו התעשיה האווירית צריכה להסב את מטוסי הפוגה למטוסים ללא טיס שימשיכו לתרום שלמה | 22.07.20 (ל"ת)
48. חכו חכו חיל המחשוב מכין מדור "הרב תכנת" אנחנו נראה לכם שחצנים שכמוכם הרב תכנת - בקרוב! | 20.07.20 (ל"ת)
46. חכו חכו חיל הים מכין מדור ״הרב חובל״ אנחנו נראה לכם שחצנים שכמוכם הרב חובל - בקרוב! | 14.07.20 (ל"ת)
41. נפרדו ממנו לא בגלל שהיה גרוע, אלא מפני שהיה יקר לתפעול טורבו פרופ הרבה יותר יעיל וכמעט שאין הצדקה היום למנוע אחר במטוס תת-קולי | 13.07.20 (ל"ת)
40. מטוס נורא, עד היום אני לא יכול להיפטר מהריח המגעיל שלו והרעש הבלתי נסבל שמחורר אוזניים חוצמזה, איזו כתבה מתלקקת עם ניתוחים והסברים לילדים בגן חובה. היהשם | 13.07.20 (ל"ת)
39. מלחמת 6 הימים הייתה אסון לטייסת אולי גרמו נזק למצרים ולירדנים, אבל מישהו בצמרת החליט למתוח את החבל ושלח את הטייסת ב-8 ביוני לרמת הגולן. בגיחה הראשונה נהרג מפקד הטייסת וכל העניין המיותר בוטל. רוני | 12.07.20 (ל"ת)
38. חי"א שלנו תמיד ממלא את הלב להבין איזה חיל יש לנו, למרות הכל ובזכות הכל!!! הציוני | 12.07.20 (ל"ת)
37. באופן קבוע אתה משמיט את המטוסים האזרחיים של התע"א שוכחים שבמקביל לכפיר נבנו בתע"א הערבה ומטוסי המנהלים הג'ט קומנדר -ווסטווינג-אסטרה-גלקסי-G150-G200-G280 מה ששמר על היכולת הישראלית לבנות מטוסים ומערכות למטוסים הנם המטוסים האזרחיים ולא רק הכפיר והלביא. נורי שמס | 12.07.20 (ל"ת)
35. גם אני הייתי שם גם אני הייתי שם... וגם טסתי ב-backseat כ-35 טיסות... (כמכונאי טיסות מבחן)... ותודה לטייסים האמיצים שגם נתנו לי להטיס... אין "סלחן" כמו המטוס הזה. גורי א. | 12.07.20 (ל"ת)
34. כתבה מצוינת כרגיל הערה קטנה: לפוגה לא היה כסא מפלט, ומכאן סיכון רב לטיס אם מטוסו נפגע. כמו כן מספר רב של מטוסים (ביחס לגיחות) נפגעו במלחמת שש הימים. טל | 12.07.20 (ל"ת)
33. מטוס מצוין והרבה חושבים שיותר טוב ממטוסי התרגול של היום 2 מנועי סילון, נראה כמו מטוס קרב בסידור הישיבה, סלחן בהטסה ועוד. בששת הימים - הוא נפגע כי טס לאט ובגובה נמוך כדי לא לפגוע בכוחותינו. אם היו טסים בגובה לא היה נפגע מטוס אחד... מצטרף לכל אלה שמתנגדים ליחס מתנשא ששלנו הכי טוב הכי חזק וכו' - זה מיותר וגם לא נכון. געגועים לפוגה | 12.07.20 (ל"ת)
32. צוקית כמו תמיד טור נהדר. הערה לשיפור- אמנם תעופה ואמנם חי"א אבל קצת צניעות לא תזיק. אנחנו טובים אבל לא הטובים היחידים בזירה. צחקתי "כשמגיעים לנחיתה, נזכרים שוב כמה המטוס נמוך; מספיק שבאתם טיפה מהר מדי, והנגיעה במסלול תרגיש כאילו התחת שלכם הוא הברקס..." אבי | 12.07.20 (ל"ת)
31. אחת הטעויות ההיסטוריות של מדינת ישראל היה הזלזול במדינות ערב ואמירות כמו "המטוסים שלנו הכי טובים" ו "אנחנו הכי חכמים" לא ממש מוסיפות למוכנות שלנו. לכל שבת יש מוצאי שבת, ולששת הימים היה את יום כיפור. קצת צניעות. יעקב | 11.07.20 (ל"ת)
30. מי שהכי ניזוק ממטוסים היו צבא מצריים הנסוג במיטלה כל כלי הרכב המצרי נפגעו על הצירים ולכן החייבים המיצרים נסוגו ברגל וחלקם עשו זאת יחפים עקב הרצון לנוע בחולות לקלות אף רכב לא שרד | 11.07.20 (ל"ת)
29. אי שם These submarines come as part of a deal for four submarines signed between the two countries in 2014, the spokesperson for the Egyptian Armed Forces Tamer al-Refai said. משה | 11.07.20 (ל"ת)
26. יש !! הגרמנים מוכרים למצרים עוד צוללת משוכללת - שמחה גדולה במשפחה המלכותית $$$$ בן דוד "גאון" יעשה למשפחה הון $ | 11.07.20 (ל"ת)
25. התנשאות מיותרת - קצת צניעות בבקשה לא כל כך אוהב את הסגנון של ההתנשאות על האחרים. סגנון של אחרי מלחמת ששת הימים. תתקדם קברניט... אנחנו ב-2020, אל תזלזל באחרים, גם לא במרומז. סידרת כתבות יפה ומעניינת, אבל קצת צניעות לא תזיק. יוני | 11.07.20 (ל"ת)
23. גיל סדן.בפעם ה100 !! פשוט אין עליך..מדהים ביידע שלך ונהנים לקרוא . תודה קורא קבוע וממתין | 11.07.20 (ל"ת)
19. ה- F16 הישראלי רחוק מאוד מביצועי ה- F16 החדשים כיום מיוצרים F16 דגם viper) V) בלוק 70/72, הכוללים כשדרוג עיקרי את מכ"ם ה- AESA שדומה לזה של ה- F35, וכן שנוי גדולים באוויניקה ובמנוע. ישראל הכניסה ב- F16 שלה שנויים בתחום האוויוניקה, הל"א ומחשבי המשימה בלבד וזה פורסם בעבר. השנוי המג'ורי של החלפת המכ"ם לא מתבצע. המגוחך הוא שחברת אלתא פיתחה ומייצרת בדיוק את מכ"ם ה- AESA המתאים ל-F16 והוא נחשב גם בין הטובים בעולם. ההודים התקינו את המכ"ם הזה בחלק ממטוסי הקו הראשון שלהם ולפי פרסומי אלתא עצמה, המכ"ם מותקן בעשרות גרסאות של מטוסי דור 4..כולל הכפיר הישן, שנמכר למדינות דרום אמריקה! כך שבניגוד למה שנכתב, במתכונתו הנוכחית,ה- F16i (סופה) כלל אינו עומד בתחרות. לגבי הצוקית, שרתתי ב- 147 אבל אז היו לנו עייטים. כבשה פועה | 11.07.20 (ל"ת)
15. נחמד שאתה עדיין אומר טיסה נעימה בסוף גם בתקופה שבה כול המטוסים מקורקעים ואף אחד לא טס מטר כהן | 11.07.20 (ל"ת)
10. The Backseat Periscope The backseat periscope was far from being an ideal implement for the instructor. Normally, in a jet trainer, the back seat is slightly higher than the front seat improving the forward visibility and making it much easier for the instructor not having to rely on a somewhat flat forward view with no depth perception. As jet trainers, BAe System's Hawk Advanced Trainer or the Dassault-Dornier's Alpha Jet have ideal cockpit configuration. TIMMMY | 10.07.20 (ל"ת)
9. מטוס חמוד מאוד ומעולה גדלנו עליו . אווו...איזה ימים יפים היו ...בקורס טיס היינו מתגלגלים איתו באויר ומתפרעים ואת הסטיק הייתי מחזיק ביד אחת . ויד שניה מנופפת לעננים לשלום - מטוס מצויין לתרגולים ולימוד קל להטסה וסילוני וגם הפציצו איתו פה ושם במלחמת ששת הימים ומשימות צילום אב . גד | 10.07.20 (ל"ת)
6. חיסרון אחד שהיה לו. לא היה כסא מפלט אחת הסיבות לריבוי ההרגים במלחמת שדת הימים במטוס הנפלא הזה היתה חסרון אחד שהיה לו, מרוב פשטות והיותו כל כך ביטחותי לטיסה לא הותקן במטוס כסא מפלט א.ב | 10.07.20 (ל"ת)
4. תוספת קטנה חייבים להזכיר את יוסף שדלובסקי מנהל חברת טורבומקה שיצרה את המנוע לפוגה ובהמשך סייע רבות לתעשיית התעופה הישראלית (מנועי בית שמש) האח "הבורגני"של אהרון שידלובסקי ממקימי קבוצת כנרת. יוסף קבור בכנרת ועל קברו לוח פליז עם תחריט מטוס הפוגה. שחר | 10.07.20 (ל"ת)
1. תיקון לעפרוני T6 העפרוני הוא סילוני , טרבו פרופ אלו מנועי סילון שהציר שלהם מחובר ישירות למדחף ליאור | 10.07.20 (ל"ת)
כחול לבן עם מבטא צרפתי: 60 שנה למטוס הפוגה בישראל
52 תגובות לכתיבת תגובה