22. למידה מרחוק-אפקטיביות מוגבלת כמורה חייבת לציין שעם כל הכבוד לאמצעים הדיגיטליים,הם לא יכולים לבוא במקום המגע האמיתי בין מורה לתלמיד ובין תלמיד לחבריו. למידה מרחוק טובה לתקופה קצרה,מעבר לחודש או חודש וחצי-זה כבר לא פתרון אלא החרפת הבעיה. זז | 04.10.20 (ל"ת)
21. עצה כדי להשלים פערים צריך להגביר את השעות של המקצועות החשובים, כמו מתמטיקה, שפה ואנגלית ולבטל את השעות של אמנות וכו. גם מקצוע כמו ספרות, אפשר לבטל חומר של שנה אחת, לא יפול העולם. שהמורים לאמנות ישמשו כעוזרי הוראה למקצועות הליבה, כי הילדים יכולים לשרבט או לקרוא על פיקאסו בבית, אבל החומר במתמטיקה הוא חיוני וחייבים להשלים אותו. למידה משמעותית | 02.10.20 (ל"ת)
20. על מה היא מדברת בכלל? מערכת החינוך היא מזמן בייביסיטר לילדים, לומדים בה בקצב של צב לשנן דברים היסטוריים לא מועילים. רצוי שיעברו כבר למאה ה-21 עם קורסים מקוונים לבחירה בכיתות הגבוהות, שיעורים מוקלטים לילדים שיוכלו לעבוד בקצב שלהם ולעבוד בעיקר עם הכיתות הנמוכות שצריכות הרגלי למידה. חוץ מזה לגבי הכתבה, לא מבין כל אחד יכול באצטלה של המקצוע שלו לקבל מאמר דעה על בסיס אפס נתונים? לא נשמע שנעשה פה שום מחקר. נו באמת | 01.10.20 (ל"ת)
19. צודקת מאד ! אני מכיר מקרוב מצב שבו ילד בכתה א' מנסה ללמוד בזום ולעשות דפי עבודה אך אחיו בן 4 אשר מרגיש מקופח מתשומת הלב שהגדול מקבל, מפריע בצורה אינטנסיבית ביותר. בבית יש הורה אחד והוא לא מצליח להתגבר על הבעיה. אכן הבית איננו סביבת למידה מתאימה. אזרחית | 01.10.20 (ל"ת)
18. "דור שלם" לא פחות אפשר לחשוב שבמשך כמה שנים למדו בזום. אז למדו כמה חודשים בזום. זהו? הכול נגמר? סוף העולם? אפשר להשלים פערים וגם אם לא, לא כולם צריכים תעודת בגרות. אפשר גם תעודות מקצועיות נועה | 01.10.20 (ל"ת)
16. צריך ללמד מורים איך ללמד בזום. חלק גדול מנסה להתנהל כמו בכיתה יש לסגל כלים חדשים וראיה חדשה, לא לנסות על דף להרים אותו אל המצלמה... ליז | 01.10.20 (ל"ת)
15. צודקת! בכיתה א', בב"ס בו הילד שלי לומד, הילדים מקבלים שני מפגשים של כ-15 דקות כל אחד בזום עם המורה ביום. אחרי זה הם צריכים באופן עצמאי להמשיך בחוברות ודפים - ילד בכיתה א' אינו מסוגל ללמוד לבד! אני מדברת לא רק על ההשכלה, אלא גם על החינוך כחלק מהחברה. כפי שלכולם ידוע, יש לנו חוק חינוך חובה... לנה | 01.10.20 (ל"ת)
14. להיפך. זה רק מדרבן את ההורים ללמד את הילדים מה שצריך ואמיתי. לא צריך תארים היום כדי להיות מצליח ומאושר. יש מלא קורסים, בכל התחומים, ואפשר להצליח יפה מאוד. להיפך . אין בזבוז זמן במערכת חינוך רקובה שאין לה מטרה ואם יש אז היא מימי מלחמת יום כיפור... הכל בסדר. סיסו | 01.10.20 (ל"ת)
13. פשש מה קרה פתאום בית ספר חשוב? שנים אנחנו שומעים שבית הספר קיים סתם ולמידה יכולה להיות באינטרנט ולמה צריך מורים וקשה לשבת על הישבן וללמוד.. פתאום קמים על החכמים שלא יכולים לסבול לדקה את הילדים הבלתי שלהם בבית, וכותבים עד כמה בית הספר חשוב, ותורם, ופתח והלאה והאלה. אז תעשו טובה, או שתפיסקו להתרבות כי זה החלום שלנו שאנשים כמוכם יעלמו מהעולם או שפשוט תסבלו בשקט עם הילדים שלכם בבית. זה מה יש!!! תתמודדו סוף סוף עם החינוך הלקוי שלכם. מורה אחת יכולה להחזיק 30 ילד אמא אחת לא יכולה להחזיק 1. הורים איבדתם את זה. צריך לקחתם את הילדים מכם. חן | 01.10.20 (ל"ת)
12. כמה בולשייט... בכיתה המורים יודעים אם הילדים סופגים את החומר? חחח והילדים לא חייבים להיות במחשב אפשר לעשות הרבה דברים אחרים... תפסיקו לבזבז את הזמן הזה, הוא יכול להיות משמעותי יותר מכל שנה אחרת שהייתה או תהיי. רות | 01.10.20 (ל"ת)
11. לימונדה ! ומצד שני אולי עכשיו יתפנה זמן אבוד של כ 12 שנות לימוד חסרות תכלית (הניתנות לזיקוק של כ-3 חודשי למידה מעשית) . ומי יודע אולי הילדים הישראלים אחרי שיימאס להם מפייסבוק ואינסטוש במיוחד שסגר עכשיו ואף אחד לא מעלה תמונות סקסיות במסיבות בגיל 14, יפתחו גם ערוצי מתמטיקה וכלכלה וילמדו איך לחסוך במיסים ולא לקבל קנסות מביטוח לאומי ולהיקלע לחוזים ממולכדים של חברות ענק בגיל 18 אחרי שבתי הספר בגדו בהם ולא לימדו אותם כלום על החיים, זאת אומרת שום דבר חיוני חוץ מלהיות משרתים נאמנים של המערכת ולהתגייס לצבא להתגייס לצבא להתגייס לצבא אנחנו לא בשנות ה50 אל תשאל מה אתה יכול לעשות למען המדינה שלך שאל מה המדינה יכולה לעשות עבורך yub | 01.10.20 (ל"ת)
10. כסטודנט, אני נאלץ בצער רב להסכים עם סראב אבו רביעה. הסיפור הזה של למידה מרחוק, במסזרת פרטנית, מתאים למיעוט הלומדים. רוב הסטודנטים מתוסכלים מצורת הלמידה הזו שבתחילה נראית אחלה דבר וכיף גדול. לסתומי רקלאביבי, אין אף שיטת למידה שתציל אותם מטפשותם סתמחד | 01.10.20 (ל"ת)
8. טוב שהביאו מומחית למה שלא תראיינו מורים שמלמדים בפועל בזום? קבוצת המחקר - הבן שלי | 01.10.20 (ל"ת)
5. לגמרי! צודקת בכל מילה! בתור מורה בבתי ספר רגילים ואחרים, באופן מיידי הקורונה חילקה את התלמידים לכאלה שיש להם - או להוריהם אם נדייק - ולכאלה שאין להם מחשבים ו/או טלפונים ניידים (כן, יש גם כאלה..!) וגישה לאינטרנט. מי שעני נותק מיידית מהחברה הלומדת והמתקדמת ובכלל. ולא בכל המקומות נמצאו פתרונות לכך. וגם אצל המבוססים. רבים לא יודעים להתמודד באופן עצמאי ובונה עם למידה מרחוק. ערן | 01.10.20 (ל"ת)
4. ביבי למד מהחרדים. אוכלוסיות חלשות זה קהל שבוי כמו שרבים מהחרדים מסרבים ללמד ליבה כדי להנציח עוני ותלות, כך גם אוכלוסיות חלשות, שתמיד יצביעו ליכוד. שווה פוליטית להשקיע ולהחליש אותם. משה | 01.10.20 (ל"ת)
2. יישר כוח צריך הרבה אומץ לדבר על המערכת אבל בשורה התחתונה היא אכן קרסה ועוד הרבה לפני הקורונה. מסכים לגמרי שחייבים לחזור לקפסולות - סוף סוף לומדים משהו, כיתות קטנות ויעילות הלימודים עולה בהרבה. צריך גם פחות שעות ללמוד כאשר לומדים בקבוצות קטנות. משה | 01.10.20 (ל"ת)
הפסד של דור שלם: המחיר שנשלם על המעבר לשיעורים המקוונים
22 תגובות לכתיבת תגובה