אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך תשרדו נפילה ממטוס בלי מצנח

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
תגובה ל57: הוזכר שם סיפור מעניין- טייס או מקלען
שיצא ממטוס שטס בגובה מאוד נמוך מעל נמל ימי. הוא נתלה על הכנף, פתח מצנח. המצנח נפתח מאחוריו אופקית כתוצאה מכך שהמטוס היה בתנועה מהירה קדימה ותלש אותו מהכנף. בתנועת מטוטלת הטייס/מקלען נחת על אחד הרציפים. פתיחת המצנח שבלמה את מהירותו האופקית כנראה הצילה אותו והוא שבר את שתי רגליו אך נשאר בחיים (ומייד נתפס). קראתי את זה כילד בסוף שנות השבעים- תחילת השמונים בבטאון חיל אויר ישן של אבי (היה טייס ב110) וכמו שאתם מבינים הסיפור השאיר עלי רושם רב, כך שאני זוכר אותו פחות או יותר...
אורן | 26.06.21
56.
בס"ד לא הייתי שולל מראש נטישת מטוס בעת תאונה
המסר של:על תכתבו כי זה לא שווה את הנייר? או כל התאונות קרו בזמן מלחמות העולם? תמוהה בעייני במאה העשרים קורות תאונות אוויריות 1.גם בגובה טיסה של כמה קילומטרים בעת המראה או לפני נחיתה. 2.ישנם מטוסים הטסים במהירות לא גבוהה ובאיחוד בעת תקלה טכנית בה אחד המנועים מפסיק לתפקד. 3.ישנם הרבה טייסים עם רשיון טייס רק למטוסי בוכנה קטנים ללא כסא מפלט. 5.ספורט הצניחה החופשית מתפתח ואיתו גם כמות הטייסים שאינני יודע אם חגורים למצנח. 6.האפשרות של חגירה מראש למצנח רזרבי קטן איננה משוללת הגיון
M | 13.08.20
55.
הסיפורים ממלחמת העולם לא רלוונטיים
כבר עשרות שנים שאף אחד לא ניצל מנפילה ממטוס בזמן טיסה, ויש לזה סיבה טובה: - המטוסים היום טסים בגובה שהוא לבדו הורג (תת לחץ אדיר) - המטוסים היום טסים מהר - כל מה שיגרום לך ליפול ממטוס בן זמננו הוא כל כך אלים שלא תישרוד אותו לכתחילה. לכן כל העיצות כאן שוות פחות מהפיקסלים עליהן הן רשומות.
אורי | 12.08.20
54.
בס"ד האשה שאמרה"מזל שהייתי קשורה לכסא"
קואפק הייתה תלמידת תיכון ששאפה להפוך לזואולוגית כמו הוריה. ב-24 בדצמבר 1971 היא עלתה לטיסה עם אמה, כדי לפגוש את אביה ששהה בעיר פוקלפה. טיסת לאנסה OB-R-941 שעשתה את דרכה במטוס לוקהיד L-188 אלקטרה הוכתה בברקים חזקים. במהלך סופה סוערת, התפרק המטוס באוויר בגובה של 3.2 קילומטרים מעל גובה פני הים (כ-10,000 רגל). קואפק, שהייתה בת 17 בעת התאונה, נפלה מגובה של כ-3 קילומטרים, בעודה חגורה לכיסא, ושרדה את ההתרסקות עם עצם בריח שבורה, חתך עמוק בזרוע ועינה הימנית התנפחה כתוצאה מנפילתה ארצה. לאחר התאונה אמרה:
M | 12.08.20
52.
המקרא המפורסם מכולם הוא של נערה גרמניה בת 17 בשם. Juliane Koepcke
גם שרדה נפילה מגובה 10 אלף רגל ללא שום פגע וגם שרדה 11 ימים בגונגל בפרו לבדה הסיפור שלה מדהים במיוחד לאור העובדה שהיא ביום ה11 הגיעה לביקתה והיתעלפה ובדיוק באותו יום הגיע לשם עובד , שמבקר בבית פעם בחודש תכתבו בגוגל german girl that survive free fall from airplan crash
עמנואל  | 12.08.20
51.
ל 7 - לא תמיד זה אפשרי.
כשצנחנים יוצאים לצניחה, המצנח שלהם עליהם, ומחובר למטוס ברצועה כך שהוא נפתח אוטומטית כשהם קופצים. אבל, כשטסים במשימה שלא מוגדרת כצניחה, המצנח לידך ואתה אמור ללבוש אותו ולפתוח אותו ידנית במקרה חירום. בהרבה מקרים אתה לא יכול ללבוש אותו מראש, כי הוא יפריע לך לנוע בחלל הצר של המטוס, או לשבת בכיסא שמול המיכשור שאתה אמור להפעיל.
מפעיל ל"א מוטס | 11.08.20
50.
בס"ד פעלולן שקפץ לרשת ללא מצנח מגובה 7600 מטר
היסטוריה: קפץ ממטוס ללא מצנח - ונחת בשלום לוק איקינס, צנחן אמריקני בן 42, ביצע בשידור ישיר את אחד הפעלולים המסוכנים אי פעם כשקפץ ממטוס בגובה 7,600 מ', ונחת בהצלחה על רשת שהמתינה לו על הקרקע. "אני מרחף, מדהים לחשוב על מה שקרה פה", סיכם. צפו בביצוע ynet | פורסם 07:00, 31/07/2016 תמונה כלליתתמונה כלליתתמונה כללית Play Videoחדשות - לוק אקטינס צנחן צנח ללא מצנח נפל רשתshare-iconshare-iconshare-icon בלי מצנח: לוק איקינס צונח לרשת לוק איקינס, צנחן אמריקני בן 42, מתהדר ברזומה מרשים שכולל יותר מ-18
M | 11.08.20
49.
בס'ד נטישה מתחת לגובה מינימלי המצנח נפתח חלקית
המיראז' נעלם מטרים ספורים מעל הבית האחרון ביישוב", מחייך פקר. כפי שציפה מראש, המצנח הגדול והעיקרי לא נפתח במלואו מפאת גובה הנטישה הנמוך והמפגש הקטלני עם הקרקע התקרב ובא. בין המיראז' לפקר, הפריד רק הבית האחרון של יישוב בני ראם. קצת יותר ממאה מטרים הפרידו בין הטייס למטוס שלפי התרחיש היו אמורים לשכב יחדיו על הקרקע מרוסקים. באותה שעה חבורת ילדים שיחקו כדורגל בשדה החרוש שמעליו אירעה ההתרסקות וכשהבחינו בדמות צונחת ופוגעת באדמה רצו לעברה והתגודדו סביבה בדאגה. דאגתם הפכה לתדהמה כאשר הדמות פקחה את עיניה,
M | 10.08.20
40.
ברור שיש ניסים, כל רגע. רק לפקוח עיניים
טבע זה נס שהתרגלנו אליו. יצירת עובר, כוח המשיכה, אקלים, גשם, פריחה, חיים, תאים ועצבים העולם מלא פלא וניסים. לפקוח עיניים כבר אמרתי לא, גם הן פלא ונס איך נוצרו במדוייק סה"כ מתא (זיגוטה) שהתחלק ושכפל עצמו שוב ושוב וכך כל הגוף. וואו כך נפילה בלי מצנח, התרגלנו לטוב ושכחנו לומר תודה למטיב נקודה למחשבה
שבי | 09.08.20
31.
כטייס זקן ואחד ממקימי מוזיאון חה"א אני מסיר את כובעי לקברניט על כתבותיו המרתקות
כחובב שחקר וחוקר את עולם התעופה במלחמת העולם השניה אני כולי התפעלות והערצה לכתבות המענינות והמרתקות של הקברניט. אנא המשך להעשיר את הידע ההיסטורי התעופתי לישראלים שכל כך חסר. די להסתכל על מצבו האומלל של מוזיאון חיל האויר בחצרים בכדי להבין בכדי להבין כמה חשוב להמשיך ולהעשיר את הרצון לטוס ולשמר את מורשת התעופה גם הישראלית
יהודה המכבי | 08.08.20
27.
קפיצה בתנאים קיצוניים - טייס פאנטום ישראלי המחזיק בשיאי עולם בצניחה
טייס פאנטום ישראלי נאלץ לנטוש בטיסתצילום מעל מצרים במלחמת ההתשה ותוך כדי הנטישה שבר כמה וכמה שיאי עולם. מהירות הנטישה, גובה הנטישה. בשל המהירות שבר יד או משהו כזה בעת הנטישה. נפל זמן לא קצר נפילה חופשית ורק אז נפתח המצנח. בקיצור, סיפור המתאים לכתבה כאן (באופן חלקי). אגב, הוא שרד את הנפילה. בקושי. אבל שרד לספר עליה
שי | 08.08.20
25.
ל-20 - 15 צודק
כוח הגרביטציה הוא קבוע אבל הגרר עולה עם המהירות (בעצם עם המהירות בריבוע אבל לא משנה). זה אומר שבאיזושהיא מהירות הכוחות ישתוו והתאוצה תהיה אפס. זאת המהירות הסופית. Terminal velocity. המהירות הזו תלויה בצורה הגיאומטרית וגודל של הגוף. אם אתה קופץ "נר", תהיה לך פחות התנגדות והמהירות הסופית תהיה גבוהה יותר מאשר אם תקפוץ בשכיבה עם ידיים ורגליים פרושות
יעקב | 08.08.20
17.
f104
ויש עוד, סטארפייטר, מטוס האלמנות שהיה ידוע בהתפוצצות מיכלי הדלק שלו, אז היה אחד כזה, בלילה מעל הים בגובה 24,000 רגל, נטש ולא נפתח המצנח. הוא פגע בים שזה כמו בטון במהירות נפילה סופית אבל שרד, התברר כי בתאונת מכוניות הוסר לו הטחול כמה שנים לפני כן וזה מה שהציל אותו, לוא היה לו עדיין הטחול הוא היה מתפוצץ בפגיע והטייס היה נהרג.
צחי | 08.08.20
15.
וכעת לפיסיקה של נפילה חופשית
גופו של אדם הנופל ממטוס-לא משנה מאיזה גובה, מגיע למהירות 300 קמ"ש. תארו לכם שאתם נוסעים במכונית שלכם (נגיד פרארי) במהירות כזאת ונכנסים בקיר בטון. לא משנה מה תעשו - אתם מתים. הדרך היחידה שלכם לא למות זה לא להגיע למהירות גבוהה מ- 100 קמ"ש (וגם אז הסכוי לשרוד אינו גבוה). לפגוש במכשולים בדרך וליפול על משהו רך יחסית - האמצעי היחיד.
פיסיקאי | 08.08.20
14.
מגיב 10 מבלבל ת'מוח
לא צריך רישיון כדי לקנות מצנח חופשי. צריך רק הרבה כסף. כדי לצנוח צריך רישיון. לא ניתן לצנוח ממטוס תעופה מסחרית שכן הגובה והמהירות שלו לא מאפשרים יציאה בטוחה (יש עוד כמה פקטורים). אתם מוזמנים לקרוא על DB Cooper שקפץ ממטוס 707 עם דלת זנב. דרך אגב, אין שום בעיה לעלות לטיסה מסחרית עם מצנח על הגב.
צנחנוביץ' | 08.08.20
8.
בס"ד תיקון:מצנח לצניחה חופשית במקום מצנח רחיפה
המצנח לצניחה חופשית או המצנח הרזרבי של הצנחן או שניהם גם יחד(ולא מצנח הרחיפה)יכולים לעזור לנוסע מטוס או לטייס ללא כיסא מפלט בעת תאונה אווירית.מצנח הרחיפה נועד רק לקופצים מהרים או מצוקים.מצנח הרחיפה נפרש ונפתח תוך כדי ריצה קלה אל מול הרוח.לכל המצנחים דרוש רשיון כך שלא כל כך קל להשיגם.מה שבתוך הוא שאם אדם יכול להשיג מצנח כזה ולחגור עצמו לפני טיסה במטוס,יש לו סיכויי השרדות גבוהים בהרבה מנוסע רגיל בעת תאונת טיסה יש מעט מאוד זמן(כדקה להחליט מה לעשות:לקפוץ או להישאר)מאחל לכל אדם הטס במטוס טיסה בטוחה
M | 07.08.20
7.
בס"ד לטוס עם מצנח רזרבי או עם מצנח רחיפה
כל צנחן יודע שלא נופלים ממטוס באמצע הלילה ללא מצנח המצנח האמור קשור למטוס ונפתח באופן אוטומטי בעת הצניחה מה ההבדל בין צניחה לנפילה חופשית?החיים אז מי שרוצה לטוס וגם לחיות על בטוח,כדאי לו לטוס עם מצנח רזרבי או מצנח רחיפה חגור(הנפתח גם ללא קשירה למטוס)על הבטן או על הגב.כן זה נשמע דמיוני ופחדני אבל תאונות קורות או נגרמות ואי אפשר לצפות להן.אם מטוסך צולל במהירות לקרקע ויש לך דקה לצאת ממנו אז שווה לנסות מה כבר אפשר להפסיד העובדה היא ש99% מהטיסות בטוחות בשביל 1% ושקט נפשי זה כדאי
M | 07.08.20
5.
קברניט נכבד, זהו בדיוק נס
בדכ אני נהנה מהכתבות המעולות של קברניט אבל יש לך פה פספוס. נס לא הכוונה למשהו שנוגד את חוקי הפיזיקה. אלה הם מקרים חד פעמיים שהיו רק ביציאת מצרים וקבלת התורה. נס הוא הסידור המופלא שמכל האפשרויות הם נפלו דווקא על העץ הזה בזווית הזו ועל ערימת השלג שמתחתיו
Jack | 07.08.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת