אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

קוברה עם שפם: הסורי החצוף והתמרון הכי מפורסם בעולם

84 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

84.
מה יהיה? אולי בפעם הבאה תפרסם מאמר על קרבות של חיל הפרשים??
. כבר מעל 45 שנים אין קרבות דוג-פייט, ואתה אמור לדעת את זה!, היום מטוסי ל"א כמו הוקאיי או אייווקס מאתרים מטוס אפילו על הקרקע, שרק מתחיל להניע. ושולחים פקודה/סיגנל לשיגור טיל ממטוס שנמצא באוויר, אפילו במרחק 200 ק"מ. לדוגמא הפלת המטוסים הסורים ב 1982 על ידי מטוסי ה כ 16,15 F, הייתה בדיוק כך, המטוסים שימשו כפלטפורמה לשיגור טילים, והטייסים לא לחצו אפילו על כפתור אחד. תתקדם.
סדן, תתקדם אנחנו במאה ה21 | 19.11.20
78.
סיבוב אילמלן עדיף פי 4
בסיבוב אילמלן (ללא טייסים: אפשר להתאמן עליו גם בצלילה בבריכה) המטוס הנרדף מבצע סיבוב אנכי שלם - כדי להתיישב על רודפו. כאן יש 4 יתרונות: 1) ע"י הזדקרות מבוצעת עצירה, 2) ע"י הזדקרות מבוצעת עלייה, 3) ע"י הזדקרות מבוצעת בריחה, 4) יתרון הגובה של סיום הסיבוב הופך באחת ליתרון - מהירות לצורך רדיפה
איפ | 16.11.20
77.
התמרון של יאק זהו התמרון שפיתח א.פוקרישקין בימי מלחמת העולם השנייה..
חבל שיש כאן פנטזיורים, טיל חום, טיל קור.. מוריד בקלות מיג מ 80 ק"מ וכו' אז ככה, למיג טילים היודעים להוריד גם ממאה וממאה ועשרים ק"מ ולכל לוחמי המקלדת, הספה והכורסא, די להיות שחצנים ולהפגין בורות מתקדמת.. לבד מה F22 אף מטוס לא עושה קוברה ב110 ויותר מעלות.. מקסימום הF18 עושה 70-75 מעלות ואף מטוס מערבי אחר לא מגיע ל90 כולל הSAAB וכולם חוץ מהמיג והסוחוי עושים תרגיל זה בגובה רב מאד וברור מדוע.. תודה.
י============== | 16.11.20
69.
סיפור בהחלט נחמד אבל ממש לא מדויק
התמרון של הסוחוי מחייב יכולת של מטוס קרב להגיע בשליטה לזוית התקפה מעל 90 מעלות. בשביל זה צריך TVC (ניהוג באמצעות שינוי זוית דחף המנועים) שלא קיים במיג 21 - שבזוית התקפה הרבה יותר נמוכה מאבד שליטה. התמרון של המיג נקרא "תן לו לחלוף" שמטרתו בקרב אויר דומה אבל אוירודינמית הוא שונה לחלוטין.
א | 15.11.20
62.
דיקטטורים משתמשים בטכנולוגיה ישנה
היטלר בנה שתי אניות מלחמה ענקיות .כבדות ומשוריינות . הביסמרק והנימיץ . את שתי האניות טיבעו מטוסים במשקל קל . הטכנולוגיה של מטוסים נגד צוללות , אניות וטנקים ניצחה . אז למה קונים צוללות בטכנולוגיה של מלחמת העולם השנייה ? למה צריך מטוס עם טייס כאשר אפשר בלי
לילי | 14.11.20
46.
כל מי שמשחק קצת warthunder יודע שהדראקן תוכנן במיוחד
הכנפונים של הדראקן יוצרים מאזנת אחת ארוכה, לאורך כל שפת הזרימה של *שתי* הכנפיים שלו. כאשר הוא רוצה לגלגל אלגוריתם בקרה מיוחד יוצר עיוות נע לאורך המאזנת כך שבצד שאליו רוצים שהכנף תרד המאזנת עולה יותר וככל שמתקדמים לעבר הכנף השניה היא עולה פחות. זה מאוד מרשים. המחיר הוא שלדראקן אין מדפי-נחיתה. התוצאה? שהדראקן יכול לא רק לבצע את הקוברה עד ל-120 מעלות, הוא יכול לבצע אימלמן שלם (180 מעלות, להפוך כיוון) בזמן שלמטוסים אחרים לוקח לבצע את הקוברה. יש לזה עוד מחיר: קל מאוד למחוא כנפיים עם הדראקן.. נסה לבצע קוברה טיפ טיפה מהר מדי ותמצא את עצמך נופל מהשמיים כמו טיל, כאשר שתי הכנפיים ייתלשו.
כדי לבצע את התמרון הזה | 14.11.20
45.
לא הייתי מספיד את הדוגפייט. לא כשהלייזר בפתח.
עוד שנים מספר יהפכו למבצעיים אמצעי לייזר הגנתיים שיוכלו ליירט את הטילים ככה שיאבדו שלמות או מערכות ניווט ויעופו לקרקע. יירוט ייאלץ לעשות או בטילים מאסיביים על גבול ההיפרסוניים שכבדים וקשוחים מידי ללייזר, כמו טילי נ"מ, או על ידי צמצום הטווח לירי מטווח קצר לטילים מונחי מכ"ם שלא יוכלו להיות מוטעים על ידי הל"א או קרובים מידי ליירוט על ידי הלייזר. טכנולוגיה היא גורם משמעותי וראינו את זה במלחמה האחרונה בקווקאז, אבל תמיד מפותחים במקביל אמצעי נגד ואם הייתי האזרים לא הייתי מהמר שהמלחמה הבאה תלך כמו שזו הלכה. עוד כתבה מהנה מניצן.
גיל | 14.11.20
39.
הפלנקר בקוברה מפנה אף לאחור 120 מעלות וחוזר לאופקית וישרה
שום מטוס קרב אחר בעולם לא מסוגל לתימרון היחודי הזה. אפילו לא הפלון. הפלנקר נכנס אליו אופקית וישרה ויוצא ממנו אופקית וישרה. כל המטוסים האחרים כולל הרפטור והסופר הורנט ש"עוצרים" עם אף למעלה ( 90 מעלות לכל היותר) לא עושים זאת אופקית וישרה. הם "נעצרים" תוך רווח גובה מסויים ומתיישרים תוך אובדן גובה מסויים. ניתן גם להבחין שהם לא עושים זאת כתימרון שעומד בפני עצמו אלא מגיעים אליו מתימרון קודם עם פוטנציאל מסויים שמטרתו להקטין ככל האפשר את שינויי הגובה המתחייבים הללו בתימרון "העצירה".
אביקו שטויות | 14.11.20
22.
התרגיל בוצע לפני כן ולפי אותו עקרון
על ידי קולונל בויד בשנות החמישים, במטוסי סופר-סייבר ואחרים. לסוג המטוס אין חשיבות מכרעת אלא למיומנות גבוהה מאד של הטייס. הוא היה מסוגל להרים את האף בזווית גבוהה ולאבד מהירות בחטף בלי להזדקר ולאבד הרבה אנרגיה ולהתיישב על המטוס החולף. הוא הרוויח הרבה כסף מהימורים עם חבריו לטייסת בקרבות דמי. למרות שידעו מה התרגיל שלו, אותו אף אחד לא הצליח לבצע, הם הפסידו שוב ושוב. לימים בויד יהפוך לתיאורטיקן של לוחמה אווירית ומתפיסתו נולד מטוס הקרב הזריז הקל F-16.
מקקודן | 13.11.20
17.
חלף עם הרוח..
כאחד שחי את הסלון האווירי מה-2003 הרוסים תמיד דואגים לקצת אקשן בשמיים המשמימים של התערוכה החדגונית הזאת .. התימרון אכן מרשים אבל חסר תועלת .. כי אין היום במלחמות הרקיע גיבורים .. רק טכנאי כפתורים .. ומפון ריכטאופן ועד אפשטיין שלנו ..לא נשאר כלום .. רק געגועים לימים אחרים ..
הרוזן מלה בו'רגה  | 13.11.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת