58. תשובה ל - 57 - ההבדל בין זריזות למהירות זריזות היא יכולת תמרון גבוהה, לדוגמא היכולת לפנות בזווית חדה, או היכולת להאיץ מהר. מהירות היא "בנסיעה בקו ישר" מ1. | 08.12.20 (ל"ת)
57. מהירות לא הבנתי: באמצע הכתבה נכתב: 'היה זה מטוס מרשים - מהיר מאוד, אף יותר מהספיטפייר', ואילו בסופה נכתב כי 'הספיטפייר והזירו היו זריזים בהרבה ממנו'. אז הוא היה מהיר מהספיטפייר אך פחות זריז ממנו? לא הבנתי | 08.11.20 (ל"ת)
56. הזנבות האדומים טייסת הזנבות האדומים זכתה לתשבוחות רבות על ליווי המפציצים לתקיפות באירופה, כאשר, כפי שרואים בתמונה, הם "רכבו" על מוסטנגים. כבוד גם לטייסים וגם למטוס. קורא נאמן | 03.11.20 (ל"ת)
54. ל-26, למקלעים הפנימיים היתה יותר תחמושת נכון ש-1840 לא מתחלק שווה בין 6 מקלעים, לפי המפרט בוויקיפדיה: https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_American_P-51_MustangSpecifications_(P-51D_Mustang) היו לזוג הפנימי 380 קליעים (כל אחד) ולארבעת האחרים 270 כל אחד אז בדקתי | 01.11.20 (ל"ת)
53. ל38 שענה ל9, אתה טועה אולי הכובשים הביאו את הסוסים, אבל האינדיאנים ידעו לעשות בהם שימוש מצויין, היו רוכבים מעוללים, ונלחמו איתם נגד הכובשים. אני זוכר את זה מבוננזה רוני | 01.11.20 (ל"ת)
49. מוסטנג ישראלי לפני כמה עשרות שנים טייס ישראלי שיקם בארץ מטוס מוסטנג בסיוע חיל האויר, ובתוך השיפוץ גנב אותו לעצמו ומכרו בחו"ל, חיל האויר הגיש נגדו תביעה משפטית, כיון שהחוזה היה בע"פ לכן התביעה נדחתה. אבי | 01.11.20 (ל"ת)
48. שיפור ביצועים מכובדי, שינוי משמעותי לביצועי המטוס הוא תוצאה ישירה של שנוי פרופיל הכנף. המבינים יבינו ואולי הכותב ישכיל את היתר. דרור | 01.11.20 (ל"ת)
43. לא בטוח שיש תשובה אחת מוסכמת, אפילו הקברניט מביא כמה מטוסים טובים יותר המטוסים היו כה שונים במאפיינים שונים (טווח, זריזות, טיפוס, חימוש), שקשה מאד להשוות וגם כי המטוסים התמודדו בזירות שונות מול טייסים שונים עם נסיון לא אחיד. ההלקט למשל, עם יחס הפלות נדיר, הצליח מאד גם כי פעל בעיקר אחרי שהטייסים היפנים היותר מנוסים טבעו במידווי. טייסי המסרשמידט 109 רכשו נסיון והפלות במלחמת האזרחים בספרד והצליחו כי היריבים שלהם בתחילת המלחמה היו נחותים בהרבה מהם, המסרשמידט 262 הסילוני אמנם היה מהיר וחמוש היטב אבל בעל טווח קצר ויכול היה להמריא רק כשהמוסטנגים שחיפשו אותו לא היו בסביבה... ל-25 | 31.10.20 (ל"ת)
42. לא בטוח שיש תשובה אחת מוסכמת, אפילו הקברניט מביא כמה מטוסים טובים יותר המטוסים היו כה שונים במאפיינים שונים (טווח, זריזות, טיפוס, חימוש), שקשה מאד להשוות וגם כי המטוסים התמודדו בזירות שונות מול טייסים שונים עם נסיון לא אחיד. ההלקט למשל, עם יחס הפלות נדיר, הצליח מאד גם כי פעל בעיקר אחרי שהטייסים היפנים היותר מנוסים טבעו במידווי. טייסי המסרשמידט 109 רכשו נסיון והפלות במלחמת האזרחים בספרד והצליחו כי היריבים שלהם בתחילת המלחמה היו נחותים בהרבה מהם, המסרשמידט 262 הסילוני אמנם היה מהיר וחמוש היטב אבל בעל טווח קצר ויכול היה להמריא רק כשהמוסטנגים שחיפשו אותו לא היו בסביבה... מישו | 31.10.20 (ל"ת)
41. לאמריקאים היה גם קודם את ה P38 לייטנינג עם חימוש עדיף בהרבה וטווח דומה הטמטום של הגנרלים הרג אלפי אנשי צוות. וחבל... | 31.10.20 (ל"ת)
40. רוצה לציין שהמוסטנג צויד גם במיכלי דלק נתיקים שהיו עשויים מתערובת של קרטון ודבקים (היה מחסור במתכות)ומיכלים אלו הוסיפו לו טווח נוסף והיו מושלכים עם הכניסה לקרב.המידע נלקח מתוכנית אלופי אויר. הטבח השבדי | 31.10.20 (ל"ת)
39. North American F-82 Twin Mustang חשוב לציין את הפיתוח הזה של המוסטנג שנעשה בסוף מלחמת העולם השניה בני | 31.10.20 (ל"ת)
38. ל-9, ככה משכתבים היסטוריה... האינדיאנים תקפו את הכובשים תוך רכיבה על סוסי המוסטנג? נו, זאת כבר ״עובדה אלטרנטיבית״. אבותיהם של האינדיאנים (וגם מזג האוויר) הביאו להכחדה של הסוסים שהיו ביבשת אמריקה לפני עשרות אלפי שנים. מי שהחזיר את הסוסים ליבשת היו הספרדים, שהביאו אותם מאירופה. סוסי המוסטנג הם סוסים מבוייתים שברחו והתפראו - כמו כלבי הדינגו באוסטרליה (בתקופה אחרת כמובן). זה בסדר לתמוך בחלשים שנוצלו על ידי הכובשים האכזריים, אבל אין צורך לשכתב את ההיסטוריה. זז | 31.10.20 (ל"ת)
36. המוסטנג הוטס ע"י צ'אק ייגר בחגיגות יום השנה ה50 לניצחון במלחמת העולם השניה באירופה,זכיתי לראות את המוסטנג בתרגילים אירובטיים, מעל לבסיס אנדריוס במרילנד, כאשר הוא מוטס ע"י הטייס המהולל צ'אק ייגר מחזה מרשים, המלווה בזמזום הנעים לאוזן של מנוע הרולס רויס מרלין אמנון. | 31.10.20 (ל"ת)
35. קוקוסיפ.ברדיאטור היו סיפוריפ שבגלל טיסה נמוכה מצאו קוקוסיפ ברדיאטורים אחרי הנחיתה מוטי כהן | 31.10.20 (ל"ת)
33. ההשוואה למטוסים אחרים מעורפלת (פסקה אחרונה) מדברי "הקברניט" ניתן להתרשם כי המוסטנג היה מטוס יירוט פחות טוב מאשר המסרשמיט. אבל בעצם כתוב שהמוסטנג הפיל 5000 מטוסים (כנראה מסרשמיטים) ומתוך 2500 המוסטנגים שהופלו, רובם הופלו באש נ"מ. כלומר אפשר להבין שבערך 1000 מוסטנגים נפלו בקרבות אוויר. כלומר בקרבות אוויר בין המוסטנגים למסרשמיטים יחס ההפלות היה 1:5 לטובת המוסטנגים אז איזה מטוס יירוט היה טוב יותר??? אזרח מודאג | 31.10.20 (ל"ת)
32. למה אף אישה לא הגיבה? כל הטוקבקיסטים שהזדהו בשמם הם גברים. יכול להיות שהנושא לא מעניין נשים? נועם | 31.10.20 (ל"ת)
29. אלה הם האמריקאים בתחילה חוטפים חזק.לומדים מהר ומכסחים מהר מאד את מי שעומד מולם מולי | 31.10.20 (ל"ת)
27. מוסטנג הגרסה הראשונה של המוסטנג עם מנוע אליסון נקראה במקור אפאצי ונבנתה בכמויות קטנות כמטוס לתקיפת מטרות קרקעיות. השם מוסטנג אומץ רק אחרי שמנוע המרלין הותקן ושינה את בצועי המטוס מקצה אל קצה. שוקי הראל | 31.10.20 (ל"ת)
26. 1,840 כדורים ב-6 מקלעים? משהו לא מסתדר רשום שהמטוס מכיל 1,840 כדורים בששת המקלעים שלו. שים לב שהמספר 1,840 לא מתחלק בשש אוהד | 31.10.20 (ל"ת)
24. אותו המנוע היה RR היה גם בטנק הצנטוריון ...וואחד גרוטאה ....רותח כל חצי שעה חוץ מהמנוע היה טנ אזור תל אביב והמרכז | 31.10.20 (ל"ת)
23. מטוסי קרב אני חשבתי שהמוסטנג היה מטוס הקרב הטוב ביותר במלחמת העולם השניה.מטוסי בוכנה.אז איזה מטוס קרב נחשב לטוב ביותר? חיים בכר | 31.10.20 (ל"ת)
22. ל12 המוסטנג זה סוסים שהובאו לאמריקה על ידי העולים מאירופה ואלו הכלאה של כמה סוגי סוסים אשר הצליחו לברוח בירידה מאוניות של העולים מאירופה והמשיחו לחיות פרא י | 31.10.20 (ל"ת)
18. בנוגע לצוותי המפציצים שנרגעו עם הגעת המוסטנגים... טייסי קרב אלה אנשים עם אגו בשמיים, עם הגעת מטוסי הקרב הגרמנים למפציצים האמריקאים הייתה חיש נשכחת כל משימת הגנת המפציצים ונהיה קרב אגואים בין הטייסים, מי מפיל יותר, על חשבון זניחת הגנת המפציצים ובניגוד לפקודות שלהם. טייסי טסקיגי עם הזנב מוסטנג האדום היו יוצאי הדופן וכולם רצו לטוס איתם...למרות שהיה מדובר בטייסת של טייסים שחורים. יניב | 31.10.20 (ל"ת)
17. ועוד הערה ברשותך המוסטנג היה מדהים כמטוס יירות, אויר אויר, הגנה על שיירות מפציצים וכו, אבל ברגע שהתקרב לאדמה למשימות הפצצת קרקע, צרור אחד ברדיאטור בגחון, והמטוס גמור. יניב | 31.10.20 (ל"ת)
15. נכון: "גם ישראל הצטיידה במטוס, ונתנה לו שם משלה: ברדלס". חבל שלא צרפתם אף צילום של מוסטנג ישראלי כזה... שלמה | 31.10.20 (ל"ת)
12. נשמע שהוא נוצל ע"י האמריקאים כמו הסוס עצמו האינדיאנים היו תוקפים את המעפילים/כובשים האירופאיים רכובים על הסוסים האלה, זה מה שנתן להם סיכוי לחימה ללא רובים, לא? J | 31.10.20 (ל"ת)
9. מוסטנגים בחיל האוויר הישראלי - מבצע "מספריים" חסרה התיחסות למוסטנג בחיל האוויר שלנו ובמיוחד למבצע "מספרים", בתחילת מלחמת סיני, במהלכו 4 טייסים נועזים של טייסת 116 ניתקו במבצע מסוכן ביותר את כבלי התקשורת של המצרים ע"י שימוש בפרופלורים/כנפי המטוס, כבוד לארבעת הטייסים! AB | 31.10.20 (ל"ת)
8. כמה הערות ברשותך 1. המוסטנג לא השתתף בקרב על בריטניה. 2. לא "יצא" מטוס טוב, זה כלי התעופה הראשון בכעולם שהכנף שלו תוכננה ונבנתה לשיפור של העילוי (עובי מקסימלי בעמצע הכנף ולא מיד לאחר שפת התקיפה). 3. במהלך האבולוציה של המטוס, הותקן מנוע ה RR כמו שציינת והמטוס עדיין לא היה מושלם, הוא הפך למה שהוא היה רק לאחר החלפת החופה לחופת בועה. יניב | 31.10.20 (ל"ת)
6. מרתק כמו תמיד והערה קטנה על מנוע רולס רויס - סופרצ'רג'ר עשה את ההבדל מנוע אליסון היה ממש טוב אך ציוד בטורבו שהשתעל בגובה רב כמו שציין הקברניט, מדויק כהרגלו. ההבדל במנוע - הרולס רויס מרלין מצוייד בסופרצ'רג'ר שמקבל הנעה ישירות מציר במנוע ולא תלוי בגזי פליטה כמו טורבו במנוע אליסון. לכן מתפקד מצויין בגובה באוורי דליל, יכול לטפס גבוה יותר לחסוך בדלק ולבוא על מטוסי אויב מכיוון מעניין ביותר. קורא קבוע | 30.10.20 (ל"ת)
4. המלצה לעשות סרטון לקברניט. תוכל לעשות סרטון על חברת short חברת המטוסים המרובעים. אור | 30.10.20 (ל"ת)
2. כמי שזכה לטוס בו אני יכול לאשר כל מילה ולהוסיף שזה היה המטוס שהיה הכי תענוג לטוס בו ותודה לקברניט. יהודה המכבי | 30.10.20 (ל"ת)
1. מטעמים לשבת.... יש לי רק תלונה אחת. לשנות התדירות - רק פעם אחת בשבוע..... משעמם מהפריפריה | 30.10.20 (ל"ת)
אגדת המוסטנג: 80 שנה לסוס הפרא המעופף
59 תגובות לכתיבת תגובה