34. לדעתי העתיד יעשה את שלו. כיוון שהטור מפורסם פעם בשבוע הייתי רוצה לראות יותר כתבות על מטוסים היסטוריים או בהווה. כתבה מבוזבזת וחבל. אם וכאשר יהיה מטוס כזה אפשר לעשות אחלה כתבה בלי לשער השערות מנחם | 17.06.21 (ל"ת)
33. לכל הספקני מי הוא סדן זה לא משנה כלל !!! תודה סדן! עצם ההנגשה של כתבות בנושא שאינו חשוף לרוב האנשים אלא לאלה שעיניינם בתחום ובצורה פשוטה אך דיי מעמיקה לכל קורא שגם אינו בתחום זה מה שחשוב !!! לדעתי זה עיקרה של כל כתבה שסדן כותב ומעביר לנו ידע בתחום דוד | 15.06.21 (ל"ת)
32. רק אל תצפו לנוחיות. יצא לי לבקר בתוך קונקורד, ומבפנים הוא נראה ומרגיש כמו אמבראר E-175. קטן וצפוף. זו לא היתה בעיה מפני שהוא הכיל דלק רק ל-3 שעות טיסה, ולא היה צורך במושבים רחבים הנפתחים למיטה (ממריאים, ארוחה, שמפניה, והופ כבר נוחתים). יש להניח שהבום ייראה בערך אותו דבר רק יותר קטן. מושבים במחיר ביזנס אבל לא נוחים במיוחד. טייח במיל | 15.06.21 (ל"ת)
26. יוזמה מטופשת וחסתר סיכוי מה שמעניין אדם שזמנו יקר הוא כמה זמן לוקח להגיע מדלת הבית/משרד לדלת הבית/משרד בצד השני. מטוס כזה לא חוסך כלום מהשעות הרבות שצריך לבזבז להגיע אל- ומ- שדה תעופה, תורי checkin, בדיקות בטחוניות ו/או רפואיות, דרכונים וכו׳. אם הוא לא יהיה זמין בין כמעט כל שני יעדים (ובמחירים הצפויים, הוא לא), אז מי שישתמש בו יצטרך טיסות קישור/המשך, שיחד עם זמן הקונקשן כבר ימחקו את כל היתרון. למי שיש כסף רציני, עדיף בהרבה שכירה של מטוס מנהלים סטנדרטי שיכול לטוס בין כמעט כל שתי שדות תעופה בעולם, ולחסוך הכי הרבה. אינשם | 12.06.21 (ל"ת)
25. המטוס נכשל כי הוא היה יקר מידי ופעל רק במספר קווים קטן, נראה לי רק בין צרפת ובריטניה לארה"ב וחזרה T4 | 12.06.21 (ל"ת)
22. גם פרישת הf22 וגם טיסת האוברטור רק החל מ2030 בנוגע לאוברטור ישנם כמה קשיים:1.חימום גוף המטוס. 2.טיסה בגובה רב עם מעט חמצן. 3.אפשרות לג'י גבוהה שיכול להשפיע על נוחות הטיסה ועל בריאות הנוסעים. 4.שרידות המטוס במהירויות על קוליות. 5.תחזוקה יקרה מאוד. 6.עלות גבוהה/כרטיסי טיסה יקרים רק לעשירון העליון. במקום שהקונקורד והטופולב נכשלו ועם מהירויות שעולות על 2000קמ"ש לשביעות רצונם של הנוסעים,צפוי גם האוברטור להיכשל חברת Airion עם הAS2 העל-קולי המתוכנן-פרשה מהמרוץ בואינג ואירבס לא מתכננות מטוסי נוסעים על-קוליים 2030 זה עוד המון זמן M | 12.06.21 (ל"ת)
20. שני להמשעשעת, לא המהרהרת לא יהיה לי כסף מיותר למרות שההצהרות כעת הם על מחיר לא בשמיים (סליחה). בוא נגיד שעד שיבנו את המטוס יש מצב שיסדרו את המעלית באיכילוב (מידרוג המהירות) חחח | 12.06.21 (ל"ת)
19. הרעש השיווקי די חזק לא יודע אם זה הגלל היחצנות או שבאמת יש ׳צמא׳ לאלטרנטיבה, אבל זה נגע בתודעה של רבים. דיברתי עם שלושה לקוחות בשבועיים האחרונים שהזכירו את המטוס הזה (בשיחות חולין). אנשים מתחומים ומדינות שונות אבל אותה סוג של התלהבות. אני אישית מתלהב מהטכנולוגיה. יחצנות או צורך לא ממומש | 12.06.21 (ל"ת)
16. הגישה של מושב אחד בשורה פשוט גאונית גם נח וגם מאפשר גוף צר ואווירודינמי עיצוב צר | 12.06.21 (ל"ת)
14. ל 9: במעלית אין בקרה על דיחוס האויר. במטוס יש. כך שמצב האוזניים לא יהיה כל כך נורא. שלום | 12.06.21 (ל"ת)
13. חדשות בני שבוע, זה גם לא המטוס נוסעים העל קולי הראשון על הנייר אחרי שהקונקורד הוצא מהשירות, וכמו עם קודמיו, גם זה לא יצא לפועל עוד בור כסף מיותר. משה | 12.06.21 (ל"ת)
12. טופולב בוא נזכיר שעל קולי היה לא רק קונקורד , אלה גם מטוס סובייטי טופולב, שגם פרוייקט הזה אחרי כמה טיסות קיפלו סמי | 12.06.21 (ל"ת)
10. מכירים SpaceX? בעוד כמה עשרות שנים אנשים יטוסו מניו-יורק ללונדון בחצי שעה. https://www.thetimes.co.uk/article/fly-to-new-york-via-space-in-29-minutes-zxws6xm0s חושם | 12.06.21 (ל"ת)
9. הגעתי למסקנה ש... שאם המהירות של המעליות החדישות בביה"ח איכילוב גומרת לי את האזניים אז כנראה שטיסה במהירות על קולית זה ממש לא בשבילי..... מעדיפה להיות עם רגליים על הקרקע. המהרהרת | 12.06.21 (ל"ת)
8. מילה טובה לניצן סדן אני קורא כל שבת את הטור שלך בהנאה רבה. סגנון הכתיבה, הידע המקצועי, והנגשתו לקהל הרחב, היא פשוט תענוג. תודה. ששון | 12.06.21 (ל"ת)
6. חסכון בזמן ? אכן, זמן הטיסה מעל האטלנטי יתקצר ביותר מחצי. אך אם נביא בחשבון שלוש שעות בפקק לנמל התעופה וממנו, שלוש שעות המתנה לבדיקות ביטחוניות, ועוד שעה וחצי המתנה למזוודות ובדיקת דרכונים בנחיתה - אינני רואה את החיסכון הגדול. לא יהיה עדיף לקחת את המיליארדים שמושקעים בפיתוח המטוס העל-קולי, ולהשקיע אותם בתשתיות ובייעול הליכים בנמלי התעופה. נחמיה תנא | 12.06.21 (ל"ת)
5. קונספט שגוי לחלוטין, שלא מתאים למאה ה21: בזמנו אדם עשיר, שרצה להגיע מלונדון לניויורק, היה צריך להתנתק מהעולם ל7 שעות, הקונקורד קיצר את זה ל3-4 שעות, זה היה קריטי היום אתה עולה למטוס, ולמעשה נמצא,שומע,רואה,שיחות ועידה וממשיך קשר עם כל מקום בעולם. החיסכון של 3 שעות הופך לחסר משמעות מה נשאר ? סטוטוס 'אני טס במטוס על קולי'. אני מאמין שמטוס תת קולי, מחלקה מפנקת, עם פינוק של המאיון העליון יקרוץ יותר. כדי שמטוס כזה ישרוד כלכלית, הוא חייב טיסות על בסיס לוח זמנים קבוע, לי נראה שלא יצליח במשימה הזו רון-ד | 12.06.21 (ל"ת)
4. הבום העל קולי נוצר כגל הלם בקדמת המטוס... ....ובשפת ההתקפה (השפה הקדמית של הכנף) כתוצאה מתנועתו כשהלחץ עולה בפתאומיות ובקצה האחורי של המטוס ובשפת הזרימה (השפה האחורית של הכנף) כתוצאה מירידת הלחץ - ובסופו של דבר הבום נודד עם המטוס.. ל-2. אם זה היה כל כך פשוט.... | 11.06.21 (ל"ת)
2. אי אפשר לשנות את חוקי הפיזיקה מטוסים טסים במהירות על קולית כבר כ 70 שנה. חוקי הפיזיקה קיימים כבר מבריאת העולם ושום דבר לא השתנה ולא צפוי להשתנות. כל השאלה היא האם אפשר לדחוק את חוקי הפיזיקה לחוקי הכלכלה. טייס | 11.06.21 (ל"ת)
1. הבום העל קולי לא מתבצע רק בזמן חציית מחסום הקול? ברגע שחוצים אותו פעם אחת אז כבר אין יותר עוד בומים על קוליים. אז מה הבעיה לבצע אותו מעל הקרקע במקום לא מיושב ואז להמשיך לטוס במהירות על קולית מעל אזורים מיושבים, הם כבר לא ישמעו את הבום. ענבר | 11.06.21 (ל"ת)
בום סופרסוניק: שובו של הקונקורד - או של הכשלים שהרגו אותו?
34 תגובות לכתיבת תגובה