34. ל-26 ו-28: כל נשק טוב לתקופה מוגבלת ה"דאגר" הארגנטינאי היה למעשה ה"נשר" הישראלי בתחפושת. במלחמת יום הכיפורים המטוס הזה הצטיין, 40 המטוסים שהיו בשירות הפילו כ-100 מטוסי אויב מול אובדן של 5-4 בלבד. אבל יום אחרי המלחמה כבר היה ברור שהוא מיושן ושעבר זמנו, ובתוך 4-3 שנים כולם הוחלפו ב"כפיר" שהיה מתקדם בהרבה. במלמת פוקלנד, 12-10 שנים אחרי שיוצר ואחרי שהצטיין במלחמת 73', ה"נשר-דאגר" התמוד מול טכנולוגיה וטייסים בריטים עדיפים בהרבה, והיה מצויד בטילים שגם הם היו בני עשור ויותר. התוצאה הייתה עגומה, 8 דאגרים הופלו בקרבות אוויר. כאמור, כל דבר טוב לפרק זמן מסויים. תמיד צריך לדעת מתי לוותר ולצאת מהמשחק. איתי | 19.01.21 (ל"ת)
33. ל-28: השפריר היה בדיחה???? ה"שפריר 2" הפיל במלחמות ההתשה ויום כיפור כ-100 מטוסים מצריים וסוריים, אז לקרוא לזה "בדיחה"?? בחייך, אין לך מושג. נכון הוא, שמול הבריטים בשנת 82', כעשור אחרי יום הכיפורים, ה"שפריר" כבר היה די מיושן, למעשה בחיל האוויר הישראלי כבר היו טילים אחרים ("פיתון 3"). אבל זה נכון תמיד: כל דבר הוא מצוין למועד זמן מסוים, ומיושן בתקופה אחרת. הארגנטינאים פספסו את המועד הנכון. ארז | 19.01.21 (ל"ת)
32. לפפסי אולי אין הרייר במצב שמיש אבל באמריקה יש המון מטוסי קרב יד שנייה בבעלות פרטית. סייברים, מיגים, מטוסי אימון צ'כיים ועוד. מדי פעם רואים מודעות למכירה. טייח במיל | 18.01.21 (ל"ת)
31. ה-F35 באמת פלופ. הפרויקט עלה למעלה מטריליון $ וזה לא הסוף. טריליון זה 1,000,000,000,000 . זו מערכת השנק היקרה ביותר בהסטוריה. ל-29 | 18.01.21 (ל"ת)
30. איך הצליחה בריטניה היכן שאחרות נכשלו? עשתה פשרות לא הגיוניות... למעט ה Party trick של המראה ונחיתה אנכית, הוא היה מטוס קרב סילוני פשוט גרוע. והתאים למעשה רק לבריטניה של שנות השמונים שהיתה קטנה מדי בשביל להחשב מעצמה, וגדולה מדי כדי להחשב מדינה (ביחוד בעיני עצמה). הם רצו נושאות מטוסים כדי להגן על כמה איי חסות בצד השני של הכדור, אבל לא היה להם מספיק משאבים כדי לבנות נושאות מטוסים בגודל מלא. אז הם בנו את ההארייר ונושאות מטוסים קומפקטיות. זה עזר להם בפוקלנד, על זה אין וויכוח. אז בכל זאת, סוג של הצלחה... אהה כן, וטילי השפריר הישראליים בהחלט היו בדיחה מעופפת, מצחיק שמישהו בכלל הסכים לקנות אותם בכסף. ההארייר אף פעם לא נחשב הצלחה כבירה | 17.01.21 (ל"ת)
26. הנשק הישראלי כגורם לכשלון בקרב ... אהבתי את הרמיזה לכך שהארגנטינאים הובסו על ידי חיל האוויר המלכותי כי התבססו על רכש של מטוסים ותחמושת מישראל (אני מניח שזה בגלל שהחונטה הוחרמה על ידי מעצמות המערב ולכן יכלה לקנות רק נשק פחות מתקדם ממדינות כמו ישראל) קונטרה | 17.01.21 (ל"ת)
24. ל 23 זה במלחמת העולם השניה, כנראה היית צריך הרבה פחות את הרגליים בשביל טיסה במטוסים של אז. בכל מקרה, באדר נפל בשבי. נוגס | 16.01.21 (ל"ת)
21. למס'12: לא מדויק מה סכתבת ממש לא נכון שאיו טק"ק מדויק. ודאי וודאי שיש. . פשוט תביט מה קורה בסוריה בשנים האחרונות. לא הכל זה מטוסים. העניין הוא האיזון בין הדברים. ואגב, טילים אפשר להפיל ולא רק לישראל יש מערכות בסגנון כיפת ברזל. הרוסים יכולים ללמד את כולם בתחומים האלה. דדי | 16.01.21 (ל"ת)
20. למספר 2 המודאג: הפצצת מסלולים היא לא העניין המדאיג. בכל בסיס אווירי בעולם יש ציוותי תיקון שבתוך שעה עד שעתיים מדמישים כל פגיעה. הבעיה היא נשק מדויק שיפגע בדת"קים של המטוסים. לזה חייבים מערכות הגנה יקרות. ציקי | 16.01.21 (ל"ת)
19. מרתק כרגיל - ומזכיר לי משהו על טייסים בריטיים מכירים את הסיפור של דאגלס באדר? הטייס הבריטי ממלחמת העולם השניה שאיבד שתי רגליים בתאונת טיסה וחזר לשירות כטייס? כשכתבת על הטייסים הבריטיים והאיכות שלהם נזכרתי בספר שקראתי עליו כילד דרור | 16.01.21 (ל"ת)
18. בפיתוח היינו טובים בשירות מבצעי לא כל כך עם יאק 36 היכינו את המערב בתדהמה. היאק 38 נכנס לשירות בנושאות המטוסים שלנו אבל צריך להודות שהוא לא היה מוצלח בלשון המעטה. עם היאק 141 יצרנו מהפיכה על קולית אבל לא התקדמנו מעבר לאב טיפוס. נגמר הכסף. הלייטנינג 2 חייב לנו את הפטנט של אופן הטיית פיית פליטה המצויידת במבער אחורי אביקו יאקובלב | 16.01.21 (ל"ת)
14. YAK-38, מטוס רוסי שפותח במקביל להארייר, שחיצונית דומה עד זהה לו. אם-כי הארכיטקטורה של פליטת אוויר ממנועיו היתה שונה לגמרי מזו של ההארייר. חשבתי שהיה שווה להזכיר.. כבשה פועה | 16.01.21 (ל"ת)
13. השוודים מצאו פתרון אדיר מטוס הגריפן יכול לנחות על כל כביש רגיל ולא צריך שדה תעופה בכלל. אפשר להחביא 100 מטוסים בבתים רגילים עם חניה כפולה. האוייב לא יידע איזה בתים להפציץ. 2=1+1 | 16.01.21 (ל"ת)
12. טילי קרקע קרקע מדויקים כתחליף להפצצה אווירית מסיבות ״ פוליטיות״ הנוגעות לתקציבי חיל אוויר לא פותחו/יוצרו טק״ק עבור צה״ל למרות שפותחו ונמכרו לחילות זרים מייק | 16.01.21 (ל"ת)
11. לא יאומנו המשאבים שהושקעו בפיתוח ועוד רב הנסתר יופי של כתבות צריך ללמד בבתי ס אבי זגול | 16.01.21 (ל"ת)
9. לרון מ-4 מחשבה מעניינת שמתעלמת ממספר עובדות 1. אכן חיל האויר הישראלי משמעותי ביותר בכל מלחמה אבל זה לא האיום הגדול ביותר שבידי מדינת ישראל, כך שהשבתה טוטאלית של כל חיל האויר הישראלי לא מונעת תגובה של תמות נפשי עם פלישתים. 2. לישראל יש את מערך ההגנה מטילים הטוב בעולם שמבוסס ארבע שכבות שונות של הגנה, כך שבמקרה של סיכון לשדות תעופה המערך הזה יכול לתעדף על מה להגן. 3. אתה מניח של חיזבאללה יש טילים מדויקים וגם שהם יכולים להגיע לדרום, לא בטעות לחיל האוויר הישראלי יש מספר שדות תעופה שפרוסים בארץ. 4. בהנחה שמדובר במלחמה מול גורם עוין אחד יש עוד דרכים שבאפשרות ישראל להגיב בין היתר נשקים אלטילרי ועד טילים מדויקים שמסוגלים להגיע לכל מדינה שמאיימת עלינו. ggg | 16.01.21 (ל"ת)
8. הערות נראה שיש טעות בכתוב והאגזוזים הקדמיים הם אלו שפולטים סילון קר, והאחוריים סילון חם. גם אומרים שהוא לא "קל מאוד לטסה", להיפך. ודבר נוסף, פפסי לא היתה בעלים של מטוסי קרב, אבל כן של כמה גרוטאות של הצי הרוסי בתמורה לחוב על קולה. ע.ב. | 15.01.21 (ל"ת)
7. מאחר ופריסת מטוסים ממריאים אנכית לוקחת מהתוקף נקודת יתרון משמעותית, הרי שפריסה כזאת, יותר מכל הצהרה מתלהמת, יכולה לאותת לתוקף פוטנציאלי שכוונותיו ידועות וכדאי שיחשוב שנית... מישו מהורהר | 15.01.21 (ל"ת)
2. מאמר מרתק , השאלה מה לגבי ישראל: בעולם טילי השיוט המדויקים, יתכן שחיזבאללה/אירן בהתקפת פתע משולבת משמידים את מסלולי ההמראה של כל בסיסי חיל האוויר, ומנטרלים אותם ליומיים שלושה. איך צה"ל מגיב ללא חיל אוויר זמין? ורק בבקשה אל תיבנו קונספציה שזה בילתי אפשרי רון | 15.01.21 (ל"ת)
אגדת ההארייר: המטוס הקטלני של שוורצנגר
34 תגובות לכתיבת תגובה