4. כל עוד בראשות משרד התחבורה עומדת אשה רעה, מצב הפקקים יורע. במדינה נורמלית, שר התחבורה רואה את תפקידו כהבטחת חופש התנועה לאזרחים ולסחורות. במדינה הרעה שלנו, שרת התחבורה היא אשה רעה, קרה ואכזרית, שרואה את תפקידה כהמאסת החיים של אזרחי ישראל ע"י עוד ועוד פקקים, עד שיוותרו על רכבם הפרטי ועל חופש התנועה שלהם (כמובן שהיא עצמה מעולם לא תוותר על רכב השרד והנהג הפרטי על חשובננו). באנשים ללא רכב פרטי, שכבולים לתחבורה ציבורית כדי להתפרנס, לבלות ולבקר את המשפחה, קל לשלוט. היא עצמה מודה בזה ומגדירה את תפקידה ב"לגמול (!) את האזרח הישראלי מהרכב הפרטי" (שבתרגום לעברית זה פשוט לגזול את הרכב הפרטי ואת חופש התנועה מהאזרח הישראלי). יש כאן רוע, מרמה והפרת אמונים. זו הסיבה היחידה לכך שיש יותר ויותר פקקים, ויותר ויותר מצוקת חנייה. נהג חופשי | 18.11.21 (ל"ת)
3. כמה דברים נוספים: ישראל היא מדינה קטנטנה וצפופה, ולכן אידיאלית לתחבורה ציבורית. ולמרות זאת, לכל משפחה בישראל יש רכב, ולא מעט משפחות מחזיקות שניים. למה? מחוסר ברירה - כי התחבורה הציבורית לא יעילה. ומדוע היא לא יעילה? כי היא בשלבי ההשקעה ולא בשלבי הפעילות. למשל: יש תשתיות של מסילת רכבת בישראל, אבל רכבת ישראל אינה עובדת כלל מיום חמישי עד ראשון. מה עושים האנשים שצריכים לנסוע לשבת להורים? קונים רכב ולא נוסעים ברכבת בכלל, מה שמאפשר לרכבת לטעון שיש מעט נוסעים בסופ"שים ואין בעיה לסגור. התחבורה הציבורית בערים גדולות לא יעילה. מה שגורם לעירוניסטים לקנות רכב, מה שמייקר ומסבך עוד יותר את התחבורה הציבורית, שגם היא עומדת בפקקים כמו כולם. אנחנו זקוקים לשר תחבורה נמרץ (על גבול הלא דמוקרטי) שיכריח את רכבת ישראל לסיים את העבודות שלה בתוך חודשים בודדים - לחילופין, שיעבדו באמצע הלילה או בשבתות. שיפרסמו הודעה ברורה שמהיום והלאה יהיו רכבות סדירות - מעכשיו ולתמיד. שיוציאו את התחבורה הפרטית ממרכזי הערים. שיטילו מיסים גבוהים על רכב שני למשפחה. שיקדמו ויסיימו כבר את הפרוייקטים של תחבורה ציבורית המונית במרכז ובירושלים, ויתחילו במקביל פרוייקטים חדשים בב"ש וחיפה-קריות. צריך להתחיל לזוז ולעשות את זה מהר, אחרת נעמוד בפקקים גם עוד עשר שנים. ימני מתון | 18.11.21 (ל"ת)
2. חיים בשקר הכל ניתן לעשות לטובת הציבור רק פשוט זה עושה כסף לחלק מהציבור החושב רק על עצמו והכנסותיו וזה מתחיל מהממשלה ועוד וזה על גבם של העובדים ומרויחים מעט ולמשלמים הרבה מיסיים ! יצחק | 18.11.21 (ל"ת)
1. טועה ומטעה פרויקט הרכבת הקלה בת"א היה בידיים פרטיות, שלא הצליחו לגייס משאבים לביצועו ובשל כך חל עיכוב של כמה שנים ולכן נת"ע נאלצה לקחת את הפרויקט בחזרה. כן... באמת להעביר רגולציה לגורם פרטי זה רעיון נהדר... אריה | 18.11.21 (ל"ת)
ניתן להתגבר על הכאוס התחבורתי בארץ
4 תגובות לכתיבת תגובה