אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האם ה-F15 באמת בלתי מנוצח באוויר?

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
תיקון טעות מלחמת המפרץ
לגבי התוהים בתגובות מלחמת סדאם התחילה בגל בלתי נראה למכם העירקי של F22 שריסק מכ"מים בעיקר סמוך לבית של סבא שלי בבגדד (זכור מטחי טילים ותותחי נ"מ ששודר ב CNN במופע פירוטכני מרהיב שרק זיהם את האויר בבגדד בחומר נפץ שרוף ולא פגע בכלום משל היה מתאגרף עיור ועז נפש) ואז ל F15 היו חיים קלים כשריסק את שאריות הצבא העירקי ותותחי הנ"מ ושדות התעופה שלו
יחזקאל  | 24.01.23
53.
הטילים המודרנים חמקנים מתמרנים ננעלים, המחשב במטוס קובע
כיום מיגוון טילים מתוחכמים בעלי יכולות אלקטרוניות מגוונות. ניתן לשגרם מ מלטים ספינות מטובים מהקרקע. שיגור מספר טילים מתקדמים נגד כל מטוס מונעת מכל טיס ומטוס להתמודד עימהם הו זמנית. לא המטוס קובע לא הטייס רובע אלא המחשבים במטוס והתחכום האלרטרוני
מדען  | 19.01.23
41.
פעם המכניקה של המטוס הייתה החלק היקר היום האלקטרוניקה פי 100
יותר יקרה אותו הדבר התרחש בטנק, אפשר היום לטוס בפאייפר המצוייד במערכות גילוי והתראה לטווח של 150 ק"מ טילים מתאימים ויש לך קרב איגרוף בן מתאגרף חזק מאוד נגד מתאגרף שאורך ידיו פי 10... בקיצור אין צורך בגי ובמנועי שואגים ... יש צורך במערכות גילוי והתראה ונשק מתאים והקרב יראה בדיוק כמו הקרב בשודדי התיבה האבודה עם הבחור שמלהטט בחרב והאריסון פורד יורה בו באקדח
עמנואל | 14.01.23
23.
F-15 Strike Eagle /Falcon
ה F-15 על שלל גרסאותיו הוא האהוב עלי משאר מטוסי הקרב, מרשים במראה ולוח בשמיים. יש דבר אחד שאיני מבין ואשמח לתשובה: אחת הגרסאות מכונה F-15 Strike Eagle משמע העיט התוקף. חיל האוויר שלנו לקח את אותו המטוס וכינה אותו Falcon משמע בז, השאלה היא- למה "למזער" מכינוי של עוף דורס גדול ומרשים כמו העיט -לבז שהוא כמובן עוף דורס מהיר ומדהים (אני אוהב עופות דורסים בכללי כן?..) אבל קטן פיזית מהעיט, למה לא להשאר עם ה Eagle ומקסימום לשנות את ה Strike למשהו "ישראלי יותר"? תודה לעונים.
רוי | 14.01.23
19.
הכל נכון , אבל
לא בטוח שפניות הדוקות שהיו חשובות מאוד במלחמת העולם הראשונה יש להם משמעות בשדה קרב אווירי של היום. וכאשר באוויר מסתובבים מל"טים חמושים עם תווך של 2000 קילומטר במחיר אפסי לעומת המיפלץ , לא ברור גם היתרון שלו כמפציץ. אז כבוד גדול מגיע לו אבל לא חושב שיש לו מקום בעתיד.
מרק | 14.01.23
18.
אתה יודע כמה עולים המל"טים לטווך ארוך שאתה מהלל כל כך?
תכנס לתג המחיר של האיתן ואז תדבר. יש עדיין הרבה סיבות למה המל"טים לא תפסו את מקומם של המטוסים המוטסים ומטוס כל כך חזק כמו אף-15 דגם סי שיוצא לפרישה גם יותר הגיוני יהיה להפוך אותו למל"ט נושא חימוש בשליטת AI עבור ליווי מטוסי האף-35 מאשר לבנות מאפס צי של מל"טים כבדים סאבסוניים.
גיל | 14.01.23
13.
בלבנון האף-15 הפיל שני מטוסי מיג-25 סופרסוניים
זה לא נכון להגיד שהמאבק מול הסורים היה א-סימטרי לחלוטין כשברשותם עמדו מטוסים מהירים יותר שיכלו ליצור יתרון טקטי, גם ההזנחה של המטוסים היא מיתוס- המיג-23 היה חדש לתקופתו, רק 6 שנים בחיל הסורי והטייסים שלו זכו לאימונים מתקדמים מהסובייטים. האף-15 הוא מטוס שורד כי הוא חוזר לבסיס גם אם נעצו בו טיל וגם אם הוא איבד כנף, זה הופך אותו ליקר מפז כי מטוס כזה אפשר לתקן והוא לא נמרח על איזה גבעה במופע פירוטכני והטייס שלו לא נופל בשטח אויב מה שמסכן כוח חילוף או אפילו נפילה בשבי. לא פלא שהוא עתיד לשרת עוד עשרות שנים. אולי אפילו יסבו חלק מהמטוסים להיות מל"טים נושאי חימוש כבד בתקיפות עתידיות.
גיל | 13.01.23
9.
המאבק מול הסורים היה א-סימטרי, ולא בגלל המטוסים....
אלא, בגלל יכולות הל"א ותקיפת סוללות טק"א (בעיקר - ללא מטוסים מאויישים), שישראל פיתחה בין הכשלונות האוויריים ב 1973, לבין 1982. מה שבכותרת נקרא מבצע "ערצב 19" אבל למעשה כולל מגוון יכולות ואמצעים שחיל האויר פיתח, אשר ברובם מופעלים מהקרקע ומה שמוטס - מוטס על כטב"מים וכטמ"מים. האופן בו מבצע ערצב 19 שינה את פני המערכה האווירית בסוריה, היה הסמן החשוב ביותר, אולי, לירידת החשיבות היחסית של מטוסי קרב קלאסיים מול מערך מאוייש מהקרקע.
 | 14.01.23
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת