88. דווקא מימין תובע את עלבונה של טייסת 100. למטוסי הפייפר הטובים והאלמותיים נכנסים רק מצד ימין. המצערת משמאל, והסטיק - כמובן - בין הרגליים. אבי | 20.10.21 (ל"ת)
83. ולמה רוב הפרופלורים נעו בכיוון השעון להבדיל מנגד כיוון השעון, או לחלופין חלוקה אקראית של כיוון הסיבוב. כנראה תמיד אפשר להמשיך לשאול למה. משה | 08.10.21 (ל"ת)
82. בס"ד:תיקון טעות והרחבה. "בשנת 1886, קארל פרידריך בנץ המציא את המכונית הראשונה שהונעה באמצעות מנוע בעל פעימה יחידה וצילינדר, למכונית זו היו שלושה גלגלים,המנוע מוקם מתחת למושב הנהג, והניווט נעשה באמצעות מוט ארוך.בהמשך פיתח בנץ מכונית בעלת ארבעה גלגלים.בתחילת המאה ה-20 התמזגו מפעליהם של אוטו ושל בנץ,למפעל מרצדס בנץ".גם במטוסי הקרב הניהוג הוא ע"י סטיק שממוקם בדרך כלל בצד ימין.לנהג ולטייס קל יותר להפעיל מערכות שליטה ובקרה ביד ימין ולכן ישיבתם משמאל למערכות אלה מה שנותן ראות יותר טובה על העלאת והורדת הנוסעים בצד שמאל. M | 07.10.21 (ל"ת)
81. על מה ולמה? במאות השנים האחרונות התפתח נוהג, ראשית יצירתו כנראה במזרח אירופה ומשם התפשט גם לספרד ולרוב הארצות הקרויות ארצות המזרח, כוונתי לנוהג לנוסס בראש כל איגרת או מכתב המילים בע"ה - בעזרת השם, או בס"ד - בסיעתא דשמיא. לא בכל הארצות התפשט מנהג זה. בין הארצות שלא נהגו בו הייתה תימן... הרבה מכתבים, הרבה אגרות, הרבה שאלות ותשובות, נתגלו בגניזה מגאונים קדמונים, מרמב"ם ובני דורו, והנה ראה זה פלא, אף אחת מהן אינה פותחת לא בע"ה ולא בס"ד ולא ב"ה ולא בטיח!!! ירובעל הקדמי | 19.10.21 (ל"ת)
79. בס"ד:הקשר בין המכונית למטוס הרוב נוהג בצד ימין קשר מיוחד במינו ישנו בין התפתחות הנהיגה להתפתחות הטיסה 1988-המכונית המסחרית הראשונה של בנץ הגרמני(מזכיר במשהוא את השם מרצדס בנץ).1919-תחילת הטיסות המסחריות. המהפכה הצרפתית ונפוליאון בונפארטה הכריזו שבניגוד לאנגלים הם ינהגו תמיד בצד ימין(הנהג משמאל).כך נוהגות ארה"ב,גרמניה,ישראל ורוב העולם גם שוודיה ואיסלנד עברו בשנים 1967/8 לנהיגה בצד ימין.כך עושות רוב הארצות הממירות נהיגה מצד שמאל לצד ימין רק סמואה ואוקינאווה(איים קטנים)שינו נהיגתם מימין לשמאל.קל יותר להטיס מטוס כשהסטיק באמצע אחוז ביד ימין M | 04.10.21 (ל"ת)
77. כמה הערות 1. הצד של האניה שאינו פונה לנמל הוא ה- Starboard. וזה כן קשור לכוכבים, כי שם היה סיפון חיצוני קטן שממנו עשו את הצפייה בכוכבים לחישוב מיקום האניה. 2. מהדלתות בצד ימין של המטוס מעמיסים את מגשי האוכל ושאר הציוד שיימסר לנוסעים במהלך הטיסה. 3. הנוסעים תמיד יורדים ועולים בצד שמאל של המטוס. לא נראה לי שקיבלנו הסבר משכנע לסיבה, מעבר למבנה השרוולים בשדות התעופה. אילן | 03.10.21 (ל"ת)
76. ואני זוכרת שעליתי למטוס מהצד האחורי, הזנב. אני חושבת שזה היה קאראוול של air france והמדרגות היו חלק ממבנה המטוס עצמו. אולי אני טועה אז תתקנו. אבל הכתבה מאד מאד מעניינת. סבתא | 03.10.21 (ל"ת)
70. הקברניט שכח את הסיבה החשובה ביותר שבגללה עולים מצד שמאל לטרקטור, על אופנוע, סוס ורוב כלי התחבורה הממונעים. וזה נובע מהיותם של רוב בני האדם ימניים, החרב נמצאת על צד שמאל וכשעולים על סוס צריך להשאיר את יש ימין פנויה לשליפת החרב ואת הנדן הארוך קרוב לסוס ולציר הסיבוב. משם זה עבר לטרקטורים, לקטרים ולמכוניות ואפילו לאופנועים. אני משער שככה גם ניגשו למטוסים הראשונים. העגלון | 02.10.21 (ל"ת)
62. Strandards leave for ever חפשו את הסיפור הזה בגוגל, שמתאר איך תכנון טיל הסאטורן שהזניק את חלליות אפולו לירח קשור לרוחב של מרכבות המלחמה הרומיות. יובל | 02.10.21 (ל"ת)
55. פונה לשמאל בנסיקה פונה לימין בגלישה מנוע סרק לנחיתה יש לך טעות פונה לשמאל בנסיקה פ | 02.10.21 (ל"ת)
52. אף פעם לא חשבתי על הצד ממנו עולים למטוס בימים בהם היינו נוסעים למטוס ובחזרה, היו פשוט מביאים גרם מדרגות רק לדלת אחת. היום כבר יוצאים מהמטוס לשער של אולם הנוסעים דרך שרוול מיוחד וגם את זה נוח יותר ליישם בצד אחד בלבד. עמית | 02.10.21 (ל"ת)
51. למה לזלזל בכח העילוי של תפילה אמיתית כי אלהים בשמיים ויתכן והצילה אותך מ"כניסה באדמה" מיימוצה | 02.10.21 (ל"ת)
49. אם מותר לי לתת עוד רעיון מסורתי שלדעתי הוא הסיבה העיקרית רוב האוכלוסיה כמו שאמרת היא ימנית ולכן לכל אורך השנים עולים על סוס מצד שמאל שלו, עי הנפת רגל ימין (הפוך זה כמעט בילתי אפשרי כי החרב תפריע לך). כש 5000 שנה כל האוכלוסיה עולה על סוס מצד שמאל ועולה על כרכרה מצד שמאל (כי ככה התנועה זרמה בדרכים כמו היום)...אז גם על מטוס...עולים מצד שמאל. | 02.10.21 (ל"ת)
47. בדלתות מימין לא משתמשים כדי שהשטח שלידן יישאר פנוי לתפילת מנחה של הנודניקים שחוסמים את המעברים, כי אלוהים לא שומע את התפילה כשהם יושבים סמי מפ"ת | 02.10.21 (ל"ת)
46. נכון אבל... לגבי כיוון סיבוב הפרופלור. במטוסים עם יותר מפרופלור אחד, כל מנוע מסתובב לכיוון נגדי, על מנת למנוע ולאזן את הסחף בין הצדדים. בהליקופטר מתוצרת המערב, הקברניט יושב בצד ימין בגלל מיקום ה"קולקטיב". בהליקופטרים תוצרת המזרח (רוסיה) הקברניט או הטייס הייחיד יושב בצד שמאל. אלכס | 02.10.21 (ל"ת)
44. לא מדוייק. ברוב המטוסים עם יותר מפרופלור אחד כולם מסתובבים לאותו הכיוון, לעיתים נדירות מסתובבים לכיוונים מנוגדים. יודע | 04.10.21 (ל"ת)
41. אתה מתיימר להיות חכם אבל מבלבל במוח לא מנוע ימין עובד ולא שמאל בעת העלאת\הורדת נוסעים. אלא מנוע העזר שנמצא בירכתיי המטוס הנקרא APU ,לך תישן מהנדסיקו אייל | 02.10.21 (ל"ת)
36. הגנה באנגליה בימי הבינים היו הרבה שודדי בדרכים. נוהג הכרכרות ישבו בצד ימין .כי כך יכלו להגן על עצמם עם חרב ביד ימין. שרוב האנשים ימנים. מנגד בארה"ב בכיכרות שהיו מספר צמדי סוסים .יש על הצמד הראשון רוכב. והיות שקל יותר להעלות על סוס מצד שמאל של הסוס .רכב על הסוס השמאלי. כך נשמרה המסורות מלמל | 02.10.21 (ל"ת)
35. מהרכיבה על סוס בצד שמאל כשיד ימין אוחזת בחרב בימי הביניים כך רכבו האבירים והלוחמים שנאלצו גם להגן על עצמם תטך כדי תנועה יובל | 02.10.21 (ל"ת)
32. דלת שמאל לצערי הרבה ממה שנכתב לא מדוייק. הדלת בצד שמאל מסיבה עיקרית אחת שכאשר מנוע ימין עובד יוכלו לעלות ולרדת נוסעים. באותו הזמן מנוע ימין מספק מיזוג אוויר וחשמל פנאומטיקה ושאר הדברים שהמטוס זקוק להם. זו הסיבה העיקרית מהנדס | 02.10.21 (ל"ת)
31. למגיב שמעלי ,תפסיק לבלב במוח לא מנוע ימין עובד ולא שמאל בעת העלאת\הורדת נוסעים. אלא מנוע העזר שנמצא בירכתיי המטוס הנקרא APU ,לך תישן מהנדסיקו אייל | 02.10.21 (ל"ת)
28. ובמכונית? מה הסיבה להבדל במקום הנהג בין אנגליה ניו זילנד ושאר מדינות חבר העמים ובין שאר העולם? ולמה בישראל שהיתה תחת מנדט בריטי לא נוהגים כמו באנגליה? נחשון | 02.10.21 (ל"ת)
24. עלליה מצד שמאל מעניין מאד שאם נלך יותר אחורה בזמן וכך עד ימנו גם על סוסים, כלי התחבורה הראשון, עולים ויורדים מצד שמאל. שוב בשל היות רוב האנשים ימניים וחרבם היתה תוייה לשמאלם קל לעלות מצד שמאל ולהניף את רגל ימין מעבר לגב הסוס מבלי להסתבך עם החרב בזמן העלייה. Yali | 01.10.21 (ל"ת)
23. מסוקים לגבי מטוסים ההסבר בהחלט הגיוני ותופס אבל במסוקים (במערביים) הקברניט יושב בצד ימין והכניסה במסוקים הגדולים היא לרוב גם מצד ימין (לדוגמה ביסעור) מה הסיבה לכך? מני | 01.10.21 (ל"ת)
20. מעולם לא חשבתי על זה כייף לקרוא תודה רבה על עוד כתבה נהדרת, מחכה כבר לכתבה של שבוע הבא יחזקאל | 01.10.21 (ל"ת)
18. קבל תיקון: לא קשור לשייט הקדמון עם החבל אלא... ..לרגל שצריכה לעלות מעל דופן הסירה. הרבה יותר נוח להניף את רגל ימין ("להתחיל ברגל ימין"...) מעל דופן הסירה (כלומר עם הפנים לכיוון ההפלגה כאשר דופן שמאל ליד הרציף) - ולכן זו הסיבה שכך גם עולים לרכב על סוסים ואופניים - מצד שמאל. טור ענק אבל הפעם הקברניט טעה. בנימין מאי | 01.10.21 (ל"ת)
17. על סוס עולים משמאל בגלל החרב שהייתה ללוחמים בצד ימין ולא איפשרה להם להרים את הרגל אל הארכובה טל | 02.10.21 (ל"ת)
16. אם כבר, החרב היתה בצד שמאל.... ...נסה לשלוף חרב ארוכה בצד ביד ימין אם היא בצד ימין - ובצד ימין גם היתה מפריעה לעלייה על הסוס.. נסה ותיהנה. בנימין מאי | 02.10.21 (ל"ת)
12. עוד שימוש בדלת מצד ימין כאשר מעלים נוסע עם כסא גלגלים שלא יכול ללכת כלל. מובילים אותו למשטח האספלט בגובה הגלגלים ומשתמשים במעלית יעודית שמביאה אותו ישירות לפתח של הדלת. אריק | 01.10.21 (ל"ת)
10. תודה ניצן כהרגלך מענין ומעורר מחשבה, אגב מהאוניות הגיעה תרבות החלל כגון הביטוי "סיפון המעבורת/חללית" וכיו"ב יחיאל | 02.10.21 (ל"ת)
9. במסוקים המפקד יושב בצד ימין אגב, בשעת טיסה במטוס נוסעים (טיסה=מטוס לא בחנייה, כלומר, גם בהסעה על הקרקע) אין דבר כזה קברניט וקצין ראשון, יש טייס מטיס וטייס לא מטיס או טייס מנתר. הם מתחלפים בכל מקטע ולכן במחצית מהטיסות הטייס המטיס יושב בצד ימין. אבי | 01.10.21 (ל"ת)
8. טעות קטנה... Starboard לדופן ימין בספינה קוראים Starboard בגלל שפעם בספינות גדולות היתה רמפה מיוחדת בצד ימין שבולטת מהספינה ומאפשרת לנווט למצוא את כל הכוכבים (Star Board) מבלי שהמפרשים הגדולים של הספינה מסתירים לו. למה קוראים לצד שמאל Port? בגלל שלא היה ניתן לעגון על צד ימין בגלל הרמפת ניווט שמותקנת שם.... ודרך אגב, גם את אורות היווט במטוסים לקחו מעולם השייט... ירוק ואדום. שי | 01.10.21 (ל"ת)
7. אתה טועה, ניצן צודק בעניין ה- STARBOARD( ראה קישור) https://en.wikipedia.org/wiki/Port_and_starboard שי | 02.10.21 (ל"ת)
5. ואני - רק שאלה: מדוע המחק בין פסי הרכבת, שנפוץ ביותר בעולם הוא 1.435 מטר והוא מוכר גם כ"רוחב סטיבנסון", ע"ש ממציא קטר הקיטור. רמז: אין למרחק הזה שום קשר למידה 1.435 (זה במקרה יצא כך - ונשאר כתקן). ו-כן, אני יודע את התשובה. נראה אתכם. שקד | 01.10.21 (ל"ת)
4. אני יודע זה היה רוחב של עגלה שהיה גם רוחב הדרכים שסללו בימי האמפריה הרומית רספוטין | 02.10.21 (ל"ת)
2. רוחב מסילות הרכבת נובע מרוחב הישבן של שני סוסים רומים שקבעו את רוחב העגלה רוחב הכביש הרומי וכן גם את רוחב המסילה וכמו כן את הקוטר של הבוסטרים של מעבורת החלל (שצריכים לעבור בדרכם במנהרות רכבת שרוחבו נקבע לפי רוחב המסילה שנקבע לפי רוחב הכירכרה שנקבע לפי רוחב הישבן של שני סוסים רומים) לא ממש קשה | 02.10.21 (ל"ת)
1. לא יודע למה אבל הוא שגוי, צריך להיות 2.5 מטר! ולמה 2.5 מטר? (את האמת סתם ניסיתי להתחכם אבל אחרי זה החלטתי שגם אמצא סיבה אז הנה מה שמצאתי), למקרה שרכב ייתקע בין בין פסי הרכבת או אדם ייפול ויאבד את ההכרה כשהוא שרוע לאורכו 2.5 מטר מבטיחים מרחק מספיק שלא ייפגע גלגל | 02.10.21 (ל"ת)
דלתות יש בשני הצדדים; למה עולים למטוס רק מצד שמאל?
89 תגובות לכתיבת תגובה