אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אנחנו מעל אמצע האוקיינוס והלך מנוע; מה יקרה עכשיו?

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
קרה לי בשנת 2004..
בטיסה פנימית בארגנטינה, מנוע אחד כבה זמן קצר לאחר ההמראה. מה שהרגשנו זו חבטה במטוס (כל שינויי ההיגוי שקרו אוטומטית) והמטוס המשיך לטוס רגיל ולא איבד שליטה. הרגיעו ברמקול את הנוסעים, חזרו לנמל התעופה ממנו בדיוק המראנו, כולם עדיין היו חגורים, חלק נבהלו, חלק שמרו על קור רוח, לא הייתה פאניקה, והכל הסתיים בשלום (עובדה שאני כותב כאן).
גרי רשף | 19.12.21
12.
כבר מזמן לא ETOPS אלא EDTO.
כתבה נחמדה אבל עוד קצת תחקיר. השם הוא - EDTO ולא ETOPS (שונה לפני מספר שנים). נחיתה על מנוע אחד לרוב לא נעשית על ידי הטייס האוטומטי אלא ע"י הצוות. למעט אם מצב של חוסר ראות קיצוני. גנרטור החרום לא יורד אוטומטית. המנוע השני מספק מספיק חשמל ודיחוס ומטוס.
דודי | 18.12.21
7.
הסיכוי לכשל מנוע הוא נמוך.
אבל עדיין אחרי שמנוע אחד כשל ישנו סיכוי שגם המנוע השני יכשל (וכבר קרו מקרים כאלו מעל היבשה). לכן, אחת לכמה וכמה טיסות מעל האוקיאנוס שכשל מנוע אחד יש סיכוי שגם המנוע השני יכשל והם בכל זאת יירטבו. יש עוד נושא שהקברניט לבטח לא כל כך ישמח לדון בו והוא שלפחות בשלושה מקרים שאני מכיר הטייס, כנראה מבלבול, אי אמונה במכשירי המטוס או סתם ממפניקה כיבה בטעות את המנוע התקין מייד לאחר שמנוע אחד כשל.
ג. | 17.12.21
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת