אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טסלה נופלת כי היא אמורה ליפול

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
זהו כתבה שחורה על החברה הנתונים נכונים הניתוח לא
ההשוואה של טסלה מול חברות יציבות שלפני כמה עשורים עברו את החבלי לידה לבין חברה צעירה שכרגע כל הכסף מתגלגל בהשקעות חדשות כדי להדביק פערים ולכסות את הציפיות שאת הפירות נראה בעשור הקרוב הבעיה שיש כרגע זה נטו ציפיות גבוהות של משקיעים בגלל שמאסק לא מתאפק לשמור את הכל להכרזה של יום הסוללה ומי שהגיע שם שמע כבר ידע על כל החידושים ולא עוד שעל חידושים כמו סוללת מליון המייל לא היה אזכור כלשהו המשקעים אפילו אני מתעניין פשוט ידענו כבר את כל החידושים לכן המשקיעים התאחזבו שלא חידשו כלום
yosi | 24.09.20
45.
יופי של כתבה. אכן לטסלה מניות מנופחות ולא בטוח שיש עתיד....
כדי שהרכבים החשמליים יחליפו את הרכבים הקיימים ותעשיית הנפט תצטמצם צריך שכל מקום בארצות הברית יהיה מרושת בחשמל כדי שיהיה אפשר לטעון את הרכבים האלו. בינתיים ממה שאני רואה בשנים האחרונות מעט מאוד מגרשי חנייה של כמה חנויות גדולות בלבד (Walmart, Target) וגם זה במעט מאוד איזורים עשו שתיים או שלוש חניות עם אפשרות טעינה למכונית חשמלית. ורוב הזמן החניות שלהן עומדות ריקות.... ארצות הבירת זו לא העיר ניו-יורק בלבד, וגם לא לוס-אנג'לס... מי שמכיר את ארצות הברית ונסע בה לאורכה ורוחבה יודע שיש המון מקומות שאין בהם רישות חשמלי מספיק. יש המון ערים קטנות מטות ליפול עם עוני מזעזע בגלל שאין להם תשתיות ואין כסף לבנות תשתיות חשמל לבניית מפעלים כדי לפתח את הערים האלו. (לתת כסף לכל העולם השלישי יש כמובן. לכן יש הרבה זעם בארה"ב אבל זה נושא אחר). כדי שמכוניות חשמליות ישלטו בשוק צריך לרשת את ארצות הברית בחשמל בכל מקום ותקציבי ענק כאלו אין ולא בטוח שיהיו בעשרות השנים הקרובות עם כל המשברים של השנים האחרונות.
מארה"ב | 10.09.20
39.
אין פלא שמניית "טסלה" מאבדת מערכה.
לכל המתנבאים שתוך 10 שנים כל כלי הרכב בעולם יהיו בהנעה חשמלית, ובנהיגה אוטונומית "וביכו" את תום כלי הרכב בעלי המנועים הפועלים על "שריפה פנימית" והניזונים מדלק נוזלי , חייבים להבין: עד אשר לא תפותח סוללה במשקל קל, בעלת הספק חשמלי גבוה, וטווח נסיעה גדול, ועד אשר לא תהייה תחנת טעינה ביתית לכל דירה בבית , או מספר תחנות טעינה בכל תחנת דלק, "המהפכה" לא תקרה.
"המהפכה" שכביכול הקדימה את זמנה לצערינו טרם הבשילה . | 09.09.20
38.
מחיר גבוה אבל גם הפוטנציאל
אכן כשמשווים לטויוטה נראה שהשווי של טסלה הזוי. אבל אני מניח שהכותב יודע שמאז 2017 ועד סוף 2019 המכירות של טסלה עלו בכ-250% בעוד שטויוטה מוכרת בכ-5% יותר. ומה קרה מאז? משבר הקורונה פגע בטויוטה קשות ובטסלה כמעט ולא. למה לא לפחות לציין את זה? לא תומך בתזה? בנוסף, לטסלה יש טכנולוגיה שאין לאף יצרן רכב אחר כולל טויוטה בתחום הבטריות, נהיגה אוטונומית ואפילו בטיחות. וחוץ ממכוניות, יש לטסלה גם פוטנציאל גדול בשוק האנרגיה. לגבי הטענה לרווח זעום אחרי סובסידיות - הכל שאלה של כמה בוחרים להשקיע בהמשך צמיחה, לא? יש לטסלה רווח זעום כי היא מכוונת לרווח זעום תוך שהיא מקימה 3 מפעלים נוספים. מי שמחזיק טסלה היום מאמין בחזון שלהם, ואישית אני מאמין שתוך 5 שנים היא יכולה להיות צד לצד עם הגדולות ועם שווי כלכלי מוצדק. מי שמסתכל רק על המספרים הנוכחיים יפספס את סיפורי הצמיחה הגדולים של הדור שלנו, כפי שפספסו את אמזון, נטפליקס, גוגל. אגב זה בסדר גמור להשקיע בחברות יותר מבוססות. אישית, אני מקצה חלק גדול מהתיק לפיזור בין מספר מניות צמיחה עם שווי כלכלי ״מופרך״.
ערן | 09.09.20
30.
מי כתב את הכתבה המקושקשת הזו 2
3. ״ לציבור הרחב אין תמריץ לדעת מה מצב השווקים משום שהם פשוט לא מחזיקים במניות באופן ישיר, אפילו לא באמצעות תוכנית הפנסיה שלהם.״ לא גזירת גורל, היום ניתן לנהל קרן פנסיה באופן עצמאי 4. ״החברה שעדיין נסמכת עמוקות על סובסידיות ממשלתיות כדי להצליח להציג רווח זעום״ טסלה הציבה לעצמה יעד לזרז את מעבר העולם לאנרגיות מתחדשות, ולכן הם מעדיפים להשתמש בכסף שהם מכניסים כדי להגדיל את היכולת יצור ולשפר את המוצרים שלהם.. הסובסידיות זה לא מהממשלה , אלה מיצרני רכב אחרים שלא מייצרים מספיק רכבים חשמלים ואם לא ישלמו לטסלה עבור ה״קרדיט״ הם ישלמו קנס עצום, זה לא ישתנה בקרוב. מי שרוצה באמת ללמוד , שיתחיל להקשיב ב youtube (יש מלא content) ולקרוא קצת על החברה באינטרנט
אילון | 09.09.20
28.
חבל שאתה מזלזל בדרך שעובדת. וכנראה שהכלכלה היום היא לא המדע המדוייק ומה שנלמד באונברסיטה
הכלכלה משתנית. בסוף אנשים מרוויחים כסף בשיטה אחרת מבעבר. אם פעם היית צריך להציג רווחים, היום אתה צריך להציג טכנולוגיה עתידית שתביא רווחים. למי שמסתכל רק על המספרים -זה נראה הזוי (כי באמת אין רווח ואין שוק גדול). אבל למי שמסתכל על העתיד ורוצה לפרוץ אותו בטכנולוגיה ובשינוי - שווה לשים את הכסף במקומות האלה ובמניות האלה. הם עולות. הם ימשיכו לעלות. והם לא יתרסקו בשנים הקרובות כי יש להם טכנולוגיה שאין לאף אחד אחר.
דניאל | 09.09.20
27.
שווייה של טסלה לא כזה מופרך כפי שהכותב מציין
טסלה עומדת להציג סוללה נטענת חדשה שפותחה in-house שאמורה להספיק לנסועה בת מיליון מייל לפני צורך בהחלפה, ולהיות זולה משמעותית לייצור מכל סוללה קיימת בעולם נכון להיום. המשמעות של זה היא למעשה- פיתוח של מנוע ללא בלאי למשך 1.5 מיליון ק"מ. מאסק הצהיר שהוא לא פוסל מכירה של הסוללה הזאת ליצרני רכב מתחרים. מעשית זה אומר שטסלה יכולה להפוך למונופול בשוק הסוללות לרכב חשמלי. הסוללה היא הרכיב היקר והמשמעותי ביותר ברכב החשמלי. אפשר להקביל את זה פחות או יותר למצב היפותטי בו יש יצרנית אחת שמייצרת את כל המנועים לכל המכוניות בעולם. אז כן, השווי של טסלה היה גבוה מדי כנראה, אבל חישוב שלו כמכפיל להכנסות או הרווח הנוכחיים שלה לא רלוונטי בעליל.
צבי נגב | 09.09.20
23.
תרמית
מהכתבה עולה שיש פה תרמית. והתרמית היא של כל מני עיתונאים שמקבלים כסף על כתיבת מספר גדול של שורות בלי תוכן אחרי שהם עשו מחקר של 5 דקות. להשיק עליה של 1000 אחוז בשווי שוק של חברה מסוימת בעקבות עליה של סוחרי רובינהוד ודמי אבטלה של 1200$ זה לא עובר בחינה של מציאות. לשם ההמחשה נפח מסחר יומי ממוצע במניית טסלה הוא 30 מיליארד דולר ומזה נגזר שכל יום 25 מיליון ״מסכנים״ חדשים מפקידים כל יום את כל הסובסידיה שהם קיבלו מהממשל בקניה של טסלה. אני יכול למנות את כל הסיבות האמיתיות להערכה האימתנית של טסלה אבל הנקודה זה שיש פה גניבת דעת של ״כותבים״ שלא עושים את העבודת מחקר מינימלית ומוציאים הונאות מלל במסווה של כתבה פיננסית
פייספאלם  | 10.09.20
22.
עוד חוכמולוגית בדיעבד, איפה היית לפני שבועיים, טסלה היא מונוםול בתחום הרכבים האוטונומים
אין לה תחרות אמיתית בתחום, גוגל מפגרת אחריה ועוד כל מיני שחקנים חשובים, אני מאמין שזאת מניה שלטווח מאוד ארוך (חמש שנים ויותר) תניב פירות מעולים לקונים שלה, משחק לטווח קצר אינו שונה מקזינו ולכן לא מעניין
שש | 09.09.20
15.
כתבה מה זה נכונה (ל-2018...)
בכתבה לא מבינים, למה טסלה, חברה שמייצרת מחשבי-על על גלגלים, מתומחרת כה גבוה למרות שהיא מייצרת פחות מאחוז מהמכוניות הטיפשות שנמכרות כיום, התשובה היא כי בעתיד הממש קרוב, אם מישהו יצטרך לבחור בין רכב טיפש לרכב שמאפשר לו נהיגה אוטונומית, הבחירה תהיה קלה מאד, ככה שלטסלה נותר רק לכבוש את שאר ה-99% משוק הרכבים בלי למצמץ, פשוט כי אין לה שום מתחרים!
ליאור | 10.09.20
7.
כן? אז תעשה שורט.
לך תעשה שורט, בבקשה תעשה עליה שורט! חברות רכב לא הזיזו אצבע כבר 30 שנה!!! מה עשו? טורבו? שקיים כבר 70 שנה?!?!?! אתה לא מבין בטכנולוגיה, או ברכב, לא אמרת מילה על אגירת אנרגיה, על הלוחות הסולארים, ההתקדמות בסוללה, כולם רק שואפים להיות טסלה ולמכור כמו טויוטה. אז מה אם היא לא מוכרת?! אני בטוח שתרוץ להגיד לנו לרכוש WKHS או ניקולה או אפילו NIO, למה? יש להם מפעלי יצור ב3 ארצות? הם המציאו משהו בכלל? תתעוררו, בעצם אל תתעוררו בבקשה תעשו שורט!!!!
צפון | 09.09.20
6.
באמת???
תגידי את מסתלבטת או מה? אפילו לא טענה אחת נורמלית מדוע החברה שווה ככ הרבה בעיני המשקיעים, שום מילה על הצמיחה המטורפת של החברה והשליטה המוחלטת שלה בשוק הרכבים החשמליים, וכמובן את לא מזכירה שכל העולם מבין היום שרכבים חשמליים הם כלי התחבורה של העתיד (ועדיין לא נכנסנו לנושא ההכנסות מרכבים אוטונומיים, וכן, טסלה מובילה את המירוץ גם בתחום הזה). למה את לא מדברת על גיוס הכספים המדהים שטסלה עשתה בימים האלה של הירידות (5 מיליארד דולר בשלושה ימים) מתי תתחילו להתעמק קצת בכתבות האלה שאמורות להפחיד משקיעים? בעוד עשור נראה מה ההמלצה האידיוטית שלך תהיה שווה. נ"ב אני אשמח להתייחסות רצינית ומקצועית מצדך לתגובה, תודה
צבי | 09.09.20
4.
וואו, כמה בורות אפשר להפגין בכתבה אחת....
אציין מראש שהנתונים שהכתבת מציגה נכונים, אך וואו כמה שהם לוקים בחסר..., אז לכל אמי שלא קולט מה קורה לו מול העיניים: טסלה היא חברת אנרגיה/טכנולוגיה שיש לה שליטה מוחלטת וללא מתחרים בעשור הקרוב בנהיגה אוטונומית ולמידת מכונה, בכימיית והנדסת סוללה, בתאים סולאריים, באגירת אנרגיה, בפריסת תחנות טעינה, בחוויית משתמש, בתהליכי ייצור, בפאקינג הכל! והחברה הזו עומדת לשלוט בשוק האנרגיה העולמי, לא פחות, (אה, והמנכ״ל שלה מחזיר טילים מהחלל בצורה אנכית)
ערן | 10.09.20
3.
המנייה עלתה ועלתה בעיקר בגלל הפנים של מאסק בחזית
הסטיב ג'ובס של ימינו ואפילו יותר כריזמטי וקצת משוגע. ועדיין לא היה שום חיבור למציאות בין נתוני מכירות ורווחיות שלא קיימת עדיין לבין המנייה שהמשיכה לעלות. בסופו של דבר זה עסק שמוכר מוצר, זה אבסורד שהם עקפו בשווי החברה קונצרנים ענקיים שמוכרים פי כמה יותר מכוניות , בלי לאחר במועד מסירה ללוקח ובלי הפסדי ענק.
שחר | 09.09.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת