אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכבת לאילת היא לא רק כלכלית, אלא גם אסטרטגית

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
הזית המסילה לאילת
יש החולמים,בהקיץ,על המערב הפרוע וכיבושו במסילת ברזל. הטמטום בהזיה,שמכל היבט וזווית-עקומה ואסורה בחשיבה אפילו. מהטעם המדיני-ברור שהמיצרים יקבלו זאת כתחרות לתעלת סואץ ,עליה חיים,וזה יסגור סופית היחסים עימם. הירדנים-להם מסילה מאילת צפונה-גם לא יאהבו,בלשון המעטה המיזם. כלכלית הוכח שהעלות המטורפת הכרוכה במיזם ובעיקר-בכל טון הובלה-לעומת כל חלופה אחרת,הכי לא כלכלית-מאות מונים יותר.אין לזה התכנות כלכלית אי פעם. סביבתית,הנזק לעיר אילת והמפרץ,לכל השטח המדברי לרבות שמורות-שם תעבור,ללא עוררין-מעל ומעבר לכל דבר הגיוני ורצוי. מה יש באמת-חלום של תשובה ודומין,שמסילה תגרום לפיתוח מואץ במרחב תחנותיה וערכי קרקע אפסיים-יושבחו והשטח יעלה ערכו מאות מונים. רק שוכחים,שלוא היתה הסתברות אמיתית לדבר,הצורך בתשתיות ארציות,לחשמל,מים,ביוב,ניקוז,דרכים,רפואה,חינוך וכו וכו היו מעלים המחירים השמימה בנוסף. לא ראינו הפיתוח המואץ של דימונה,כשהרכבת חוברה לה,בית שאן שנשארה הרבה מאחור למרות הגעת הרכבת ועוד. מכל היבט זאת ממש הזיה!!!!
טריה | 12.08.21
14.
מי צריך עשרות אוניות במפרץ אילת?
סכנות זיהום לשונית האלמוגים ולחוף הים של עיר שבנוייה על תיירות. וכל האנרגיה שדרושה לשנע רכבות דרך ההרים, רק כדי להוות אלטרנטיבה לתעלת סואץ. זה יביא גם לסתימת נמל אשדוד שכבר כיום הוא עמוס, וגם לפגיעה ביחסים עם מצרים שכלכלתה נשענת על תעלת סואץ. בקיצור, מלבד העלות, יש לרכבת המשאות חסרונות רבים נוספים.
אדריכל הניצחון  | 10.08.21
13.
מיזם מגלומני ומיותר
את תאוות העשיה אני מציע להעביר לארצות אחרות. מדינה צפופה ביותר כמונו זקוקה גם למרחבים ריקים של טבע ופריפריה. אי אפשר לבנות רק על חו"ל כפריפריה של ישראל - זה מביא תופעות כמו מושבות הישראלים בפורטוגל, שהתישבו ולא ישובו. רכבת לאילת לא תוציא את הבדואים מהמרחבים הפתוחים ויישוב מסודר של הבדואים לא מצריך את הרכבת. אם רק 5% מהתקציב המוצע לרכבת יושקע ישירות בבדואים הבעיה הקשה הזאת תיפטר.
ערן | 08.08.21
9.
או מסע או נוסעים
צריך להבין - או שנוסעות על הפסים רכבות משא ארוכות ואיטיות, או שנוסעות עליו רכבות נוסעים, אין גם וגם. החישוב של מגיב 3 מראה שאין באמת היתכנות לרכבות משא. ובקשר לרכבות נוסעים - בואו פשוט נכפיל את נכביש לכל אורכו, ונפעיל כמה אוטובוסים שצריך בשבריר מהמחיר
שי | 01.08.21
8.
הנה רעיון יותר טוב, בוא נשתמש בחרמון כדי להתחרות בהרי האלפים
לא נראה שאתה מבין את סדרי הגודל של כמות המטען שעוברת בסואץ ביממה. יש לנו 7 ק״מ חוף קסום בים סוף שאתה מציע למעשה להרוס ולהפוך לרציף מכולות ענק, ועדיין לא תגרד את ההיקפים הללו. ואגב, אם הסעודים ירצו להשתמש במסילה כזו יום אחד הם ידעו למי לפנות וכמה לשלם, לשמחתם של המצרים כמובן.
Bob | 01.08.21
7.
רכבת לאילת
בניית מסילת רכבת לאילת היא הכרחית והיו צריכים לבנות את תשתית הרכבת עוד לפני 40 שנה. אבל כל מיני טייקונים ישראלים עשירים חושבים רק על הכיס שלהם האישי ולא על אוכלוסית המדינה . מדינת היהודים .מדינה של מפלצות מכוערות . במקום לבנות רצף תחבורה ולישב גם את הערבה והנגב .מעדיפים להיות יותר עשירים . אנחנו עם מזעזע .חושך לכל העמים .
אריה | 01.08.21
6.
ארה"ה התפתחה לאחר סלילת מסילות רכבת לאורכבה ורוחבה
ההתפתחות במאה הקודמת בארה"ב הגיעה לאחר פריסה נרחבת של מסילות לאורכבה ורוחבה של ארה"ב למרות שלא היה (אז) כלכלי כיום קוטפים את הפירות טעות אסטרטגית וכלכלית קשה לא "לחבר" את אילת והערבה למרכז עיי רכבת זה נובע מחוסר ראייה קדימה וחוסר חזון גם חברתי
אסטרטג | 01.08.21
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת