אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מטוס נוסעים עם טייס בודד: מהפכה נהדרת או סכנה עצומה?

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
בניסוי שנערך בצבא ארהב טייס אוטומטי ניצח שועל קרבות ותיק
7-0 בקרבות אוויר. אין צורך יותר בטייסים - רק אולי לשליטה מרחוק במקרה ספציפי מתא פיקוד נייח. הרבה מתאונות האוויר שקרו בשנים האחרונות קרו בגלל טייסים ולא בגלל מחשב. מה שקורה בתחבורה בכביש יקרה ונכון גם בשמיים
איתי | 28.01.22
15.
בן והמטוס התרסק....
טייס גרמני בטיסה של איר אירופה הצליח להתאבד יחד עם כל הנוסעים. הוא שם חומר משתן במשקה של הטייס הראשי. כשזה יצא לשירותים הוא נעל את עצמו בקוקפיט והטייס הראשי לא יכול היה לעזור. הוא צלל אנכית (!!!) עבר את מהירות הקול (בקופסא השחורה פתאום היה שקט כי לא שמעו את המנועים) והתרסק באתר נופש מקסים באיטליה .... האמת מעדיף שליטה מהקרקע בתנאי שתבטיח שגורם עויין לא ייקח פיקוח.
ישראל | 29.01.22
13.
מעדיף טייסים אוטומטיים
מזכיר את טיסת ג'רמן ווינגס שטייס אנושי ריסק לתוך ההר. גם את טיסת איר פראנס מברזיל לפריז, שעדיף היה שהטייס היה הולך לשתות קפה ומשאיר את הקוקפיט לטייס האוטומטי (ואז כולם היו ניצלים). גם המטוס המלזי הנעלם לא נותן לי ביטחון בטייסים אנושיים. נראה לי שהגיע הזמן לשקול ברצינות המראה ונחיתה אוטומטיים. כל היתר במילא מבוצע ברובו על ידי מחשב כבר היום.
נוסע | 29.01.22
11.
בוא נעשה סדר. כבר היום יש טיסות נוסעים עם טייס בודד. במטוסים
במטוסים גדולים - העלות של טייס נוסף זניחה, ולכן, אני לא רואה שבעתיד הקרוב חברות תעופה יוותרו עליו ולו רק משיקולים של עלויות (סכנה למטוס, עלויות ביטוח, ופיצויים למשפחות הנוסעים במקרה של התרסקות)
קטנים עם מעט נוסעים | 29.01.22
10.
ורק חיל האוויר המסואב שלנו ימשיך להכשיר טייסי קרב, טייסי
תובלה וטייסי מסוקים שאין כבר מה לעשות איתם. במקום להפציץ עם מטוסים ללא טייס ועם טילי שיוט, חיל האוויר של ישראל מפציץ כמו לפני 60 שנה. במקום לשלוח אמבולנסים לתאונת דרכים, חיל האוויר של ישראל שולח מסוק ל"חילוץ הפצועים". במקום לשלוח משאיות ואוטובוסים, חיל האוויר של ישראל שולח מטוס תובלה ל"העברת ציוד וחיילים". השחיתות הכי גדולה במדינת ישראל היא חיל האוויר שלא מבין שכבר אף אחד במדינה לא קונה את הבזבזנות שלו "משיקולי ביטחון". הזמנים האלה חלפו.
 | 29.01.22
8.
צודק, אבל...
אתה יוצא מנקודת הנחה שאדם בקוקפיט מסוגל להגן על המטוס מהשתלטות עוינת. לצערי, לא כך הדבר. המטוסים היום 'חכמים'. כלומר, הטייס אינו שולט במטוס באופן ישיר, אלא מה שנקרא fly by wire. כלומר, בעצם הטייס לא מפעיל ישירות את ההגאים, אלא מפעיל מחשב שמפעיל את ההגאים. כך שהשתלטות היא אכן סכנה, אולם סכנה גם במקרה שיש טייס.
רןרן | 29.01.22
4.
קרוב לודאי שהטכנולוגיה תאפשר טיסה אוטונומית
אבל לזה אין שום קשר לעלות הטיסה. נניח שמבחינה בטיחותית ותיפעולית, ניתן יהיה לפנות את הטייסים ואולי אף את הדיילים. מחיר הטיסה נקבע אך ורק לפי התחרות. לא עלות הדלק, לא שכר הצוות ואפילו לא עלות המטוס קובעים את עלות הטיסה אלא התחרות. מנסה כל חברה לצמצם עלויות בכל המישורים שניתן, אך בסוף יש הנהלה שרוצה הרבה כסף והיא עיקר עלות החברה; כן 10% מרוויחים 90% מהכסף. שם נקבעת העלות של הכרטיס ולא בשום מקום אחר. ראו חברות "זולות" שמתפעלות את אותן הטיסה, באותו סוג מטוס במחיר של עשירית מחברה אחרת וזו היקרה, עדיין מפסידה (ראה ערך אל על).
יעקב | 29.01.22
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת