55. כשמיקוין אמר למהנדסיו "אני צריך מטוס רקטה", ידע מה אמר.. כך נולד המיג 25.. היו גם מטוסי מיג 21 שנבנו במיוחד למטרה זאת בדומה ללייטנינג.. י===================== | 21.03.21 (ל"ת)
49. בס"ד האם הלביאים יכלו ליירט קונקורדים וטופולבים? התשובה היא כן נתוני מטוס הלביא מראים על סייג רום של 75000רגל 23ק"מ נתון מרשים ואולי הכי טוב חוץ מהציפור השחורהSR71.כמו התרגיל שעשו לה המיגים 31 שצדו אותה ע"י העברת נתונים ביינהם במערבים בגובה רב.כך יכלו לעשות לביאים לקונקורד ולטופולב בדגמיו השונים מהירות הלביא כמעט זהה להם כ2 מאך נסיקתו שווה לאפים 15,16 254 מ/ש.בקיצור מטוס מהיר זריז ומגביהה טוס מעין כמוהוהSR71 עשה טעות כשטס בגובה 52 א/ר במקום 85א/ר,בגלל זה המיגים יירטו אותו ביירוט קרבי מספיק לשלוח טיל,ביירוט אזרחי עדיף לראות בעייניים M | 20.08.20 (ל"ת)
47. ממש לא אכפת לי העובדות המדוייקות, אני נהנה מכל דקה של קריאת הטורים של ניצן סדן כתיבה שנונה, קלילה, בידורית. רוצים עובדות מדוייקות לפרטי פרטים? לא בעיתון, לכו תקראו אנציקלופדיות וספרי היסטוריה. ברלה | 20.08.20 (ל"ת)
46. הרבה מלל על עובדות פשוטות וידועות א' המטוס שנמצא בפתיחה, גבוה יותר ומהיר יותר, תמיד יהיה ביתרון (אם הטייסים שלו לא עושים שטויות). ב' הקונקורד תוכנן לחצות את האטלנטי במאך 2, ומטוסי קרב לא... (התגובות לכתבה, לגבי כך שלרוב אין צורך אמיתי לבצע זיהוי ויזואלי כמובן נכונות ביותר, מסתמכים על IFF ועל יחידות בקרת מרחב אווירי, משגרים גם טילי אויר-אויר וודאי קרקע-אויר, מטווחים של עשרות קילומטרים והיום גם מאות קילומטרים) מה עוד חדש? כל מי שהיה בספינות יודע | 18.08.20 (ל"ת)
45. מי האשם ? תשובה ל35 אני במקומך הייתי רואה בנתניהו את האשם העקרי והחשוד המיידי. בן | 17.08.20 (ל"ת)
44. סיפור יפה אך רחוק מהמציאות כתיבה יפה ומעניינת, אך מבוססת על חצאי אמיתות, אגדות אורבניות וסיפורים של אנשים שלא מצויים באמת שהיא הרבה פחות זוהרת. קחו בערבון מוגבל. רונן | 16.08.20 (ל"ת)
43. לאליהו34, איך נוכל להחזיר לך את 4.5 השעות העבודות? לנחם אותך, תזכור שיש אנשים שהעבירו יותר שעות בעצירות מאשר הסבל המיותר שלך בבואינג רון | 16.08.20 (ל"ת)
42. עוד כתבה נ-ה-ד-ר-ת! תודה ניצן! ל..טל(מגיב 33) - כנעט כל הכתבות של ניצן כאלו. עיין,תחכים ותהנה אחד מהעם | 15.08.20 (ל"ת)
41. למגיב 34 הרעיון היה למצוא מטוסים בעלי חתימת מכ"מ דומה, ומסגרת ויזואלית קרובה מספיק, בתרחיש חדירה יטוסו במהירות על קולית בכל דפ"א, גם אם לזמן קצר יחסית, כך שחלון היירוט יהיה בעייתי. ה-B-1B הפך מבצעי רק שנה לאחר מכן ב-1986 ולמרות שדגם A טס גם עשר שנים לפני כן, היה בשלבי ניסוי ומלא ליקויים. ומפציץ F-111 הוא קטן מדי שלומי | 15.08.20 (ל"ת)
39. בס"ד שם המשחק מהירות שיוט ומהירות נסיקה מהירות השיוט של הקונקורד היתה 2158 קמ"ש.השיאן היה הטופולב 144 עם מ/ש של 2300 קמ"ש ה f22 לא הצליח לעקוב אחריהם עם מ/ש של 2050 קמ"ש הפתרון היה מהירות נסיקה"יורופייטר אחד נסק מעל 254מ/ש. היחידים שמפתיעים במהירת נסיקתם הם הסוחוי 35(280מ/ש) והיורופייטר(360מ/ש). 1.הקונקורד והטופולב 144 כבר קורקעו 2.שאר הטופולבים ומטוסי הנוסעים היום משייטים במהירות שלא עולה על 1000 קמ"ש. 3.ה aerion וה x59 ההיפרסונים יהיו ב2030+,יקחו מעט נוסעים וביוקר יירוטם ימשיך להיות קשה 4.מטוסי קרב מיירטים באמצעות טילים M | 16.08.20 (ל"ת)
35. לארה״ב היו מפציצי fb-111, b-1. מניח שהתאמנו נגדם מה המשמעות המבצעית של ״אתגר הקונקורד״? להבנתי הטופולב-22 לא משייט במהירות על -קולית. נתנייתי | 15.08.20 (ל"ת)
34. היה לי כרטיס טיסה לקונקורד עם בריטיש מלונדון לניו-יורק וחזרה. שבוע לפני הטיסה אירעה התרסקות הקונקורד בפריז. כמובן שהטיסה בוטלה. טסתי בבואינג משעמם בטיסה של 8 שעות וחצי במקום 3 שעות וחצי. אליהו | 15.08.20 (ל"ת)
25. קונקורד 2000 קמש , פטריוט 7000 קמש, חץ 9000 קמש גם ילד גם ילד יודע מי המנצח פה חייל בחיל אוויר | 15.08.20 (ל"ת)
24. גם למי שלא מהתחום, אוסף כתבות מרתק, מנוסח יפה וברור כאמור גם למי שלא מתהתחום. תענוג צרוף | 15.08.20 (ל"ת)
23. איזה טור נפלא. תענוג. כל הכבוד גם על התוכן וגם על הקליפים המדהימים! מה עם טור על יוזמת מלחמת הכוכבים, והלייזר הגרעיני של אדוארד טלר שמעולם לא פעל? היה כבר? וואו, בלי שום סרקזם. | 15.08.20 (ל"ת)
21. מרכז הארץ היום כבר לא רלוונטי הנושא, משום שאין צרוך עוד בוידוא בעיינים של הטייס עצמו, כי המטרה עוינת היא. היום יודעים באמצעות החוכמה של המכ"מים, המיחשוב, אמצעי המודיעין והאלגוריתמיקה, שמדובר במטרה עוינת, כבר מטווח של מאות (או מעל 1000) ק"מ ממש. לפיכך אין צורך עוד לרדוף אחר המטרה החשודה עם מטוס, רק כדי לזהותה בעין אנושית מטווח קרוב. אפשר ליירט אותה ממרחק אדיר, באמצעות טילים בין שנורים מהקרע מסוללות נ"מ ובין שממטוסי קרב, כאשר הטילים נעים במהירות 4 עד 8 פעמים מהירות הקול. הטיל כבר יעשה את שלו להורדת הטופולב המפציץ שממנו חוששים (מהירות וטווח שלו). הטיל מהיר ממטוס פי 2-6 סדר גודל ומתמרן פי 10 טוב ממנו (שינויי כוון ועמידות לכוחות G). ובכלל, הטכנולוגיה היכ חדישה שמפתחים כיום, הולכת להחליף את הטיל, בירוט לייזר. מלייזר כבר לא ניתן לחמוק, גם לא בתאוריה. לייזר נע במהירות האור ומשנה את האזימוט שלו ככל שצריך ללא מגבלה. אמיר | 15.08.20 (ל"ת)
19. איך זה נגמר? הקונקורד התרסק בתאונה אדירה בשעת המראה עקב שריפה בשנת 2000, לקח שנה לאתר סיבת השריפה חתיכת מתכת שנפלה ממטוס אחר על מסלול ההמראה. זה לא עזר כי הקונקורד היה מטוס יקר לאחזקה ולכן בשנת 2003 פסקו לטוס איתו. מוטי | 15.08.20 (ל"ת)
17. יפה, אובייקטיבי ומובן לכל.. (כמט).. תודה. עכשיו מבינים למה בזמנו נסק המיג 25 לגובה 36 ק"מ + .. הגובה המדויק רשום (כנראה) בספר גינס. י=================== | 15.08.20 (ל"ת)
16. כאשר הייתי בקורס טייס בשנת 1982, הלייטנינג עדיין הופיע בשיעורי זיהוי מטוסים. הוא היה הכי קל לזיהוי בגלל המנועים שישבו אחד מעל השני, שלא כרגיל. נחמד להיזכר. נוסטלגיה | 15.08.20 (ל"ת)
15. תודה ובקשה קטנה עוד כתבה מעניינת ומלמדת,תודה:-) אני רוצה לבקש נושא לכתבה- על ההבדלים בין מטוסי קרב מערביים למטוסי קרב רוסיים. מי ינצח בדוגפייט? דורון | 15.08.20 (ל"ת)
11. גרסה קרבית עם ביצועים כאלה טובים מפתיע שלא בנו גרסת מפציץ לקונקורד. יכל להיות המפציץ הכי טוב טוב בעולם. תומר 1 | 15.08.20 (ל"ת)
8. לא מדויק ההערה על המהירות המירבית- נכונה. כל השאר יותר אגדות אורבניות. ראשית מטוסי קרב טסים בזוגות ולכן אין שאחד ישאר "מאחור" והשני יזהה את החודר- אחרי הזיהוי זה שנשאר מאחור יכול לשגר עליו טילים אם אכן מדובר במטוס טורף. שנית- כבר שנים רבו יש אמצעים אופטיים שהיו מאפשרים לזהות את המטוס בטווח שיגור הטילים ללא צורך להתקרב אליו או לרדוף אחריו כפי שכתוב בכתבה בשורה התחתונה- שטחי ולא מדויק. א | 15.08.20 (ל"ת)
אתגר הקונקורד: איך הצליח מטוס נוסעים להביס את ה-F15?
55 תגובות לכתיבת תגובה