אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אחת ולתמיד: מה ההבדל האמיתי בין בואינג ואיירבוס?

68 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

64.
סטיק קטן בצד, כמו ב-F16; זה מקל על הקברניט לראות מה עושה הקצין הראשון,
בתור אחד שהטיס את 2 הסוגים, רק אומר כי באיירבס הסטיק לא זז כך שההערה בסוף הכתבה הקובעת כי היעדר הסטיק מקל על הקברניט לראות מה עושה הקצין הראשון לא לגמרי נכונה. יותר מכך-הדבר אף מקשה לחוש את התנועה ,להעריך אותה ולהגיב בזמן.
ירון | 27.12.20
61.
לטעון שמטוס מרעיש כמו שואב אבק זו דמגוגיה זולה
מאוד אוהב את הכתבות האלו, ולא בדקתי באמת את הנתונים שנכתבו. אבל אני מעריך שמדובר ברעש בעת שיוט בתא הנוסעים. עיקר ההתייחסות לרעש מטוסים היא בעת המראות ונחיתות בסביבת השדה- מחוץ למטוס. מעבר לזה ש-80 דציבל זה הרבה מעבר לתקנות בטיחות וגהות בעבודה
תום | 23.12.20
59.
הכתבה מוטה לאירבוס. הייתם צריכים להרחיב על הכשלון הטוטאלי של הA380
ה747 קיים כבר 50 שנים ועדיין מייצרים אותו. את הA380 הפסיקו לייצר אחרי 15 שנים... השקעות ע-נ-ק ירדו לטמיון, אבל מה איכפת לאיירבוס הרי אלה כספים ממשלתיים. וגם זאת נקודה חשובה שלא העלתם. איירבוס היא חברה חצי ממשלתית ומסובסדת בידי משלמי מיסים. איירבוס היא חברה אמיתית שנלחמת למחייתה. אני בוחרת בבואינג בכל הפרמטרים
הגלשנית | 22.12.20
58.
פילוסופיה שונה לחלוטין
שימו לב שבבואינג כל המכשירים החשובים - כלומר גלגלים, מאזנות, הגה גובה, מדפים, מקזזים מעצורים ומצערות - בנויים כך ששני הטייסים תמיד יכולים לראות, למשש ואפילו לשמוע כיצד הם פועלים. כך גם במקרה של חוסר תקשורת בין הטייסים, עשן בקוקפיט או מצב קיצוני אחר, הטייסים יכולים לדעת מה המטוס עושה בדיוק. באיירבוס המטוס מחליט מה לעשות לפי הוראות שניתנות בלחיצת כפתור או מסך מגע. מצויין כשהכל עובד כשורה, בעייתי במצבי קיצון.
טייח במיל | 20.12.20
56.
ל-38 ול-31:
אל על אכן טסה רק בבואינג אבל ארקיע וישראייר רכשו שתיהן כ-7-6 מטוסי איירבס, ככה שההצטיידות "רק" בבואינג אינה עניין מוחלט וגורף. בנוסף, אין ספק שיש יתרון לאחידות בצי המטוסים, מבחינת חלפים, הדרכה, הסמכות טייסים וכו'. טייס של מטוסי בואינג לא יקבל הסמכה מקבילה לאיירבס ולהפך. בחברות תעופה שמפעילות מאות מטוסים זו לא בעיה, אבל חברה קטנה כמו אל על עם פחות מ-40 מטוסים - תסתבך. אזכיר שגם ענקיות כמו איזיג'ט, ריינאייר או וויז - מפעילות דגם אחד בלבד של מטוס, איירבס 320/319 או בואינג 737, בדיוק משיקולי עלויות. מה שכן, אין ספק השעובדה שישראל מחוברת כל כך לעטיני הממשל האמריקאי מבחינת מימון, משפיעה על הרכש של חברת התעופה המקומית הגדולה, ויש בזה צדק מסוים. זו לא שחיתות, כמו שמישהו ציין, פשוט אילוץ פוליטי.
איגי | 20.12.20
55.
אירבס או בואינג
ראשית, מה שלא היה ברור: ה'ג'וי סטיק' של אירבס לא מאפשר לטייס אחד לראות מה עושה השני; כל ההטסה אחרתלגמרי; זה לא ''טוב'' או ''רע''. זה שונה, נחוץ ללמוד ולהתרגל. שנית, במטוסים צרי הגוף - האירבס רחב יותר, בהחלט יתרון לנוסע; שלישית : אמירה של טייס ותיק שהטיס, איצן והדריך בשני המטוסים: הטייס החדש יהיה כשיר לעבודה בקו מהר יותר באירבס; אך אם תהיה לו תקלה - הוא יעדיף להיות בבואינג... הטיפול וההתנהגות יותר אימטואיטיביות.
נמר ורוד | 20.12.20
53.
הארה לכתבה....
אתחיל ואומר תודה על טורים מצויינים כל סוף שבוע.... אולי אפשר היה לציין בכתבה את תרומתו האדירה של המדען היהודי הדגול פליקס זנדמן לעולם התעופה האזרחי או שזה נושא ששווה טור בנפרד... למעוניינים אפשר לקרוא את סיפורו המופלא של פליקס זנדמן בספר דרכי מווישי לווישי . למאותגרים ניתן לצפות בסרטו של חיים הכט ״הנצחון הסופי״.
י.יוגב | 20.12.20
50.
לגבי המקס, ממליצה לקרוא את The Case of the 737 MAX
מאת Gregory Reed Travis. הכתבה באנגלית, אבל היא מרתקת כמו הכתבות של הקברניט, ומסבירה גם למי שלא מבין בתעופה מה הפדיחה הגדולה שהיתה שם. הסיפור העיקרי שם הוא שזה פשוט לא 737. הם קראו לזה 737 כדי שטייסים לא יצטרכו לעבור הסמכה נוספת ויקרה בשביל להטיס את המטוס. אבל יש לו ספרי הוראות נוספים שאם הטייסים לא מכירים אותם, אין להם דרך להתמודד מול הטייס האוטומטי. טעות התוכנה היא טעות, ודברים כאלה קורים ויקרו - והוא מזכיר שם שאיירבוס הרבה יותר תלויה בתוכנה באופן מסורתי מאשר בואינג. היה כאן צירוף של שלושה כשלים עיקריים: ההסתמכות של המתכננים על חיישן שהוא מכאני וידוע כסובל מתקלות, בלי לדאוג לאמצעי נוסף במקרה של תקלה שכזו, התוכנה שתוכננה בלי קשר של צד שמאל לצד ימין, והעובדה שכדי לנטרל את המערכת הטייס חייב לעבור הכשרה נוספת, כיוון שמדובר במערכת שלא קיימת ב-737, אבל הם "העלימו" את זה כדי שהמטוס לא יסווג כדורש הסמכה חדשה.
מרימה גבה | 19.12.20
37.
עודף מחשוב שהכשיל יותר מפעם אחת מטוסי איירבאס
זכורה התרסקות ה-A330 של אייר פראנס לים ב-2009 משום ש: א) הטייסים שסמכו יותר מדי על המערכות הממוחשבות ביניהן הטייס האוטומטי, "שכחו" איך מטיסים ידנית מטוס ואיך מונעים הזדקרות והתרסקות כשאין מידע על מהירות האוויר אבל יש מידע על הגובה. ב) האפשרות באותם מטוסים למסור למערכת ההטסה האלקטרונית (FBW - טוס על חוט) שתי פקודות הגוי שונות משני הסטיקים של הטייסים. אז טייס המשנה "משך" בסטיק וגרם להזדקרות, הטייס במושב הקברניט "דחף" את הסטיק כדי למנוע את ההזדקרות - המחשב לא הצליח להחליט איזו פקודה נכונה ועדיפה וההזדקרות נמשכה עד להתרסקות. במטוסי בואינג, שני מוטות ההיגוי של הטייסים מתואמים לגמרי וזה לא יכול לקרות. מאידך, תכנית מחשב דפוקה ריסקה שני מטוסי בואינג 737 MAX על נוסעיהם. אז לך דע...
מעמ | 19.12.20
35.
לגבי המקס לא בטוח שכל התקלות טופלו ועדיין לא הוכח בטיחות יעילה
בואינג עושה כל מאמץ להסתיר כשלים חמורים , על אף שתוקנו בחלקם לא במאה אחוז. רק הF/A/A האמריקאית אישרה שהוא בטוח לטיסה , נכון לאחר שנתיים של בדיקות ותיקונים ואולם, רשויות תעופה בשאר העולם לא אישרו . למשל ; שר התחבורה הקנדי אומר שרשויות התעופה בקנדה עדיין עורכות בדיקות לגבי בטיחות המטוס , פשוט כי לא מעוניין להתנצח עם כלכלת ארצות הברית וההשלכות הקשות שיבואו במידה ויהיו הגבלות . לא דומה המקרים עם ה787 דרימליינר בעיות סוללות שטופלו ואפשר לחיות איתם לעומת התרסקויות מטורפות , חסרות אחריות - הן בעיות בתכנון , כשל טיסה ותפקוד מכשירים והן בחוסר יכולת של הטיסים מחברות תעופה שונות להתגבר על הכשלים באוויר. פיתוח ה 797 כמעט הושלם ופרויקט מטוסי הNMA החדישים הרבה יותר גם הם בפתח, בכלל זה לא נשענים על פלטפורמה ה737 הישנה ומשודרגת תמידית . לכן , עקב משבר הקורונה והמשברים אותם חוותה בואינג בעשור האחרון עוד קודם הCOVID19 מנסה האחרונה להחיות פרויקט מת - הסיכוי שהמונים בעולם ייתנו בו אמון קלוש . מ 2025 כבר נראה דגמים חדשים לחלוטין של בואיניג וזה ניסיון למשוך זמן לצערי .
מקס | 19.12.20
33.
אספר לכם סיפור שאתם תיבכו 3 פעמים!!!
שאלתי בכיר מאד לשעבר באל על מדוע חברת אל על טסה רק עם מטוסים של חברת בואינג. הוא אמר שאל על כל הזמן בוחנת מטוסים של שתי היצרניות ואכן יש מסקנות שכדאי לרכוש מטוסים גם מסוג איירבוס. אבל זה תמיד נופל בסוף. המטוסים של בואינג בנויים באותה הצורה, והצוותים הטכניים של אל-על יודעים לתקן כל מטוס של בואינג. בנוסף, חלקי החילוף של בואינג אחידים, אם יהיה גם איירבוס יתחיל בלאגן במחסנים. בזמנו לחברת אל על היה מנוע אחד ספייר שהתאים לכל הדגמים שיש לה. עלות מנוע כזה בזמנו היתה כמליון וחצי דולר. בסופו של דבר, על הנקודות האלה בואינג תמיד זכתה באמונה של חברת אל-על. אני לא קונה את הסיפור הזה. כי חברות אחרות כן מערבבות ציי מטוסים ולחברות ישראליות יש איירבוס, כך שניתן לתחזק את המלאי ביחד איתן. אבל מזה שאל-על כמעט קרסה בסה"כ שלושה שבועות לאחר תחילת הקורונה - עשיתי אחד ועוד אחד על סיפורים אחרים שלו והבנתי - משהו שם מאד מסריח. אני מצפה ליום שרשות ההון תחקור את ההתנהלות של כל אחד ואחד מהם. אני בטוח שיתגלו שם חגיגות של שחיתות.
גלעד | 19.12.20
20.
חידושי התעופה נעים בגלים כלומר לפעמים עליה ולפעמים ירידה
הג'מבו של בואינג היה להיט ענק שהכניס המון כסף. מצד שני ה737 דרדר את בואינג לפי הפחת. נכון לעכשו כמו שנאמר בכתבה הכל מאוזן . אבל לך תדע ? בארצות הברית יש מצב כלכלי איום. הדפסת כספים אדירה ( זוכרים את ימי מרידור) אבל מה יקרה כשיום אחד יצטרכו לפרוע את הצ'ק או מה יקרה כשהענק הסיני יתעורר. להזכיר לכולם שרק סין והודו זה שליש מאוכלוסית העולם.
סינוס | 19.12.20
14.
בחירת מטוס
השיקולים לקנות מטוס זה או אחר מאד מורכבים. יצרן המטוס מייצר את הגוף והכנפיים. המנועים המכשור ופנים המטוס לבחירת הרוכש ויש המון עסקות סביב זה למשל העברת חלקים מהעבודה תמורת מקומות עבודה. מצוין לפוליטיקאים. כשאל על הייתה ממשלתית בתחרות בין בואינג ואירבס היא קיבלה מחירי ריצפה עד שהאמריקאים איימו בפגיעה בסיוע הביטחוני אם לא תיקנה בואינג.
יאיר | 18.12.20
12.
בואינג כבר בפשיטת רגל לפני הקורונה
לגבי הכתבה המקצועית שאפו לגבי השווי של כל אחד מהמותגים אתה גם צודק, ההבדל הגדול הוא בצד הפיננסי, בעשר השנים האחרונות השקיעה בואינג סכום עצום בקניה עצמית של המניות שלה (למה ? תקראו מדור כלכלה). כלומר במקום שהחברה תשקיע במחקר ופיתוח (מחליף ראוי ל 737) היא שרפה מזומנים בלהטיב עם בעלי המניות שלה. למעשה יתרת המוזומנים שלה הגיעה לסכום מצחיק שהעמיד את החברה בסיכון עוד לפני ה max והקורונה. למעשה בואינג תלויה לחלוטיין בממשל, נשיפה קלה של ביידן ובואינג הולכת לפשיטת רגל
חפש את הכסף | 18.12.20
8.
שכחת לציין את הגורם החשוב ביותר... .סין
כמדינה סין היא הרוכשת הגדולה ביותר של מטוסים, טראמפ גרם לזה שבואינג הייתה כל הזמן מאוימת בהפסקת רכש (מדובר ברכש עתידי של כ1.2 טריליון דולר, ל20 שנה הקרובות), סין הייתה מאוד קרובה לביטול עסקאות עם בואינג מה שסביר להניח היה מפיל אותה לקרשים יחד עם משבר הMAX . יש לציין לששתי החברות הקימו מפעל הרכבת מטוסים בסין
רון | 18.12.20
3.
כתבה טובה ומעמיקה
אני אישית מת על אירבאס, במיוחד ה-a350 וה-a330 neo. מטוסים נוחים, נעימים ושקטים. ב-40 השנים האחרונות לא חלו מהפכות עצומות בתחום, אבל מרשימה מאוד היעילות האנרגטית בדגמים החדשים של איירבאס ושל הדרימליינר של בואינג. בואינג נמצאת כיום בצרות צרורות, קשה למצוא חברה עם שכל שתקנה את ה-737 מקס, כשיש מולה ה-320 neo/xlr. אני אישית לא אעלה על 737 בחיים, מטוס נמוך, לא בטיחותי ולא נעים
ארילולו | 18.12.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת