44. ניגויאן טון טייס אמיתי לפי המפיל והNSA לפי סוכנות הביטחון הלאומי של ארצות הברית NSA ולפי תיאורו של טייס הפאנטום שהפיל את ניגויאן טון Toon הטייס הצפון קוראני היה חיי וקיים קנינגהאם דיוק מתאר את הקרב בסרט וידיאו ביוטיוב,שלב אחר שלב,זה נראה אמין לחלוטין.הלוחמה במיגים לא היתה פשוטה המיג 15,17,19, מטוסים יחסית קצרים וצרים ומאוד מאוד זריזים.בגלל בית הספר טופ גאן שמייסדו Ronald e Mceown האיש שעשה סלטה אחורית בפאנטום בקרב כנגד שישה מיגים,ניצח והפיל שניים מהם,גם דיוק קאנינגהאם עצר את מטוסו באוויר תוך כדי נסיקה חדה,התהפך וירה בניגויאן טון. M | 05.08.21 (ל"ת)
43. מס' 37, יש רק בעיה אחת קטנה, מטוס פאנטום לא יכול להכנס לפניה חדה הפאנטום הוא מטוס גדול וכבד, מטרתו העיקרית תקיפת מטרות קרקע. כושר נשיאה וזוג מנועים חזקים במיוחד, יכולת טיפוס מרשימה אבל נחיתות בקרבות אויר. הרעיון לצייד את המטוסים במכ"מ קדמי היה חדשני, וגם הרעיון שהם ישמידו מטוסי אויב בעזרת טילים וממרחק. אבל הטילים לא היו מספיק טובים וגם המכ"מ פשוט לא היה מספיק טוב בשביל לזהות מטוסים מנמיכי טוס. מיג 17 היה מיושן ואיטי, אבל עם יכולות תמרון עדיפות. הוולקנים יכלו לירות במשך 5 שניות רצופות. וזה בקושי מספיק ל2-3 צרורות. ברק פלד | 27.05.21 (ל"ת)
41. חיל אויר מהולל .. חיל אויר מהולל לא משאיר למעלה מ 2500 כלי טייס על אדמת אויבו הפרימיטיבי והבלתי מפותח. מסתבר שהפלאחים הווייטנאמיים היו פשוט טובים ואף מאד טובים.. אפרופו מיג 17.. כבר אמרתי, הטייס הטוב הוא זה שנשאר באויר.. תודה.. י=============================== | 18.05.21 (ל"ת)
39. טומב באנגלית נהגה כמו TOOM ולכן נשמע כמו TOON. זה הכל הגיע הזמן להיפטר מטומב - אין צליל כזה באנגלית. כג | 16.05.21 (ל"ת)
37. מה שמופיע בכתבה הוא הסיבה להתקנת תותח בפאנטומים ברגע שהותקן שם וולקן הסיפור של להסתובב ולתפוס מרחק כדי לשגר טיל נעלם מהעולם והפאנטומים נכנסו לפניה חדה התיישבו על המיגים וירו עליהם בתותחים. .. | 13.05.21 (ל"ת)
36. הסיבה מדוע לא ידעו אל קולונל טום מאותה הסיבה בדיוק שלארה"ב חשוב לייצר נרטיב שבו יש טייס אחד מוכשר, לקוריאנים היה חשוב להציג זאת כהצלחה של חיל שלם, וכך, בעוד היה אחד כזה מוכשר התעמולה והצנזורה הקוריאנית דאגה להציג זאת כפעולות נועזות של כלל החיל. ולא של אינדיבידואל בודד ועילוי מזהיר. נקודה למחשבה דוד | 10.05.21 (ל"ת)
35. כל שמעיז להביע כפירה בכת הפמיניזם מייד מתויג כ"מיזוגן" אני לא שונא נשים אני שונא פמיניזם רדיקלי, יש הבדל גדול. אז היו מתי-מעט טייסות קרב, כל הכבוד להן. להיות טייס לא דורש כוח פיזי במיוחד, כך שבקצה הקשת של מאפייני האישיות הנשית תמצא כמה נשים אגרסיביות מספיק בשביל להיות טייסות קרב. וזאת במיוחד בעיתות מלחמה כשהיה מחסור בטייסים גברים. וכשיש אחת ממיליון כאלה עושים עליה כתבת העצמה כי היא יוצאת מן הכלל. אבל הפמינסטיות רוצות שנשים יהיו גם חיילות בקומנדו, שם כן צריך כוח פיזי וסיבולת (לא מהסוג הפסיבי שצריך בשביל ללדת, מהסוג האקטיבי שצריך בשביל להילחם). יש לך דוגמה לאחת כזאת? כמו החברה של רמבו? אולי אחת למיליארד. והכי חשוב - הפמיניסטיות רוצות שנשים תהיינה טייסות קרב, לוחמות ביחידות נבחרות, מנכליות וגנרליות - אבל מה עם הדבר הכי בסיסי - השוואת זמן השירות בין חיילים וחיילות? לשוויון אמיתי הן לא חותרות, רק איפה שזה פופולרי ונוח להן. המסר הוא נגד פמיניזם ראדיקלי ולא נגד נשים ולא נגד טייסות. צדק וואץ' | 09.05.21 (ל"ת)
33. מס' 29, כן אתה, המיזוגן כנראה שאתה לא קורא את הטור שלי. לו היית קורא, לא היית מעז לגהק החוצה כאלו שטויות חלולות. הנה, קח והחכם: https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3736957 https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid= 3798763 https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3827714 הקברניט | 08.05.21 (ל"ת)
31. Tomb המילה Tomb מבוטאת ״טום״ בשורוק (הB שקטה ולא מבוטאת), כמו “Toon” ומכאן הכינוי. השם Nguyen (באמת שם המשפחה הנפוץ בוייטנאם) מבוטא Gwen (כמו גוון סטפני) או Wen בדרום וייטנאם. זבולון | 08.05.21 (ל"ת)
30. לא היה מישהו בשם טומב כי לפי מה שגם אתה כתבת זו המצאה אמריקאית . טון=טוואן ככול הנראה ונגויאן אצלם זה כמו כהן אצלנו... וארהב-היא יצאה משם עם הזנב בין הרגליים, כמו שיצאה מעיראק ובקרוב מאפגניסטן. המרויח היחידי כמו תמיד -תעשיית הנשק מתי | 08.05.21 (ל"ת)
29. והפמיניסטיות רוצות שנשים יהיו טייסות קרב ולוחמות קומנדו שיעשו דוג-פייטים, שיסתכלו למוות בעיניים וירדפו אקטיבית את האויב מתוך ידיעה שהם נוטלים סיכון גבוה מאוד לחייהם. משעשע. הן לא קוראות להשוות את זמן השירות של נשים, אבל כן רוצות לשלוח אותןם להיות לוחמות קומנדו. צדק וואץ' | 08.05.21 (ל"ת)
27. קרבות אוויר הם נחלת העבר כיום הזיהוי של מטוסי אויב נעשה ממרחק רב ואין שדה ראייה ישיר בינהם . יפתח | 08.05.21 (ל"ת)
21. קנינגהם ביקר בישראל וגיורא אבן-אפשטיין אירוח אותו. הוא השתתק כששמע כמה מטוסים הפיל גיורא... ויק | 08.05.21 (ל"ת)
20. מרתק ומעולה כתמיד, כתבה מעולה שמצדיקה כניסה ל YNET גם כשאין חדשות משהו :) עף על הכתבה | 08.05.21 (ל"ת)
19. 15 - נכון, יש גם פסי התעבות כמו שאתה מדבר עליהם אבל בד"כ הם הרבה פחות בולטים לצופה מהקרקע והם מתפוגגים די מהר. פסים שנוצרים ברצף לאורך זמן גם כשהמטוס בטיסה ישרה יחסית, קרוב לוודאי שהם תוצר של שריפת דלק. יוסי טייס | 08.05.21 (ל"ת)
18. בקשה מהקברניט אשמח לכתבה וסרטון על סיייפול עזאם טייס פקיסטאני/באנגלאדשי שהלך לעולמו לפני 11 חודשים וסופר שהוא הפיל 3 או 4 מטוסים ישראלים בששת הימים. אשמח לקרוא יותר על הקרבות הללו. תודה אמיל | 08.05.21 (ל"ת)
17. מצטער, הפעם חלש חוץ מזה, אני היחיד ששואל את עצמו מה מפחיד במישהו שהפיל 14 מטוסים בתקופה של 7 שנים (מטוס פעם בחצי שנה) בזמן מלחמה שיש עשרות משימות ביום? אבי | 08.05.21 (ל"ת)
15. השובלים הם התעבות אדי מים של מערבולת קצה הכנף ולא מהמנוע הפרש הלחצים בין הלחץ תחת הכנף ומעליה גורם למערבולות שיוצרות התעבות - ובסופו של דבר קרח. הכנף מתוכננת כך שבטיסה רגילה הלחץ יישמר מתחת לכנף (וכך יווצר עילוי) ומעבר האוויר בין הצד התחתון לעליון יהיה מינימלי ולכן בטיסה רגילה המערבולות קטנות מאד ורואים אותן בדרך כלל רק כשהמטוס מתמרן. ל 9. | 08.05.21 (ל"ת)
13. יותר כתבות איכות כאלו ופחות פוליטיקה ותודה על עוד כתבה מעניינת, כבר מצפה לשבת הבאה יחזקאל | 08.05.21 (ל"ת)
9. למס' 3: מה שאתה רואה זה קרח שני התוצרים העיקריים של שריפת דלק סילוני הם פחמן דו חמצני ואדי מים. בתנאים אטמוספרים מסוימים אדי המים קופאים מיד אחרי שהם יוצאים מהמנוע, ואז ניתן לראות שובל של גבישי קרח לבנים שיוצא מהם. אגב, בארץ ישראל אין בכלל תנאים כאלה בחודשים יולי-אוגוסט. אם תשים לב אז בקרוב לא תוכל לראות את הפסים האלה, והם יופיעו שוב רק בחודשי הסתיו. אם אתה רואה שובלים מעגליים בצורה חדה בשמיים כנראה שאלה מטוסים של חיל האוויר, כי מטוסי נוסעים מסחריים לא עושים כאלה תמרונים קיצוניים. יוסי טייס | 08.05.21 (ל"ת)
7. משקל רב לחוסר יירוט אמריקני היה חימוש הפאנטום בטיל מיג 17 הוא עמדת תותחים ניידת פאנטום סימן 2 הוא עמדת טילי אויר אויר אחוז הסיכויים שמיג ילכד בנעילה של טיל באותם שנים היה נמוך מאוד במיוחד עם המיג ביצע תמרונים חריפים בקרבות מקבילים בשמי סוריה או מצריים מטוסי ישראל חמושים בתותחים גברו בהרבה על מיג 17 וגם מיג 21 טילים לא אפקטיביים בשנות ה 60 | 07.05.21 (ל"ת)
6. לגלעד ניר. אלו מים השובלים הם התעבות של מים. זה לא קשור למטוסי קרב כל מטוס סילון יכול ליצור אותם. זה לא משהו נשלט. פשוט צריך שיתקימו תנאים אטמוספריים מסוימים כדי שהפיזיקה תעשה את שלה. אסף | 07.05.21 (ל"ת)
5. הכי מעניין שהוויאטנאמים לא יודעים מי טס על 3020 בטיסתו האחרונה או שלא שאלו אותם. מעניין מאד | 07.05.21 (ל"ת)
3. מעולה .כתמיד. אבל יש לי שאלה, לא בהכרח קשורה ישירות לכתבה. השבוע ראיתי הרבה שובלי עשן מעגליים בשמיים, אני מניח שזה קשור לתמרוני קרבות אויר-אויר. וזה הוביל אותי לשאלה: מתי ולמה מופיעים שובלי העשן שמשאירים המטוסים במרומי השמיים? (נראה לי שגם מטוסי סילון מסחריים משאירים שובלים כאלה). האם הם שימושיים בסיטואציה של קרבות אויר למשל? גלעד ניר | 07.05.21 (ל"ת)
אגדת קולונל Tomb: הסיוט הכי גרוע של טייסי ארה"ב
44 תגובות לכתיבת תגובה