אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דלתות יש בשני הצדדים; למה עולים למטוס רק מצד שמאל?

89 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

82.
בס"ד:תיקון טעות והרחבה.
"בשנת 1886, קארל פרידריך בנץ המציא את המכונית הראשונה שהונעה באמצעות מנוע בעל פעימה יחידה וצילינדר, למכונית זו היו שלושה גלגלים,המנוע מוקם מתחת למושב הנהג, והניווט נעשה באמצעות מוט ארוך.בהמשך פיתח בנץ מכונית בעלת ארבעה גלגלים.בתחילת המאה ה-20 התמזגו מפעליהם של אוטו ושל בנץ,למפעל מרצדס בנץ".גם במטוסי הקרב הניהוג הוא ע"י סטיק שממוקם בדרך כלל בצד ימין.לנהג ולטייס קל יותר להפעיל מערכות שליטה ובקרה ביד ימין ולכן ישיבתם משמאל למערכות אלה מה שנותן ראות יותר טובה על העלאת והורדת הנוסעים בצד שמאל.
M | 07.10.21
81.
על מה ולמה?
במאות השנים האחרונות התפתח נוהג, ראשית יצירתו כנראה במזרח אירופה ומשם התפשט גם לספרד ולרוב הארצות הקרויות ארצות המזרח, כוונתי לנוהג לנוסס בראש כל איגרת או מכתב המילים בע"ה - בעזרת השם, או בס"ד - בסיעתא דשמיא. לא בכל הארצות התפשט מנהג זה. בין הארצות שלא נהגו בו הייתה תימן... הרבה מכתבים, הרבה אגרות, הרבה שאלות ותשובות, נתגלו בגניזה מגאונים קדמונים, מרמב"ם ובני דורו, והנה ראה זה פלא, אף אחת מהן אינה פותחת לא בע"ה ולא בס"ד ולא ב"ה ולא בטיח!!!
ירובעל הקדמי | 19.10.21
79.
בס"ד:הקשר בין המכונית למטוס הרוב נוהג בצד ימין
קשר מיוחד במינו ישנו בין התפתחות הנהיגה להתפתחות הטיסה 1988-המכונית המסחרית הראשונה של בנץ הגרמני(מזכיר במשהוא את השם מרצדס בנץ).1919-תחילת הטיסות המסחריות. המהפכה הצרפתית ונפוליאון בונפארטה הכריזו שבניגוד לאנגלים הם ינהגו תמיד בצד ימין(הנהג משמאל).כך נוהגות ארה"ב,גרמניה,ישראל ורוב העולם גם שוודיה ואיסלנד עברו בשנים 1967/8 לנהיגה בצד ימין.כך עושות רוב הארצות הממירות נהיגה מצד שמאל לצד ימין רק סמואה ואוקינאווה(איים קטנים)שינו נהיגתם מימין לשמאל.קל יותר להטיס מטוס כשהסטיק באמצע אחוז ביד ימין
M | 04.10.21
77.
כמה הערות
1. הצד של האניה שאינו פונה לנמל הוא ה- Starboard. וזה כן קשור לכוכבים, כי שם היה סיפון חיצוני קטן שממנו עשו את הצפייה בכוכבים לחישוב מיקום האניה. 2. מהדלתות בצד ימין של המטוס מעמיסים את מגשי האוכל ושאר הציוד שיימסר לנוסעים במהלך הטיסה. 3. הנוסעים תמיד יורדים ועולים בצד שמאל של המטוס. לא נראה לי שקיבלנו הסבר משכנע לסיבה, מעבר למבנה השרוולים בשדות התעופה.
אילן | 03.10.21
70.
הקברניט שכח את הסיבה החשובה ביותר
שבגללה עולים מצד שמאל לטרקטור, על אופנוע, סוס ורוב כלי התחבורה הממונעים. וזה נובע מהיותם של רוב בני האדם ימניים, החרב נמצאת על צד שמאל וכשעולים על סוס צריך להשאיר את יש ימין פנויה לשליפת החרב ואת הנדן הארוך קרוב לסוס ולציר הסיבוב. משם זה עבר לטרקטורים, לקטרים ולמכוניות ואפילו לאופנועים. אני משער שככה גם ניגשו למטוסים הראשונים.
העגלון | 02.10.21
49.
אם מותר לי לתת עוד רעיון מסורתי שלדעתי הוא הסיבה העיקרית
רוב האוכלוסיה כמו שאמרת היא ימנית ולכן לכל אורך השנים עולים על סוס מצד שמאל שלו, עי הנפת רגל ימין (הפוך זה כמעט בילתי אפשרי כי החרב תפריע לך). כש 5000 שנה כל האוכלוסיה עולה על סוס מצד שמאל ועולה על כרכרה מצד שמאל (כי ככה התנועה זרמה בדרכים כמו היום)...אז גם על מטוס...עולים מצד שמאל.
 | 02.10.21
46.
נכון אבל...
לגבי כיוון סיבוב הפרופלור. במטוסים עם יותר מפרופלור אחד, כל מנוע מסתובב לכיוון נגדי, על מנת למנוע ולאזן את הסחף בין הצדדים. בהליקופטר מתוצרת המערב, הקברניט יושב בצד ימין בגלל מיקום ה"קולקטיב". בהליקופטרים תוצרת המזרח (רוסיה) הקברניט או הטייס הייחיד יושב בצד שמאל.
אלכס | 02.10.21
36.
הגנה
באנגליה בימי הבינים היו הרבה שודדי בדרכים. נוהג הכרכרות ישבו בצד ימין .כי כך יכלו להגן על עצמם עם חרב ביד ימין. שרוב האנשים ימנים. מנגד בארה"ב בכיכרות שהיו מספר צמדי סוסים .יש על הצמד הראשון רוכב. והיות שקל יותר להעלות על סוס מצד שמאל של הסוס .רכב על הסוס השמאלי. כך נשמרה המסורות
מלמל | 02.10.21
18.
קבל תיקון: לא קשור לשייט הקדמון עם החבל אלא...
..לרגל שצריכה לעלות מעל דופן הסירה. הרבה יותר נוח להניף את רגל ימין ("להתחיל ברגל ימין"...) מעל דופן הסירה (כלומר עם הפנים לכיוון ההפלגה כאשר דופן שמאל ליד הרציף) - ולכן זו הסיבה שכך גם עולים לרכב על סוסים ואופניים - מצד שמאל. טור ענק אבל הפעם הקברניט טעה.
בנימין מאי | 01.10.21
8.
טעות קטנה... Starboard
לדופן ימין בספינה קוראים Starboard בגלל שפעם בספינות גדולות היתה רמפה מיוחדת בצד ימין שבולטת מהספינה ומאפשרת לנווט למצוא את כל הכוכבים (Star Board) מבלי שהמפרשים הגדולים של הספינה מסתירים לו. למה קוראים לצד שמאל Port? בגלל שלא היה ניתן לעגון על צד ימין בגלל הרמפת ניווט שמותקנת שם.... ודרך אגב, גם את אורות היווט במטוסים לקחו מעולם השייט... ירוק ואדום.
שי | 01.10.21
2.
רוחב מסילות הרכבת נובע מרוחב הישבן של שני סוסים רומים
שקבעו את רוחב העגלה רוחב הכביש הרומי וכן גם את רוחב המסילה וכמו כן את הקוטר של הבוסטרים של מעבורת החלל (שצריכים לעבור בדרכם במנהרות רכבת שרוחבו נקבע לפי רוחב המסילה שנקבע לפי רוחב הכירכרה שנקבע לפי רוחב הישבן של שני סוסים רומים)
לא ממש קשה | 02.10.21
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת