22. תקלה אחת בתעלה על פני 150 שנה היא טיעון כושל להצדקת הרכבת. וכמה זמן לוקח לפרוק 20000 מכולות ולהעמיס רכבת באילת ושוב באשדוד?? עריד | 30.07.21 (ל"ת)
21. רבותי יש חוב של 53 מיליארד שקל לעבאס בשם רק לא ביבי מוכנים לחסל את המדינה מוכנים שאנשים פה ימותו כמו באפריקה העיקר רק לא ביבי משזה הושג שתישרף המדינה אוחיון דוד | 30.07.21 (ל"ת)
20. רכבת לאילת רכבת לאילת חשובה ביותר ולכן אפשר לבנות את המסילות בשלבים. להשקיע מידי שנת תקציב במקטעים לאורך מספר שנים עד לסיום הפרויקט. מאיר | 08.09.21 (ל"ת)
19. אז מה עדיף? מליארדים על שדה תעופה בשום וכלום מקום? רגב בנתה שדה תעופה במליארדים הכי גרוע שיש חגי | 07.08.21 (ל"ת)
18. מיותר, לא כלכלי, בעיות מדיניות עם מצרים, בזבוז משאבים הרס החי במפרץ אילת וכתוצאה מכך פגיעה בתיירות בנופש בספורט התת מימי . אלף סיבות למה לא. יש לשפר את התעבורה הקיימת לאילת הן בתח''צ -אוטובוסים, הן בטיסות זולות. רועי | 18.08.21 (ל"ת)
17. המשלה הזות שווה לכפרות מקום המדינה ממשלות השמואל היתה נגד רכבת ישראל . זה לא חדש . מה שחדש שיש שר העוצר רוסי ושרת התחבורה שלא מבינים כלום ברכבות. וגרומים לרכבת ישראל נזק אדיר חסר תקנה. מלך הרכבת | 12.08.21 (ל"ת)
15. הזית המסילה לאילת יש החולמים,בהקיץ,על המערב הפרוע וכיבושו במסילת ברזל. הטמטום בהזיה,שמכל היבט וזווית-עקומה ואסורה בחשיבה אפילו. מהטעם המדיני-ברור שהמיצרים יקבלו זאת כתחרות לתעלת סואץ ,עליה חיים,וזה יסגור סופית היחסים עימם. הירדנים-להם מסילה מאילת צפונה-גם לא יאהבו,בלשון המעטה המיזם. כלכלית הוכח שהעלות המטורפת הכרוכה במיזם ובעיקר-בכל טון הובלה-לעומת כל חלופה אחרת,הכי לא כלכלית-מאות מונים יותר.אין לזה התכנות כלכלית אי פעם. סביבתית,הנזק לעיר אילת והמפרץ,לכל השטח המדברי לרבות שמורות-שם תעבור,ללא עוררין-מעל ומעבר לכל דבר הגיוני ורצוי. מה יש באמת-חלום של תשובה ודומין,שמסילה תגרום לפיתוח מואץ במרחב תחנותיה וערכי קרקע אפסיים-יושבחו והשטח יעלה ערכו מאות מונים. רק שוכחים,שלוא היתה הסתברות אמיתית לדבר,הצורך בתשתיות ארציות,לחשמל,מים,ביוב,ניקוז,דרכים,רפואה,חינוך וכו וכו היו מעלים המחירים השמימה בנוסף. לא ראינו הפיתוח המואץ של דימונה,כשהרכבת חוברה לה,בית שאן שנשארה הרבה מאחור למרות הגעת הרכבת ועוד. מכל היבט זאת ממש הזיה!!!! טריה | 12.08.21 (ל"ת)
14. מי צריך עשרות אוניות במפרץ אילת? סכנות זיהום לשונית האלמוגים ולחוף הים של עיר שבנוייה על תיירות. וכל האנרגיה שדרושה לשנע רכבות דרך ההרים, רק כדי להוות אלטרנטיבה לתעלת סואץ. זה יביא גם לסתימת נמל אשדוד שכבר כיום הוא עמוס, וגם לפגיעה ביחסים עם מצרים שכלכלתה נשענת על תעלת סואץ. בקיצור, מלבד העלות, יש לרכבת המשאות חסרונות רבים נוספים. אדריכל הניצחון | 10.08.21 (ל"ת)
13. מיזם מגלומני ומיותר את תאוות העשיה אני מציע להעביר לארצות אחרות. מדינה צפופה ביותר כמונו זקוקה גם למרחבים ריקים של טבע ופריפריה. אי אפשר לבנות רק על חו"ל כפריפריה של ישראל - זה מביא תופעות כמו מושבות הישראלים בפורטוגל, שהתישבו ולא ישובו. רכבת לאילת לא תוציא את הבדואים מהמרחבים הפתוחים ויישוב מסודר של הבדואים לא מצריך את הרכבת. אם רק 5% מהתקציב המוצע לרכבת יושקע ישירות בבדואים הבעיה הקשה הזאת תיפטר. ערן | 08.08.21 (ל"ת)
12. משימה לאומית חייבים רכבת לאילת אם רוצים לפתח את המדינה ולשמור על הנגב. ללא רכבת בעוד תקופה קצרה הנגב יפסיק להיות חלק ממדינת ישראל, ואנחנו כבר קרובים לזה. בנימין קריתי | 05.08.21 (ל"ת)
11. יש מכבר רכבת עקבה חייפה.. לירדן קו רכבת מעקבה עד למעבר הירדן.יהיה חסכוני לחבר קו רכבת מאילת לעקבה ומשם תזרום צפונה.. אם הפרוייקט לא בוצע עד עכשו זה בגלל הפוליטיקה.. jחזי | 05.08.21 (ל"ת)
9. או מסע או נוסעים צריך להבין - או שנוסעות על הפסים רכבות משא ארוכות ואיטיות, או שנוסעות עליו רכבות נוסעים, אין גם וגם. החישוב של מגיב 3 מראה שאין באמת היתכנות לרכבות משא. ובקשר לרכבות נוסעים - בואו פשוט נכפיל את נכביש לכל אורכו, ונפעיל כמה אוטובוסים שצריך בשבריר מהמחיר שי | 01.08.21 (ל"ת)
8. הנה רעיון יותר טוב, בוא נשתמש בחרמון כדי להתחרות בהרי האלפים לא נראה שאתה מבין את סדרי הגודל של כמות המטען שעוברת בסואץ ביממה. יש לנו 7 ק״מ חוף קסום בים סוף שאתה מציע למעשה להרוס ולהפוך לרציף מכולות ענק, ועדיין לא תגרד את ההיקפים הללו. ואגב, אם הסעודים ירצו להשתמש במסילה כזו יום אחד הם ידעו למי לפנות וכמה לשלם, לשמחתם של המצרים כמובן. Bob | 01.08.21 (ל"ת)
7. רכבת לאילת בניית מסילת רכבת לאילת היא הכרחית והיו צריכים לבנות את תשתית הרכבת עוד לפני 40 שנה. אבל כל מיני טייקונים ישראלים עשירים חושבים רק על הכיס שלהם האישי ולא על אוכלוסית המדינה . מדינת היהודים .מדינה של מפלצות מכוערות . במקום לבנות רצף תחבורה ולישב גם את הערבה והנגב .מעדיפים להיות יותר עשירים . אנחנו עם מזעזע .חושך לכל העמים . אריה | 01.08.21 (ל"ת)
6. ארה"ה התפתחה לאחר סלילת מסילות רכבת לאורכבה ורוחבה ההתפתחות במאה הקודמת בארה"ב הגיעה לאחר פריסה נרחבת של מסילות לאורכבה ורוחבה של ארה"ב למרות שלא היה (אז) כלכלי כיום קוטפים את הפירות טעות אסטרטגית וכלכלית קשה לא "לחבר" את אילת והערבה למרכז עיי רכבת זה נובע מחוסר ראייה קדימה וחוסר חזון גם חברתי אסטרטג | 01.08.21 (ל"ת)
5. רכבת לאילת כל אחד חושב שהוא חוכמלוג אילת עיר תירות ספינה תירים אחת סוגרת את הנמל תסתכלו על עקבה 3.4 ספינות עומדות שם בעונת התירות אילת זה נמל צעצוע אז קודם שיתחילו בנמל אקי | 31.07.21 (ל"ת)
4. הרכבת לא מסוגלת חשבון פשוט - אנית מכולות רגילה . בין 10000 ל-15000 מכולות . צא וחשב כמה רכבות דרושות לשנע רק אניה אחת . צא וחשב כמה שטחים יהיה צורך לפנות לשם איכסון ,פריקה והעמסה . באילת ואשדוד . וכל זה רק כדי להיות אלטרנטיבה לכשל של תעלת סואץ. בקיצור בוא נירגע . אבי עידו | 31.07.21 (ל"ת)
3. הבט על כל השינוע לאילת כל משאיות השינוע שיורדות לאילת "ימחקו" מהכבישים רכבת יכולה לשנע מאות מכוניות שמגיעות מהמזרח והעברתם למרכז הארץ - במקום מאות משאיות לאורך 24 שעות ביממה דני | 01.08.21 (ל"ת)
2. רכבת לאילת למה להשקיע בפרויקט בתוך המדינה המוצהרת ומקובלת בכל העולם.יותר כדי להשקיע בנדל"ן זול וניתן בחינם ביהודה ושומרון.רק תבדוק את הכבישים והתשתיות שם ותבין.עצוב משה | 31.07.21 (ל"ת)
הרכבת לאילת היא לא רק כלכלית, אלא גם אסטרטגית
23 תגובות לכתיבת תגובה