אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המפציץ B52 מסרב למות; האם יביס את איראן?

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
ה- B1 יסיים את חייו הרבה לפני ה- B52
כבר כיום קשה מאוד לשמור על כשירות מטוסי ה- B1. הם עברו חיים קשים של טיסות מאומצות, עתירות תמרונים, בגובה נמוך. יש להם בלאי עצום בחלקי המבנה, וכמובן שמדובר על מטוס די ייחודי שיוצר בכמויות לא גדולות. זה לא הרקולס שעדיין אפשר לקנות עבורו חלקי מבנה מלוקהיד.
א | 14.03.21
19.
כתבה שלמה ושכחת לציין שהוא כבר כמעט שלא משמש כ"משאית פצצות"
כמה שנים בודדות אחרי פיתוחו של הB52 פיתחו האמריקאים את טילי השיוט - במיוחד בשבילו. החל מה AGM-28 וכלה ביורשיו (כולל הטומהוק המפורסם וה AGM-129 החמקן). הרעיון הוא שהמטוס לא צריך לחדור את מערכי ההגנה האוירית של האוייב אלא לשלח בהם טילי שיוט מרחוק (standoff weapons). הטילים יכולים להיות מחומשים בראש חץ גרעיני (עם עוצמה ניתנת לכיוונון) או קונבנציונלי. כך שהכינוי הנכון לB52 היום אינו משאית פצצות אלא פלטפורמה לשילוח טילי שיוט. זו התכונה האמיתית שמשאירה אותו רלבנטי היום, למרות ההתפתחויות בטכנולוגיית טילי נ"מ מאז שנות ה50.
חבל | 13.03.21
9.
למה הוא עדיין טס ?
הוא גם ימשיך לטוס עוד הרבה שנים. הסיבה היא היכולת שלו לשגר חימוש מונחה מטווחים גדולים מאד, כך שהסיכון למפציץ פוחת משמעותית. דרך אגב, אבי התורה של קיום משמרות קבועות באוויר של מפציצים טעוני חימוש גרעיני היה קרטיס לה מיי, שאחראי גם על הרבה מהתו"ל והטקטיקות של שימוש במפציצים כבדים החל במלחמת העולם השניה, ועד למלחמת ויאטנם.
ישראלי | 13.03.21
7.
שטויות. הוא טס וימשיך לטוס מאותה הסיבה שהאף 35 והאף 15 והאף16
הישראליים ימשיכו לטוס: כדי ליצור מקומות עבודה לאין-ספור טייסים, טכנאים ומכונאים. גם כדי ליצור מקומות עבודה לאין ספור עובדים בתעשיות הביטחוניות. תקציב הממשל בארה"ב נחטף ע"י חברי סנאט וקונגרס שקיבלו תרומות של מיליונים מראשי התעשיות הביטחוניות. כך השיטה הפוליטית בארה"ב עובדת ואפילו אובאמה לא העז לשנותה לטובת האזרחים הלא-מקושרים לממסד הביטחוני.
שטויות | 13.03.21
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת