אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך ויתרה ארה"ב על מטוס הקרב הכי מתקדם בהיסטוריה

65 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
ניצן זה בשבילך, קולע לעניין, כמובן:
בעירי היו שתי עלמות שתי עלמות יפות ותאומות. הן היו תמיד כל כך דומות, כל כך דומות היו העלמות. ואהבתי את שתיהן, אלי, זאת שלי היתה וזאת שלי, ככה באו לי צרות טובות שתים הן ולא יודעות זאת על זו, וזו על זאת. האחת נשאתי להרים כדי לראות בזרוח החמה ואת השניה ליערים לראות כיצד השמש נעלמה. ואהבתי את שתיהן, אלי... איך שהימים חולפים מהר ואיך הליל הולך ומתקצר, והמלאכים רומזים לי כבר - מה אעשה, במי מהן אבחר? כי אהבתי את שתיהן, אלי...
מעולה | 08.09.20
56.
חמקנים ?? באמת ??
קברניט היקר .. האם באמת מכ"מ רוסי העונה לשם - RESONANCE - ו ברגע זה נמצא גם בידיים איראניות אצל משמרות מהפכה .. יכול לזהות חמקנים ? אודה על תשובתך , מכיוון ש בסיבות מובנות זה נודר שינה מעיניי .. לבל תרחיש שראינו ב סדרה " טהראן " חלילה תהפוך למציאות .. אפילו בלי מעורבות של גב" לירז צ"רכי ...
אזרח מודאג .. | 08.09.20
53.
בתחילת שנות ה-90׳ לא היה צריך לתכנן על ה-JSF
בשלהי המלחמה הקרה, ה -ATF היה אמור להיות מיוצר באלף יחידות, כמו הF-15. עם הזמן, משיקולי תקציב ומצב אסטרטגי (נהדר), הכמויות קוצצו וקוצצו עד ל-187 הסדרתיים שיוצרו בפועל, מהם רק 112 מבלוקים מתקדמים. בכמויות כאלו, כל שדרוג הוא יקר מאוד (הפיתוח מתחלק על כמות קטנה של כלים). ואז יש לך כלי נהדר, שקשה מאוד לעדכן ויכול לעשות רק חלק קטן מהמשימות. בדיעבד, סביר של-F23 היו *יותר* בעיות פיתוח, היו מיוצרים ממנו עוד פחות כלים, ומערבולות המוות שלו היתה הרבה יותר חמורה.
נתנייתי | 07.09.20
52.
בס"ד תגובה לכל המגיבים
1.ראשית תודה למגיב 19 2.שנית למגיב 30 בס"ד נותן לי סימן שזה אני כתבתי את התגובה ונותן לי תמיד עוד קצת עזרה מלמעלה כדי לכתוב נכון 3.חמקנים לא אמריקנים לא משתווים אליהם בגלל החומרים המיוחדים לרמת חמקנות גבוהה ביותר (איכות חומר החמקן). 4.הבוחן הראשי של הf22 והf23 הצביע על יתרון לשני בגלל כושר ומרחק נשיאה,טכנולוגיה וחמקנות וטען שהוא מטוס יפה וטוב. 5.הf22 שודרג במכ"ם ובעוד אלמנטים מהf23. 6.האמריקנים צריכים מטוס מפציץ חמקן בהעדר הb21.הb2 כמו הu2 לא תמיד מספק את הסחורה ולכן נחיצותו של הf23 גם היום
M | 06.09.20
41.
מטוס על הנייר (גם אב-טיפוס) שווה טייארה...
יש מרחק גדול מאוד בין אב טיפוס למטוס שטס. הערכת ביצועים ויכולות על פי תכנונים ואבות טיפוס היא מופרזת ותמיד רחוקה מהמציאות (ראה מקרה הf35). לומר שהf22 נחות מהyf23 על בסיס ביצועים על הנייר זה לא מקצועי בעליל. האמריקאים לא פראיירים (לא סתם הם הצבא הכי חזק והכי מתקדם טכנולוגית בעולם) - ובטוח שהיו אין ספור שיקולים בבחירה בf22 - בחירה שהוכיחה את עצמה גם עשרות שנים אחר כך כשהוא נשאר המטוס עליונות אווירית הטוב בעולם. פוליטיקה ושיווק תמיד חשובים, אבל זו הגזמה לחשוב שזה מה שהכריע את הכף.
מרין | 05.09.20
40.
בס"ד תיקון טעות משקל נשיאה(לא נסיעה)
תודה למגיב 19(כתבתי לפני כניסת שבת ולא יכולתי לתקן כשומר שבת) לאף 35 כושר נשיאה נמוך ואני חושב שגם לf22. 8 טון פצצות לא מספיק כדי להכריע מלחמהבדיוק למקום הזה נכנסים הb2 והf23 הם חמקניים ומסוכנים ביותר בגלל כושר נשיאתם.זו הסיבה שצבא ארה"ב הכריע בנוגע לשדרוג האף 15 לצורך נשיאת חימוש עד כ15 טון לסיכום:הf23 הקדים את זמנו.ארכו כf35 משודרג מפציץ כבד,חמקן על ומהפכן טכנולוגי,נפל בגלל כסף,פוליטיקה וקיבוע מחשבתי בקרבות אוויר עם תימרונים מהדור הישן הוא עוד יחזור כמפציץ חמקני בצורה ובשם אחרים.
M | 05.09.20
31.
המחיר בדולרים מתבטא גם בעוצמה בסוף
אני חושב שכבר עשית כתבה על מחירי המטוסים ההולכים ועולים בצורה כמעט אקספוננציאלית. העלות של מטוס אחד, העלויות של הפיתוח שתופחות כאשר הפרוייקט לא נסגר בזמן ובסופו של דבר גם היכולת למכור את המטוס לבעלות הברית (שגם להן תקציב מוגבל) ועלויות האחזקה שלו הם מרכיבים חשובים אולי יותר אפילו מהיכולות והביצועים של המטוס.
רוני | 05.09.20
24.
המון מידע מתובל באגדות אורבניות
הYF23 לא זכה, לא עקב פוליטיקה אלא בעטיה של חדשנות יתר. ה-YF22 היה מבוסס יותר על טכנולוגיות קיימות מה שאומר-אמינות. הגנרלים של הפנטגון העדיפו מטוס כזה-לא מטוס שממציא את מדע התעופה מחדש בכל אספקט טכנולוגי. מעבר לזה, הYF23 הוא שיא הכיעור. צילומי הYF23 המובאים כאן-מציגים את המטוס מזווית "מחמיאה" יחסית. כדי לראות איך באמת נראה ה-YF23 - תגגלו ותשפטו בעצמכם.
כבשה פועה | 05.09.20
22.
התעשיה האמריקאית כולה לא סופרת אותנו ממטר.
הם ימכרו הכל גם לאוייבנו אחרת הם יכחדו. זו תעשיה שלאנשים שלא בתחום קשה להבין. קחו לדוגמא את תעשיית הנשק הקל שנימכר לכל אזרח אמריקאי. תעשיה זו לא סופרת הרוגים ולא איכפת לה דבר.כל נשיאי ארה"ב שבויים שלה. הלוואי עלינו תעשיה ענקית כזו.
הזקן | 05.09.20
17.
הנורת'רופ F23 דרש טייסים חכמים יותר..
ה F22 דרש טייסים חכמים פחות וזה עבד וכך זה גם יעבוד כי בארהב אתה לא יכול להיות חכם יותר לבד מחכם פחות, F22.. ככה זה בארהב ואין מה לעשות עם זה..למי שזוכר, נורטרופ זה בגדול (או בקטן), הגרעין של נורת'-אמריקן שיצרה את הוולקירי XB70 שאחיו הקטן זהו הסוחוי 100 הרוסי שנוצר זמן רב אחריו..נורת'רופ גם יצרו את הF17 שנהיה לF18 ועולה בכל המובנים על הF16 וכושר התמרון גם על הF15.. בכלל, לדעתי נות'רופ הם יצרני המטוסים מס' 1 בארהב. אחרת לא היה נבנה הB2 שהיום זהו המטוס המתקדם מסוגו בעולם.. תודה..
י=================== | 05.09.20
4.
בס"ד:לא הכל פוליטיקהyf23 נגד yf22
בשנת 1978 כשהתחילה התחרות היו האף 15,16,18 הטובים בעולםבשדה הקרב שאחרי הפאנטום f4 האגדתי,הקרבי ביותר בעולם,עוד זכרו את קרבות הצליפה(ירי מטווח קצר) והתימרונים האיימתניים כמו שהציג הסוחויי 35. כשנבחנו האפים 22 ו23 כבר ליווה אותם הx31 עם התמרונים הטובים בעולם(בסרט יוטיוב על המוזיאון בו נמצאים השניים משנת 2010) . בנתונים טכניים כמעט שווים למעט כושר נסיעה,הוביל הf22 בתמרונים חדים.באף 35 כבר לא חיפשו תמרונים אלא מיימדי השרדות גבוהים שיינקו מהf22 ששודרג מהf23.שדרוג כושר נסיעה לf35 מהf23 יתרון גדול.
M | 04.09.20
2.
ניצן לרוב הכתבות שלך מצוינות, אבל הערה אחת
הf23 היה באמת פחות בשל. זה לא עניין של תמונות פוטוגניות, זה עניין שהם בנו מטוס סופר מסובך, וזה לא שf22 זה סובארו dl. b2 שציינת אכן מטוס מדהים שהקדים את זמנו, אבל העלות שלו לרכש ותחזוקה אסטרונמית. ולכן מטוסי b52 ימשיכו לטוס במקביל. חיל האוויר האמרקאי לא רצה שוב לחזור על אותו הפיאסקו של b2. גם טייס שיטיס b2 ואחר כך b52 יצא עם התרשמות חד משמעית, אבל יש עניין של תקציב,לא של התרשמות של טיס. f23 מטוס מעולה, אבל זו בדיוק הבעיה שלו, הוא משוכלל מידי, ושוב זה לא שf22 זול. מחכה לכתבה הבאה....
טל | 04.09.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת