אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרויקט המטרו: כמו להתכונן למלחמה הקודמת

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
לפזר ספקולציות בביטחון
קל להמר על תרחישים כאשר אתה לא אחראי על הנעשה. מי מבטיח לך שהתרחישים שציינת יתקיימו? מי מבטיח שהם יתרחשו בעוד 15 שנה ולא הרבה אחרי? נכון להיום יש צורך דחוף בשיפור המערכת להסעת המונים. מטרו זה פיתרון סביר. כמובן שחבל שלא עשו את זה כבר לפני 30 שנה. לגבי תוואי הרכבת, כנראה שאתה לא מעודכן: החלה העבודה על תוואי הרכבת המזרחי (שצמוד לכביש 6).
יואל משה סלומון | 23.01.21
28.
בעתיד המטרו יהיה נחוץ מאי פעם.
המחשבה שהאדם לא יחווה את החים, לא ירצה להתרוצץ ויוכל לעבוד מהחדר שבו הוא ישן אחרי שערבב אבקות לכדי ארוחה, זה חזון עתידני של אמצע המאה הקודמת. הצפי ההגיוני הוא שאנשים יצטרכו וירצו להיפגש וצאת ולהגיע למקומות. נצטרך מטרופולין מתפקד והסעת המונים (שיהיו יותר המונים).
אסף  | 22.01.21
24.
כשלא מסתדר הגיונית - משהו קורה מתחת לשולחן
מעטים אם בכלל, יוכלו להצדיק את שינוי הנתיב ברעננה, שנעשה בהחבא, וברגע האחרון. מי שיטען שנתיב קצר יותר יחסוך בעלויות, לא יוכל להסביר לה ב 90% מהמקרים הנתיבים מתוכננים בצירים ראשיים ולא בקווים גיאומטריים ישרים בין התחנות. ברעננה, למישהו היה אינטרס ברור להעתיק את הקו שתוכנן וסוכם במקור, לנתיב אחר. אולי הקו עבר לו בשטח? או אולי סיכן לו פרוייקט נדל"נ עתידי שתוכנן מבעוד מועד? כאשר ההגיון הבסיסי ושיקולי תכנון בסיסיים אינם מתיישבים עם התוצאה, אי אפשר לייחס זאת לטעות מקרית... בד"כ מדובר בכסף שמחליף ידיים
זה-שיודע-לשאול | 10.01.21
22.
חוסכים לטווח הקצר
אבל בעתיד, כולנו נשלם על כך ביוקר. נדמה כי על מנת לחסוך קילומטר אחד של חפירות, בנת״ע לא בוחלים לשנות באישון ליל מתווה קיים מתחת לרחוב ראשי, ולהעביר בחשאי תוואי חדש מתחת לשכונת מגורים שקטה וירוקה ברעננה (2005). ומה לגבי מיקום התחנה? על נגישות לנכים לא שמעו בנת״ע? מדוע לא לבנות תחנה ליד בית החולים השיקומי הגדול בארץ? פשוט מעציב שכך מתנהלים.
נטע צפור | 10.01.21
21.
מחטף נת"ע - שינוי תוואי מתוכנן
המחטף שבוצע בנת"ע כך ששונה התוואי המתוכנן והוא יעבור מתחת לשכונת מגורים, הוא פשוט בכיה לדורות. Mark my words, המחדלים והבעיות שיווצרו לפרוייקט הזה בגלל החלטה נוראית כזו, תעלה עשרות מליארדים למדינה בפיצויים וכנראה גם בנזק מבני שיסכן חיי אדם. האחריות כמובן תיפול על ראשי נת"ע וועדות התכנון על הליקויים בתהליך וזה הזמן האחרון שנותר להם לשקול זאת מחדש. חבל שנגיע עוד 10 שנים ונשאל איפה טעינו... מה גם שמשאירים בית חולים שיקומי שהוא הקנדידט המוביל לתחבורה ציבורית, ללא כיסוי הולם. חלם זה כאן.מקווה שיתעשתו
איציק | 10.01.21
20.
כנראה שהיו שיכורים כשתכננו את התוואי ברעננה
מישהו ברוב חכמתו החליט שהשכונות הצפון-מערביות של העיר לא זקוקות לשרות המטרו... או שהניחו שלכל תושבי העיר יש רכב פרטי ואינם זקוקים למטרו... מיקום התחנה המערבית בעיר (בצמוד לרכבת) ימנע מתושבי לב הפארק, קריית גנים, קריית שרת, ומבאי פארק רעננה, ביה"ח השיקומי לווינשטיין, המרכזים המסחריים ובתאי האבות, - את הגישה למטרו... תחנה כזו לו הייתה ממוקמת בפינת ירושלים/אחוזה הייתה יעילה הרבה יותר... חבל מאד.
לוגי | 10.01.21
19.
ואם כבר רכבת תחתית....
ואם כבר רכבת תחתית שמאחרת את זמנה, אז למה בצורה כלכך מרושלת. תכנון חסר ו/או מלא אינטרסים נסתרים (ובהרכח לא לרווחת התושבים) לדוגמא: במקום למקם תחנה ליד בית חולים לוינשטיין אשר תשרת טוב יותר את תושבי העיר, בה המון נקודות עניין לידה לרבות חטיבה ותיכון כפר בתיה, מרכז המתנדבים הגדול בארץ - יד שרה, מרכז המסחרי, בנקים, הפארק, מרכז המוזיקה הגדול בשרון, ובכלל לכל באי בית החולים השיקומי הגדול ביותר בארץ, ממקמים את התחנה כ 300 מטר דרומה, איפה ההגיון בזה.... האם נת"ע לא חשבו על זה? ואם לא, על מה הם עוד לא חשבו... מי הם באמת הגופים שעניינם קודם לרווחת התושבים!!!!!!???
שכונת 2005, רעננה | 10.01.21
18.
מעבר מתחת לבתי התושבים
בנוסף, לא ברור מדוע צריך התכנון להיות מתחת לבתי תושבים בערים שונות כדוגמת רעננה. הדבר יפגע באיכות החיים, לא יתן מענה נכון לתושבים ויגרור משפטים לפיצויים שיעלו הרבה. זאת במקום לבחור בתוואי עדיף שישרת את בית לוינשטיין ולא יפגע בתושבים.
לאה שכונת 2005 רעננה | 10.01.21
17.
נת"ע יכלה לתכנן טוב יותר את התוואי ברעננה
תחנה ליד בית חולים לוינשטיין תשרת טוב יותר את תושבי העיר רעננה, המון נקודות עניין לידה לרבות חטיבה ותיכון כפר בתיה, מרכז המתנדבים הגדול בארץ - יד שרה, מרכז המסחרי, בנקים, הפארק, מרכז המוזיקה הגדול בשרון, ובכלל לכל באי בית החולים השיקומי הגדול ביותר בארץ, איך לא חשבו על זה בנת"ע ?
תושב רעננה | 10.01.21
16.
נת"ע למה שניתם את התוואי המטרו במערב רעננה ?
לא ברור לנו למה שינו את התוואי הקודם שהיה מצוין שאינו עובר מתחת כל כך הרבה בתים פרטים ובנייני מגורים. מה חברת נת"ע לא למדו מחו"ל על כל נזקי הרעידות של המטרו ? ולמה מיקמתם תחנת מטרו במקום שאף אחד כמעט ולא מגיע אליו (ליד תחנת רכבת מערב) ? עוד פיל לבן ? לא עדיף למקם תחנה מטרו שתכסה רדיוס שירות טוב יותר, למשל ליד בית חולים לוינשטיין ? ובכך לפחות תשרת אותנו התושבים ?
תושבת רעננה | 10.01.21
14.
צודק ומוסיף
ח"נ, לא זו בלבד שדעתי כדעתך, אלא שברצוני להוסיף: 1. בכתבות אחרונות כבר נאמד הפרויקט ע"ס 200 מיליארד ₪. קפיצה של עוד 50 מיליארד, תוך שבועות בלבד, "כסף קטן". 2. הנ"ל לא כולל פיצוים בגין הפקעות, נזקים וכו': אשר למשמעות הכלכלית, ר' מטעם מנ"ת: "הפיצויים והמשמעות של הריסת מבנים קיימים...פעילים, מאד מאד בעייתית...בחנו את זה שמאית וכלכלית. הנושא של הפיצויים קשה מאד" (תמליל 22.7.20 בות"ל, עמוד 111). ור' גם מי מטעם נת"ע, תמליל 15.4.19 בות"ל, ע' 185: "ככל שניתן קודם כל נצמדנו לזכויות דרך קיימות.
שכונת 2005, רעננה | 10.01.21
11.
הכותב עתיק יומין צריך מטרו כי הצפיפות תגדל
זה הזוי לומר שמטרו פתרון עתיק יומין. זה הפתרון בה' הידעה לניצול תת הקרקע להסעת המונים, וזה יהיה האמצעי העיקרי גם בעוד 100 או 200 שנים, גם אם לכל אחד יהיה הליקופטרפרטי ליד הבית, המטרו קיים עשרות שנים הראשונה הוקמה לפני כ 160 שנים , ומרביתן הוקמו לפני 50-70 שנים- זה ממש לא עתיק יומין. מי שחושב שהעתיד יהיה פחות צפוף והרכב האוטונומי יפתור את בעיית הפקקים ועומסי תנועה - טועה , ומי שכותב מאמרים כאלה - נטעה , וכנראה מדבר מפוזיציה. אם היום הכותהץב לא מגיע לגוש דן, אס בעוד 20 שנים הוא לא יעז לצאת מהבית
כתבה הזויה | 09.01.21
6.
מאמר נכון במהותו אך במפתיע מפספס את העיקר
הבעיה אינה סרבול אמצעי התחבורה הציבורית או תיאום, שניתן לפתור בקלות, אלא שהוא נובע מהתעקשות להחזיק רכב פרטי שאותו יש להכחיד. במקומו, מערך של מוניות ואוטובוסים בכל שכונה בישראל, היה מייתר אצ הצורך במטרו. כמו בסינגפור. הצורך הוא לא מטרו אלא עשרים אלף אוטובוסים ומוניות בקוים מהירים בתשתית קיימת וייעודית - מהירים ויעילים בלי פקקי רכב פרטי. .
ארז | 08.01.21
5.
בלה בלה בלה
כל פרויקט לאומי מתחיל בארץ ומסתיים בכשלון. קודם עושים, אחר כך חושבים, בסוף מאשימים את השין גימל. נתע זה גוף של פקידות עריצה שהשלטון לא מסוגל לנהל. כנל פקידי האוצר. מי שעיניו בראשו מבין כמה חסר מטרו בארץ. באשר לכתבה, לא מועילה, לא מזיקה. מגיע לנו עיתונאות למען הציבור בארץ
יצחק | 08.01.21
4.
מאמר ממש הזוי
לא מדנה כמה אחוזים יעבדו מהבית ולא משנה אם האוטובוס יהיה אוטונומי - בעוד 15 שנים יהיו במדינה מעל 20 מיליון איש שצריכים לנוע בין גדרה לחדרה ( מחוזות תא ומרכז ) האזור הצפוף במדינה . לכן פקקים ועומסי תנועה יהיו גם אם יהיו כלי רכס אוטונומים וגם אם מרבית הקניות יהיו אונליין. לכן מסקנות המאמר שגועות מיוסדן, ומתאימות לאמנון שנמנע מלהגיע לגוש דן, ואולי יואיל לבקר בו לאחר שיוקם מערך המטרו. את המטרו ניתן להקים תוך 5-10 שנים במדינה מתוקנת, אך כששרת התחבורה פועלת נגד תחבורת עתיד, ואמנון לורך - אז זה יקח 15
אמנון איש המאה הקודמת | 08.01.21
1.
נראה לי שקיבלת מנה כפולה של חיסון קורונה
תחבורה ציבורית יעילה יהיה צורך גם בעוד מאתיים שנה. גם אם יהיו רכבים אוטונומיים (והם לא יהיו פה בעשרים השנה הקרובות, כמו שאר התחזיות ההזויות שלך), זה לא יפתור כמעט כלום בישראל, שמתקרבת במהירות להיות המדינה הצפופה בעולם. תמשיכו לבנות רכבות ושאר כלי תחבצ, שימו רכבים פרטיים בתחתית שרשרת המזון, ואל תקשיבו לאנשים שקראו יותר מדי מדע בדיוני כשהיו ילדים
גידגיד  | 08.01.21
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת