אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מכוכב שביט לכוכב נופל: כך התרסקה מהפכת הסילון הבריטית

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
בס"ד:בהפרש של 20 שנה,שני תאומים אנגלי ואמיקאי
הכוונה לדמיון שבין שני מטוסי על אנגלי ואמריקאי. הפאנטום שכיכב בכל שדות הקרב האפשריים החל שרותו בשנת 1980 וסיים ב2000.הטורנדו ששירת במלחמת המפרץ,החל שרותו ב1980 וסיים ב2020. תכונות דומות: 1.כ40 שנות שרות מבצעי. 2.מטוסים מהירים,2מאך+. 3.יכולת נשיאת 9ק"ג פצצות. 4.מטוסי קרב,הפצצה,סיור. מי שראה את טיסתם באוויר יכול היה לראות קווי דמיון נוספים.הכנפיים המשתנות בטורנדו מוסיפות לו אקרובטיקה ושינויים נצרכים להכרעת קרבות אוויר. כשכנפיו סגורות הוא דומה למיראז',אבל טוב שזכינו ליורשים אמריקאים כאף 15 ו16.
M | 22.10.20
35.
בס"ד:בעלות הברית,שיתוף לא רק במנועי מטוסים
שת"פ אנגלי/אמריקאי גם בטיסי ניסוי.כך עבר ג'ון קנינגהם מהקומט אל ה707 כשלצידו הטיס האמריקאי טקס ג'ונסטון שאגב עשה גלגול "חבית" עם ה707 וספג נזיפה חמורה ממנהל בואינג.למדתי מהיוטיוב עוד שני דברים:1.גם הטייסים הבריטיים המריאו עם הקומט כמו מטוס קרב וכך קרתה התאונה הראשונה שלו כשזנב המטוס נמעך על המסלול בעת הניתוק.גם דיילות הקומט העידו שהיה מסוכן בהמראה כי הטייסים נסקו מעלה באופן חד ביותר מה שבטוח הזמין לחצים על מעטפת המטוס.2.תא טייס הקומט האחרון הפך לסימולטור טיסה.חיל האוויר מתרגל אימונים עם הRAF.
M | 21.10.20
33.
גרסת בטא
הקומט= השביט, מצדיק שמו- נופל. אין כאן שם תואר ראוי והרואי כדוגמת: "הנשר",הבז, הלוחם,שנתנו לו מפתחיו. מכך אנו מסיקים שהיתה זו גרסת בטא, גרסת ניסוי, של מדינות המערב, לא בריטניה לבדה, כמובן, בפיתוח והפעלה, תוך הקרבה בזמן אמת של חיי אדם. והבואינג, המוצלח לכאורה של האמריקאים, הוא תוצר המסקנות מגרסת הבטא, הקומט. בפיתוח המטוס באות בחשבון סוגיות משפטיות שנוגעות לאזורי שיפוט, שיקולים כלכליים ופוליטיקה. יום טוב.
מ | 14.10.20
32.
ל-25 ו- 26 - אתם קוראים יפה בוויקיפדיה. אבל תקראו עד הסוף
רוב ההתרסקויות נבעו מטווח טיסה מגוחך של כשעה באוויר וכן מבעיות בכני נחיתה. ההתרסקויות היו בעיקר עקב טווח טיסה מגוחך וכני נחיתה שהתקפלו תחת העומס. זה בעיקר תכנון לקוי שנבע ממוצר חדש ולא מוכר. זה גם מה שקרה לקומט. אף אחד לא הבין את משמעות הלחצים על גוף מטוס מדוחס בגובה שרק 5 שנים קודם לא היו מגיעים אליו גם במטוס קרב. כל שאר המדינות פשוט למדו מהנסיון של הבריטים ועל חשבונם. לפעמים משלמים מחיר יקר על חדשנות.
אופיר | 14.10.20
31.
בס"ד:חקרתי קצת את תגובת מס 5 למרכיבי הקומט.
מגיב מספר 5 כתב באנגלית על סגסוגת אלומיניום 7075,ממנה לטענתו היה בנוי הקומט שהתרסק.כיום חומר זה משמש בעיקר לקונסרוקציות בניה שדורשות חוזק רב ללא חלודה ופחות גמישות כמו צינורות,ברגים,פרופילים וכו'.ההליקופטר האמריקני "אוגוסטה" שגם התרסק הרבה פעמים היה מורכב מאלומימיום AA8089.בואינג 787 מורכב מ50% תרכובות של קרבון,פיברגלס ונוספים הקלים מאלומיניום, 20% אלומיניום, 15% טיטניום,10% ברזל ו5% תוספות.הסיבה העיקרית להתרסקות היתה קשיחות האלומיניום וחוסר גמישותו שאפשר שבירה קלה יותר באזור החלון הריבועי.
M | 14.10.20
25.
התעשיה האוירית הבריטי ברב תפארתה??!!
תעשייה בריטית בתפארתה? בוא ניקח את המטאור- בשנות ה50 , "המטוס ללא הברקסים" שכחת לציין ש קרוב ל 900 מטוסי הקרב הסילוני מטאור התרסקו. כ 150 מהם בשנת 1953 לבדה. כ 500 טייסים מתו- המטוס סילוני הראשון של בריטניה ואחד הראשונים בעולם היה כישלון מצטיין. תעשיית התעופה הבריטית לא היתה אמינה כמו הרוסית או האמריקאית (להוציא את ה F104). עוד פרט מענין- הסורים הפילו מטוס ריגול קנברה בריטי עי מטוס מטאור שרכשו מהבריטים זמן קצר קודם. זה היה על רקע מבצע סואץ. המטיוס הבריטי התרסק בלבנון (6/11/56) אחד המטוסים שנרכש עי ישראל התרסק בטיסת לישראל... בקיצור, מטוסים לא אמינים. שנים אח"כ כשרכשתי קומפקט דיסק איכותי 541 NAD גיליתי שלמכשיר דעה משלו מתי לנגן ונזכרתי באיכות הבריטית המהוללת.
משה ג | 11.10.20
14.
תעשיית הסילון הבריטית היתה פורצת דרך וגאוות התעופה
התרסקות הקומט ההיאה לפתוח תחום חקירות התאונות בענף הvc10 היה מטוס סילון מעולה שלמרבה הצער לא צבר פופולריות למרות שהיה מעולה ברמות בהשוואה ל 707 ולdc8 יש להניח שמעונת השווק האמריקאית הדורסנית ותמריצים שונים כולל העדפת תוצרת מקומית בארהב בעיקר דחקו אותו הצידה עד שהפך לא משתלם
שביט | 10.10.20
10.
תגובה על משהו אחר והכתבה מזווית אחרת
העתקתי את הקודים של הכתבה הדבקתי באדיטור (שהורדתי לפני כמה ימים) שמרתי בקובץ והנה הכתבה הזאת נמצאת במחשב שלי בשלמותה בקובץ בגודל 253KB ! בקשר לכתבה, בריטניה הבינה שהיא צריכה להיות נישתית כי היא כבר לא אי אלא חלק מהעולם אבל לפני כמה שנים הגיע הברקזיט שבעיקרון אומר בריטניה השתגעה זמנית, למזלה הקורונה הצילה אותה מעצמה
אא | 10.10.20
5.
The real story of Comett
The problem with aircraft was in 7075 alloy and other 7XXX alloys. It was first and last aircraft that was built with almost all primary structures manufactured from 7075. The idea was to use high strength of this alloy and to reduce the weight. Unfortunately, engineers did not know that 7075 has not only high strength, but very low damage tolerance. This was the real reason of the cracks. After the case of Comett, aircraft industry started to manufacture the primary structures from 2XXX alloys. Less strength, but very high damage tolerance.
Ilya | 10.10.20
2.
בס"ד:דה הבילנד כמה שיאי עולם
מטוס הדה הבילנד שבר כמה שיאי עולם: 1.המוסקיטו,מטוס חמקן ראשון בנויי מעץ לבוד וטס במהירות 668 קמ"ש 1941. 2.הוומפייר,הסילוני הראשון (יחד עם הגלוסטר)שעשה טיסה טרנס אטלנטית 1945. 3.הקומט,מטוס הנוסעים הסילוני הראשון 1952. לאחרייהם מ1958 שליטה עולמית של בואינג בייצור מטוסי נוסעים.(707 ואילך). בנושא התאונות האוויריות: 1.לקומט רק 4,לעומת הdc 8 עם 20 תאונות אוויריות. 2.לפי הוויקיפדיה הגורם הוא עייפות המתכת(קשור לחלון) בנושא השליטה האווירית: דה הבילנד,מק דונלד דגלס, ת.אווירית:הפסידו לבואינג.
M | 09.10.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת