אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מסוק היסעור: הענק הירוק שהפך לגיבור טראגי

61 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
ארה"ב 1980 : פעולת החילוץ שנכשלה של בני ערובה באיראן
U.S. forces were able to secure the Desert One landing zone, although the operation was complicated by the passage of a bus on a nearby road. As a result, more than 40 Iranians were detained by ground forces in an effort to preserve operational security. Of the eight navy helicopters that left the USS Nimitz, two experienced mechanical failure and could not continue, and the entire group was hindered by a low-level dust storm that severely reduced visibility. The six remaining helicopters landed at Desert One more than 90 minutes late. There another helicopter was deemed unfit for service, and the mission, which could not be accomplished with only five helicopters, was aborted. As the forces were leaving, a helicopter collided with a C-130 and exploded, destroying both aircraft and killing five air force personnel and three marines. The remaining troops were quickly evacuated by plane, leaving behind several helicopters, equipment, weapons, maps, and the dead.
גיל ראס  | 12.01.21
59.
המסוקים לא מתנגשים אלא הטייסים!
בכל התאונות הוכחה רמת טיסה נמוכה מאוד, שתוצאותיה חמורות וקטלניות. זה נובע מטיסה במבנה קרוב גם ביום וגם בלילה שלא לצורך, התנגשויות בעת נחיתה, התנגשות בהר שעומד כבר אלפי שנים ועוד. מדוע אירעו התאונות בשאר ישוב, רומניה, נחיתה במחניים, אסון ה- נ"ד ועוד????
דן | 05.01.21
57.
לא קשור ליסעור אבל
בתור אחת שעובדת בתחום הברזל התעשייתי: קודם כל, תירגעו. לכל אלמנט מבוסס מתכות דחוסות/עמידות= פלדה/מגולוונת, ברזל שחור, שונות, יש שתי חולשות עיקריות: עמידות החומר מול חשיפה למים. כן, H2O. האתגר האמיתי בייצור כל כלי הטייס הוא האטימות למים. ההפרדה בין המערכות המכאניות או הדיגיטליות השונות. כידוע, מים וחשמל לא חברים. לא משנה אם זה מטוס הקרב הטוב ביותר ביקום, הטבע עושה את שלו, והכלים האלה מצריכים ביקורות איכות על בסיס שבועי כדי למנוע טעויות. צביעה חוזרת ע"פ זמן שימוש עקב כניסה למאכים גבוהים, אטימות חוץ ופנים= חשוב ביותר!!!!, חידוש צבע יסוד= בסיס חצי שנתי. בדיקה והחלפה של המערכת ההידראולית. (שנתי).
ורדית | 22.10.20
55.
ל- 28, אדי
לצערי, ראיתי את זה קורה מול עיני. הייתי לוחם מילואים בצנחנים, התקדמנו בלילה לכוון כפר בשם בית-ליף, כשמתוך הכפר עלה פתאום קו אור בצבע כתום, ואז התפוצצות. המסוק נפל על רכס יעטר. לאחר מעשה התברר שהוא כבר הנחית קודם לכן את החיילים שהיו בו, ולכן מי שנפגע היה הצוות של המסוק (היתה שם גם מכונאית מוטסת). לאחר מכן החלו התותחים להפציץ את הכפר במשך שעות. זה המחיש לי עד כמה צוותי המסוקים מסכנים את עצמם בלחימה, לא פחות מכל לוחם אחר. משתתף בצערך.
אלי | 21.10.20
52.
ספרת רק 14 תאונות יסעור בישראל ????
מתוך כ-55 יסעורים שמישים שהגיעו לחיל האוויר במהלך 50 שנה, התרסקו בתאונות ובמבצעים כ-25. כמעט 50% מהמערך. אין ולא היה מטוס בתולדות חיל האוויר שספג כמות גדולה כל כך של תאונות ואסונות וקורבנות. נכון, בהיבט המבצעי לא היה לו תחליף (ועדיין אין), אבל המחיר עצום. מה שאומר, שכדאי שהמסוק הבא יהיה דווקא הצ'ינוק הוותיק והמשופר, ולא יסעור חדיש, ששוב סובל משורה של מחלות ילדות, חלקן קשות מאוד שפה, במזרח התיכון החם והמאובק, עלולות להתפתח לשורה של אסונות. מקווה שבחיל האוויר יתפכחו מחלומות על "הכי חדיש, הכי משוכלל", ויילכו פעם אחת על מוצר בדוק ובטוח, למרות שעל הנייר הוא יודע לעשות רק 75% ממה שיעשה היסעור החדש.
אמיר | 19.10.20
51.
יסעור מול מיגים-ויכול להם
במלחמת יום הכיפורים, מסוק יסעור עמוס בלוחמים ובפצועים,מצא עצמו לבד מול מספר מטוסי קרב מצריים -מיג 21,הטייס המוכשר עם המסוק העצום הזה הצליח לתמרן ולצאת בשלום מקרב האויר חסר הסיכוי ליסעור הכבד והאיטי, ובכל זאת הצליח להנחית את המסוק כשהוא מחורר. מה שנקרא-החיפזון מהשטן...
בני בקשי | 19.10.20
49.
בס"ד:המסוק הבא של צ.ה.ל כמות מול איכות
שמירת מרחק לא היתה הצד החזק של צ.ה.ל הן במטוסי הקרב והן במסוקים והעובדות לצערי מדברות בעד עצמן. כיום הסיקורסקי מזדקן ויש להחליפו במהירות,אלא שהעדיפות בתקציב היא למטוסי הקרב ואז נשאר סכום קטן יחסית לרכש מסוקים.השאלה היא אם לרכוש סיקורסקי k שעלותו כ100 מיליון דולר או לחילופין צ'ינוק שעלותו כ50 מיליון דולר.גם הv22 המסוק/ מטוס עולה כ100 מיליון דולר.רכש חדש של 30 עד 40 מסוקי צ'ינוק מול כ15 עד 20 מסוקי סיקורסקי k. שעת טיסת הצ'ינוק זול ברבע.סיקורסקי k עדיף טכנולוגית ובטיחותית וצריך לקבל החלטה.
M | 18.10.20
46.
תשובה ל 28
אח שלי היה בכח הצנחנים שראה את המסוק נפגע מול העינים. הוא מספר שהמסוקים חזרו ונחתו באותה נקודה שוב ושוב. כל טירון חייר יודע שאם תמשיך לחזור לאותו מקום - בסוף יחכו לך במארב. וזה אכן מה שקרה. מי תכנן את ההטסה הזו? למה לא דילג את ה שב"ה כל כמה נחיתות? תנחומי.
ברני | 18.10.20
45.
טייסי היסעור היו קו החיים שלנו בגבל עתקה במשך 3 חדשים+
במשך למעלה משלושה חדשים ששלטנו על ג'בל עתקה מעל העיר סואץ, אמצעי התובלה היחיד היה היסעור, הטייסים נקראו נגינה, הם סיפקו לנו הכל, בלעדיהם לא היינו מחזיקים שם מעמד. הגעתם של המסוקים הייתה חגיגה עבורנו, קשר עם העולם. תודה לכם.
חכמת ההמונים | 18.10.20
41.
הפעם פיספסת בגדול
בדר"כ חולה על הטורים שלך. אבל כטייס יסעור לשעבר שמכיר מקרוב לא מעט מהתאונות מקרוב מאוד הניתוח שלך ממש לא נכון. רוב התאונות הקטלניות נבעו מטעויות אנוש בהטסה ולא מכשלים טכניים. הנדסת האנוש של פעם ביחד עם המשימות המורכבות מביאות את הטייסים לקצה שלהם ולפעמים מעבר. לא סתם חיל האוויר משבץ את טייסי המסוקים הטובים שלו לטייסות היסעור. ועדיין...
ישי ניב | 17.10.20
39.
לזכר בן-דודתי - הטייס המצטיין רב-סרן ישיש עדן ע'ה
לזכר בן-דודתי - הטייס המצטיין רב-סרן ישיש עדן ע'ה, שהטיס את המסוק התחתון שעליו ירד בפיתאומיות המסוק מעליו.... ושני המסוקים התרסקו והרגו 73 לוחמים נפלאים באסון המסוקים 1997 - חבל מאד שלא-איפשרו לטייסיי מסוקים מכל הסוגים - לראות מה קורה מתחת למסוקים שהם מטיסים ... ולכן ארעו תאונות של מסוקים שהנמיכו והתנגשו במסוקים מתחתם...!
יוסי אגמון | 17.10.20
33.
תיקון קטן
המנועים של המסוקים האלה נקראים Turbo-shaft וזה לא מנוע סילון, זה אומנם פועל על אותו עיקרון של מדחס-טורבינה אבל זה לא מנוע סילון. מנוע סילון מייצר את הדחף ע"י פליטה של סילון גזים מהיר מאחור ובמקרה של מסוקים יש טורבינה נוספת שמסובבת את ציר הרוטור דרך תמסורת
שמעון | 17.10.20
32.
למה עדין טס?
פרשת הצוללות מלמדת אותנו שללא שוחד למעגל הקרוב של ראש הממשלה אין רכש ביטחוני משמעותי. כבר בימי אובמה, דובר על סיום שימוש ביסעור, חלפו 5 שנים ו3 כתבי אישום וכלום לא זז. מסוק אחד נשרף בנגב (שאפו לטייסים - אבל גם הם יודעים שהיה מזל גדול ששרפה פרצה במקום מישורי בנגב). למסוק אחר כבה מנוע בהמראה - ואיך שהוא לא הכל תפקד (יש דברים שקשה לבדוק אחרי 50 שנה). סדקים בממיסרים, תפעול ממושך מעבר למגבלות (למשל בכיבוי השרפות). התאונה הבאה מעבר לפינה - והשוחד נותר באפלה.
יוסריאן | 17.10.20
31.
ל-7. לפי "הקברניט" היתה למסוק בעיה בריחוף ולכן התרחש האסון במדבר יהודה
הטייס לא "סתם" נחת על המסוק תחתיו "...לאחר אסון הנ"ד של 1977 שונו מהותית נהלי תחזוקת המסוק עקב הכשלים הטכניים שנמצאו בו; לאחר התרסקות ב-1988 בגבול עם מצרים, הותקנו בולמי זעזועים ששיככו רעידות אשר הקשו על שליטה מדויקת בריחוף;..".
מישו | 17.10.20
29.
כתבה משובחת (כרגיל)
כל פעם אני מופתע מחדש מהכתבות במדור "הקברניט". זה מה שקורה כשמישהו שבאמת מאוהב בנושא משתף את האהבה שלו. זה קורה למשל כשאהרוני מדבר על אוכל, או כשגאי שחר (גם ב ynet) מדבר על התרבות הדיגיטלית או כשגיל שוחט מדבר על מוזיקה. פתאום זה נהיה הנושא הכי מרתק ויפה בעולם. אז עוד פעם כל הכבוד ותודה רבה לניצן סדן
דני | 17.10.20
24.
"טעויות אנוש"
חבל שגם במרחק של עשרות שנים יש עוד מי שמתיימר להגן על כשלים, פשלות ועבירות לכאורה של גורמים בחיל האוויר, שתרמו באופן משמעותי ביותר לאסונות הגדולים של היסעורים. בדו"ח ועדת החקירה, דו"ח השופט החוקר והכרעת בית המשפט שעסקו באסון הנ"ד ב-1977, מצויינים כ-25 סעיפים שונים - מרביתם חמורים ביותר - של עבירות על פקודות מפורשות, חריגות מנהלים כתובים, רשלנות של מפקדים ותקלות טכניות "מסתוריות". נכון שההכרעה השיפוטית היתה של הטלת האחריות על המפקד - הקברניט - אבל זה לא מעלים את 25 הסעיפים החמורים שקדמו לכך.
נאור ירושלמי | 17.10.20
23.
תגובות 7,8 נכונות. המחליף של היסעור CH53 זה CH53K
היסעור הוא 'חיה רעה' במובן החיובי. סוס עבודה שלעיתים המגבלה לביצועים זה הטייס ולא המכונה. נכון דהיו כ-12-14 תאונות. רובן הגדול לא כשל טכני. (השאר, טעות אנוש, או 'חוסר מזל' טרגי). הבעיה ביסעור שהגוף רובו אלומיניום, הרוטורים מטיטניום, ומעטפת המימסרים מסגסוגת עם מגנזיום,שזה דליק !! לכן, כשיש דלק, מנוע, אש, מגנזיום ותחמושת התאונה נהפכת לאסון. ה CH53K עם 7 להבי רוטור ו3 מנועים, מתאים לנדרש במבצעים בארץ. היסעור עשה נפלאות מעל 50 שנה. ! ורק מעט ביותר ממעלליו התפרסמו - ובצדק.
אבישי, בוגר טייסת מסוקי יסעור. | 17.10.20
22.
ראשית תגובה 7 מדויקת ונכונה, שנית אין תחליף ליסעור
אולי שווה לקנות CH53K. עם מוטת 7 להבי טיטניום, עם 3 מנועים, עם פחות מערכות של מכניקה והידראוליקה, ויותר מערכות עם תיחכום, בקרה, בטיחות, החיסרון ביסעור הישן והטוב שהיה עם גוף מאלומיניום, פחות משקל וגוף המימסרים הוא מסגסוגת מגנזיום - דליק חוץ מזה הוא 'סוס עבודה' מ ד ה י ם. לידיעת הקברניט, שתי הטעונות הקשות נבעו מטעויות אנוש, בבקעה (54 לוחמים) בשאר הישוב (73 לוחמים). מ-14 התאונות בארץ , אולי רק 4 הן מכשל טכני במסוק, וגם אז עם מיעוט ניפגעים. לעומת זאת, עשרות מבצעים שהשתיקה יפה להן במזרח התיכון
בוגר טייסת יסעור | 17.10.20
21.
מסוק מנחוס.
גורם לי לצמרמורת ומחשבות עצובות. אח שלי, מכונאי מוטס, נפל במלחמת לבנון השניה, 24 שעות לפני הפסקת האש בעומק לבנון מטיל שפגע במסוק חשוף ללא שום מערכות להטיית הטיל או לפיצוצו בטרם פגיעה במסוק. חייהם של כולם נמשכים, כולל של חבריו לשירות שיצאו לפנסיה וחיים את החיים, כשהוא סיים את חייו בגיל 39 והשאיר אחים עם צלקות שלא יגלידו. מסוק מקולל שמצטרף לאין סוף פאשלות של דרג צבאי ומדיני במלחמת לבנון השנייה, שהביאו להרג מיותר של לוחמים. רבים מדי.
אדי א. | 17.10.20
13.
כלי הטיים הזה הוא תצריף ענק של מערכות
המערכות הרבות שלו גורמות לות לות למסוק להיות אתגר רציני מאוד לתחזוקה וגם לניהול מצב התחזוקה שלו דמיינו שאתם טסים בתוך אוטובוס שהקרקעית שלו מרושתת בקווי הידראוליקה ואלקטרוניקה שמעלהם יש משטח דריכה למוטסים ואותו מצב בחלק העליון של האוטובוס רק שם אין משטח הפרדה כלי אדיר שספק אם ניתן להחליפו בסוג שונה של מסוק
מכונאי מטוסים בעבר | 16.10.20
11.
ההחלטה על קניית היסעור ב1968 היתה מוטעית מלכתחילה
היסעור תוכנן עבור חיל הים האמריקאי, עם דרישות ספציפיות שהתאימו לו (כמו למשל רוטור ראשי וזנב מתקפלים), שהן הגורם העיקרי לסיבוכיות הרבה של מערכותיו ולחוסר האמינות שלו, לעומת הצ'יינוק שתוכנן עבור הצבא האמריקאי, ללא דרישות אלו, והוא הרבה יותר אמין, וגם יותר חזק ועם טווח ארוך יותר (אני מדבר על המסוקים המקוריים משנות ה60, לא על הדגמים החדישים שנמצאים כרגע בתחרות) על הטעות הזו שימנו בהרבה דם ובהרבה דמים.
חה"א | 16.10.20
7.
תשובה ל-4, 3, ו-2
אתם מתייחסים למבצע תרנגול 53 בו השתתפו שלושה סופר פרלונים ושני יסעורים. הסופר פרלונים הנחיתו כוחות צנחנים וכוחות טכניים בנקודה בה הוצב המכ"ם, שסייעו בהכנה לחטיפת המכ"ם וכן להשמדת ציוד נלווה שהיה באתר. מי שנשא את המכ"ם ארצה היו שני היסעורים. יסעור בפיקודו של נחמיה דגן נתקל בתקלה טכנית ולמרות זאת המשיך בטיסה עד שחצה את הגבול. חטיפת המכ"ם הייתה ממערב לתעלת סואץ ולא מסיני. סיני הייתה בידינו בתקופה המדוברת.
מכונאי מוטס | 16.10.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת