23. מסוכן פי כמה הנסיעה ברכב אל הטיסה וממנה !! גם יחסית לטיסה במטוס בוכנה כמו ססנה מעל הארץ או מעל הים לקפריסין. בתנאי שהטיסה ע"י טייס מיומן בעל רישיון מסחרי - מעל 500 שעות טיסה. נוסע מתמיד 1M קמ רכב | 29.10.21 (ל"ת)
22. באמת תודה לכם זה מה בדיוק הכתבה שהייתי צריך לקרוא לפני שאני חוזר הביתה יום שני מספרד חח משה | 24.10.21 (ל"ת)
20. אתה קצת מפתיע אותי קודם כל, לדעתי, בהתרסקות שהאף של המטוס פוגע ראשון באדמה, אין ניצולים. איפה יש? בהתרסקות "מבוקרת". כלומר, הטייס מנסה לנחות, גם אם לא בשדה תעופה, החלק האחורי של המטוס נוגע ראשון באדמה ואז החלק הקדמי. החלק האחורי הופך להיות נקודת או ציר סיבוב והחלק הקדמי הוא המנוף. בחישוב מומנטים, אם אורך הזרוע היא אפס, המומנטום הוא אפס. כלומר, המומנטום על החלק האחורי הוא הקטן ביותר וככל שמתקדמים קדימה הוא הולך וגדל. בהתרסקות של ה-737 הטורקי באמסטרדם זה בדיוק מה שקרה. החלק האחורי נגע ראשון וחמשת ההרוגים היו שני הטייסים ועוד 3 מהחלק הקדמי ביותר כי הם ספגו את המכה הקשה ביותר. תיקון נוסף, לא מעט (יחסית) יצאו בחיים מההתרסקות של הג'מבו היפאני (ג'אל 123) אבל הם פשוט לא שרדו את הלילה הקר על ההר. לקח המון זמן למצוא ולהגיע אליהם. אבי | 24.10.21 (ל"ת)
18. הסטטיסטיקה משקרת אתה מתעלם מעובדה מאוד פשוטה. הסטטיסטיקה חסרת משמעות כשכבר נקלעת לתאונה, כי בד"כ בתאונה אווירית התוצאה קטלנית ואין כמעט סיכוי לשרוד, בשונה מתאונת דרכים שם מתרחשות תאונות מדי יום ומדי שעה. זה בערך כמו בשיר של אלאניס מוריסט. מה תעזור לי הסטטיסטיקה אם נקלעתי לתאונת מטוס? עופר | 23.10.21 (ל"ת)
17. הסיכוי להיקלע לתאונת מטוס הוא אפסי ואנחנו אמורים לנהל את החיים שלנו לפי הסיכון/י שמשהו יקרה. אם מאד לא סביר שמשהו יקרה - לא נטרח לדאוג בגללו. יהודי | 26.10.21 (ל"ת)
16. אני קראתי פעם שאלף מתים בשנה בתאונות אויריות . זה קצת לעומת נפח הטיסות . אבל הרבה למי שזה קורה לו . מנשה | 23.10.21 (ל"ת)
14. אולי נצטרך ניצן, מעבר לכתבה המעניינת והמועילה (אולי) , אתה כותב בהומור ובחן. יופי של כתבה נאוה | 23.10.21 (ל"ת)
13. אבל בכל זאת לשם הדיוק התמונה של מטוס Lion-Air היא מטיסה 904 (כל הנוסעים נשארו בחיים כפי שניתן לראות בתמונה) ולא מטיסה 610 (ממנה נשא רק אוסף גדול של שברים) הנוסע המבוהל | 23.10.21 (ל"ת)
9. לא הסיכוי למות קובע, אלה הסיכוי לפחד פעם שאל אותי קולגה שמאוד רצה לנסוע לראות את הפרמידות האם מסוכן לנסוע לשם. עניתי שלא יותר מירושליים, אבל אם הוא יעביר שבוע בפרמידות בתחושת פחד קבועה ,אז עדיף שיוותר תחושת הפחד במטוס , לא קשורה לסטטיסטיקה אלה לזה שאתה נמצא בצינור, מוקף דלק, מעל האדמה, ולא תלוי בעצמך. רון | 23.10.21 (ל"ת)
7. רק לא חישבנו את המכוניות המעופפות העתידיות או הרחפנים הגדולים שמיועדים לשאת אנשים ועוד קודם לכן את הטרקטורונים המעופפים ותעופת הסופר לייט והדאונים שי ירושלמי | 22.10.21 (ל"ת)
6. זו התשובה לשאלתך, ניצן אם הסיכוי למות לתאונת מטוס הוא 1 ל-5.4 מיליון, והסיכוי למות ממנה הוא 1 ל-11 מיליון, המשמעות שבהתרסקות מטוס יש סיכוי של (כמעט) 50% למות, כלומר - יש סיכוי של 1 ל-5.6 שהמטוס יתרסק ולא תמות מזה. אם הסיכוי שכריש יאכל אותך הוא 1 ל-3.7 מיליון, אז עליך להכפיל את הסיכויים זה בזה. כלומר, 1 ל-5.6 כפול 1 ל-3.7. זה הסיכוי שהמטוס יתרסק ותשרוד את זה, ומייד לאחר מכן יאכל אותך כריש >>>> אבל זה אינו מדוייק, כי לפעמים הטיסה מתרחשת מעל יבשת ולא מעל ים. אלא שכישורי הטיסה שלי אינם טובים דיים כדי לדעת כמה זה קורה... ימני מתון | 22.10.21 (ל"ת)
5. המאורעות של כריש יאכל אותך, והתרסקות מטוס תלויים לכן החישוב לא נכון. הסיבה היא שכריש יברח מהתרסקות של מטוס במים. אבל לאחר ההתרסקות, כריש סקרן דווקא יכול לבוא לבדוק מה קורה. אחד | 23.10.21 (ל"ת)
2. זה לא ממש מדויק מה שרשמת מאחר ואתה לוקח שתי הסתברויות שלא תלויות אחת בשנייה וכופל אותן אתה קודם צריך לדעת מה ההסתברות שכריש יאכל אותך כשאתה בלב ים וזה לא אותו דבר כמו הסיכוי שכריש יתקוף אותך כלומר אם למשל תניח שהסיכוי שכריש יאכל אותך אחרי שאתה מתרסק עם מטוס בלב ים הוא 100% אז תבין שהחישוב שעשית אינו נכון מוציאל | 24.10.21 (ל"ת)
1. מה לגבי הסיכוי לשרוד התרסקות, כריש, ולהיעקץ ממדוזה קובייתית? יש מליוני מדוזות קובייתיות קטלנית ששטות באוקינוסים א | 24.10.21 (ל"ת)
מה הסיכוי להיקלע לתאונת מטוס, ואיך שורדים התרסקות?
23 תגובות לכתיבת תגובה