אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אתגר הקונקורד: איך הצליח מטוס נוסעים להביס את ה-F15?

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
בס"ד האם הלביאים יכלו ליירט קונקורדים וטופולבים?
התשובה היא כן נתוני מטוס הלביא מראים על סייג רום של 75000רגל 23ק"מ נתון מרשים ואולי הכי טוב חוץ מהציפור השחורהSR71.כמו התרגיל שעשו לה המיגים 31 שצדו אותה ע"י העברת נתונים ביינהם במערבים בגובה רב.כך יכלו לעשות לביאים לקונקורד ולטופולב בדגמיו השונים מהירות הלביא כמעט זהה להם כ2 מאך נסיקתו שווה לאפים 15,16 254 מ/ש.בקיצור מטוס מהיר זריז ומגביהה טוס מעין כמוהוהSR71 עשה טעות כשטס בגובה 52 א/ר במקום 85א/ר,בגלל זה המיגים יירטו אותו ביירוט קרבי מספיק לשלוח טיל,ביירוט אזרחי עדיף לראות בעייניים
M | 20.08.20
46.
הרבה מלל על עובדות פשוטות וידועות
א' המטוס שנמצא בפתיחה, גבוה יותר ומהיר יותר, תמיד יהיה ביתרון (אם הטייסים שלו לא עושים שטויות). ב' הקונקורד תוכנן לחצות את האטלנטי במאך 2, ומטוסי קרב לא... (התגובות לכתבה, לגבי כך שלרוב אין צורך אמיתי לבצע זיהוי ויזואלי כמובן נכונות ביותר, מסתמכים על IFF ועל יחידות בקרת מרחב אווירי, משגרים גם טילי אויר-אויר וודאי קרקע-אויר, מטווחים של עשרות קילומטרים והיום גם מאות קילומטרים) מה עוד חדש?
כל מי שהיה בספינות יודע | 18.08.20
41.
למגיב 34
הרעיון היה למצוא מטוסים בעלי חתימת מכ"מ דומה, ומסגרת ויזואלית קרובה מספיק, בתרחיש חדירה יטוסו במהירות על קולית בכל דפ"א, גם אם לזמן קצר יחסית, כך שחלון היירוט יהיה בעייתי. ה-B-1B הפך מבצעי רק שנה לאחר מכן ב-1986 ולמרות שדגם A טס גם עשר שנים לפני כן, היה בשלבי ניסוי ומלא ליקויים. ומפציץ F-111 הוא קטן מדי
שלומי | 15.08.20
39.
בס"ד שם המשחק מהירות שיוט ומהירות נסיקה
מהירות השיוט של הקונקורד היתה 2158 קמ"ש.השיאן היה הטופולב 144 עם מ/ש של 2300 קמ"ש ה f22 לא הצליח לעקוב אחריהם עם מ/ש של 2050 קמ"ש הפתרון היה מהירות נסיקה"יורופייטר אחד נסק מעל 254מ/ש. היחידים שמפתיעים במהירת נסיקתם הם הסוחוי 35(280מ/ש) והיורופייטר(360מ/ש). 1.הקונקורד והטופולב 144 כבר קורקעו 2.שאר הטופולבים ומטוסי הנוסעים היום משייטים במהירות שלא עולה על 1000 קמ"ש. 3.ה aerion וה x59 ההיפרסונים יהיו ב2030+,יקחו מעט נוסעים וביוקר יירוטם ימשיך להיות קשה 4.מטוסי קרב מיירטים באמצעות טילים
M | 16.08.20
21.
מרכז הארץ
היום כבר לא רלוונטי הנושא, משום שאין צרוך עוד בוידוא בעיינים של הטייס עצמו, כי המטרה עוינת היא. היום יודעים באמצעות החוכמה של המכ"מים, המיחשוב, אמצעי המודיעין והאלגוריתמיקה, שמדובר במטרה עוינת, כבר מטווח של מאות (או מעל 1000) ק"מ ממש. לפיכך אין צורך עוד לרדוף אחר המטרה החשודה עם מטוס, רק כדי לזהותה בעין אנושית מטווח קרוב. אפשר ליירט אותה ממרחק אדיר, באמצעות טילים בין שנורים מהקרע מסוללות נ"מ ובין שממטוסי קרב, כאשר הטילים נעים במהירות 4 עד 8 פעמים מהירות הקול. הטיל כבר יעשה את שלו להורדת הטופולב המפציץ שממנו חוששים (מהירות וטווח שלו). הטיל מהיר ממטוס פי 2-6 סדר גודל ומתמרן פי 10 טוב ממנו (שינויי כוון ועמידות לכוחות G). ובכלל, הטכנולוגיה היכ חדישה שמפתחים כיום, הולכת להחליף את הטיל, בירוט לייזר. מלייזר כבר לא ניתן לחמוק, גם לא בתאוריה. לייזר נע במהירות האור ומשנה את האזימוט שלו ככל שצריך ללא מגבלה.
אמיר | 15.08.20
8.
לא מדויק
ההערה על המהירות המירבית- נכונה. כל השאר יותר אגדות אורבניות. ראשית מטוסי קרב טסים בזוגות ולכן אין שאחד ישאר "מאחור" והשני יזהה את החודר- אחרי הזיהוי זה שנשאר מאחור יכול לשגר עליו טילים אם אכן מדובר במטוס טורף. שנית- כבר שנים רבו יש אמצעים אופטיים שהיו מאפשרים לזהות את המטוס בטווח שיגור הטילים ללא צורך להתקרב אליו או לרדוף אחריו כפי שכתוב בכתבה בשורה התחתונה- שטחי ולא מדויק.
א | 15.08.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת