27. מסכים, לא הכרתי את 587. אבל, כדאי גם לציין שמסקנות החקירה הן תפעול והטסה לא נכונים. גם של הטייס באויר וגם של בקרה קרקעית (פיקוח) שהתיר המראה מוקדמת מדי לתוך שובל של בואינג 747 שהמריא מאותו המסלול. שהשבר הינו תוצאה של | 17.01.22 (ל"ת)
25. תודה תודה על ההסבר מרתק מוסבר בצורה שגם אני מצליח להבין למרות שלא עוסק התעופה. קובי | 13.01.22 (ל"ת)
21. מה זה סנפיר? אתה מדבר על מטוסים או דולפינים? למטוסים אין סנפירים יש מייצבים. יש מייצבים אופקיים ומייצבים אנכיים ויש קאנרד אבל בפרוש לא סנפירים. אני | 10.01.22 (ל"ת)
18. שבר בזנב במטוס נוסעים אינו נדיר כמו שהיינו רוצים היו מספר מקרים של הגה כיוון שנתפס במצב פניה קיצוני, או עצם ההפנייה החדה של ההגה שברה את בסיס הזנב. במטוסים עם שני זנבות זה לא היה קורה. נכון שהסיכוי למקרים האלה היה נמוך, אך החסכון הזה גבה לא מעט חיי אדם. אלי | 08.01.22 (ל"ת)
17. "מספר מקרים" .. "לא מעט חיי אדם"... דוגמה אחת ספציפית יש? של תקלת הגה כוון \ מייצב אנכי שגבתה חיי אדם בטיסות נוסעים, בטח לא בשלושים שנה האחרונות, ואני מאד מתעניין בתאונות תעופה אזרחית. אז, אשמח ללמוד. לא שמעתי על שום מקרה | 11.01.22 (ל"ת)
15. חשבתי שאחד לבשר ואחד לחלב או - אחש לפנות שמאלה (לא עלינו) ואחד ימינה (לביביסטים) א | 08.01.22 (ל"ת)
9. רגיל, לימודי וכיף. רק הערה קטנה. למטוס הנוסעים לוקהיד קונסטליישן היה זנב משולב. שירת גם חיל האוויר ואל על. דגב"ד | 07.01.22 (ל"ת)
8. הסיבה שלא צריך זנג כפול במטוס נוסעים פשוטה: מטוס קרב צריך לבצע תמרונים חדים, מה שמצריך עבורו זנב חזק (שלא יתפרק). ולכן הגיעו למסקנה שזנב כפול עדיף מהסיבות שמנו (זנב יחיד יהיה עם בסיס עבה הרבה יותר ופחות כדאי). מטוס נוסעים לא צריך תמרונים מסובכים ולכן הוא יכול להסתפק בזנב הרבה פחות מאסיבי. הלכו ובדקו וגילו שבמקרה הזה, זנב יחיד מספיק - בעיקר כי הוא יותר זול לבניה ולתחזוקה. | 08.01.22 (ל"ת)
7. אני ממליץ לכולם לראות את הסרט "good kill" ואז להבין כמה מסואב הוא חיל האוויר שלנו שמשתמש במטוסים מאוישים יקרים להחריד עם הכשרה יקרה לטייסים במקום להשתמש במטוסים זולים ללא טייס לכל המשימות שלו. בסרט מראים טייס F16 מהולל שמועבר מבסיס בחו"ל אל בסיס בארה"ב ליד הבית שלו ומשם הוא מפציץ מטרות בכל העולם בכל יום בעזרת מטוסים זולים ללא טייס. | 08.01.22 (ל"ת)
6. שכחת מספר מטוסים חשובים מרובי זנבות המדובר במטוסי מדחף. היפה ביניהם היה ה-Lockheed Constellation שהיה מטוס נוסעים בעל שלשה זנבות והיה יפה למראה. שימש גם בחברת אל על. מלבדו היו, במלחמת העולם, מספר מפציצים בעלי שני זנבות כדוגמת ה- Liberator. אפרים | 08.01.22 (ל"ת)
4. סיבה דומה למטוס נוסעים גם מעבורת חלל לא נזקקת כמעט לשום תמרון, בדומה למטוס נוסעים. לכן חל גם כאן אותו ההגיון, אין צורך בזנב חזק שעומד בתמרונים עזים ולכן אין כל מוטיבציה לפצל אותו. אמיר | 08.01.22 (ל"ת)
3. כי מעבורת החלל הייתה סוג של דאון ולא מטוס, השימוש היה בכניסה חזרה לכדור הארץ ומסלול הכניסה היה קבוע מראש. למעבורת הייתה יכולת היגוי מעטה A | 12.01.22 (ל"ת)
2. הסיבה העיקרית לזנב כפול כיום היא חתימת מכ"מ נמוכה. גם במעבורות החלל - חתימת מכ"מ גדולה לא מטרידה אף אחד, מכיוון שכך או כך כל העולם ואחותו יודע בדיוק את מסלולי הכניסה של מעבורות החלל. כמו במטוסים אזרחיים | 30.01.22 (ל"ת)
למה למטוסי קרב יש שני זנבות?
29 תגובות לכתיבת תגובה