אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטריאון נכנסת לשוק כבישי האגרה: תחל פיילוט לסלילת כביש חכם באיטליה צילום: youtube

אלקטריאון נכנסת לשוק כבישי האגרה: תחל פיילוט לסלילת כביש חכם באיטליה

החברה הישראלית תחל פיילוט לסלילת כביש חשמלי אלחוטי, שמשמש כמטען לרכבים חשמליים, עם חברת ברבמי האיטלקית; אם הפיילוט יצלח, תוכל אלקטריאון להתקדם לפרויקט עם הכנסות מוערכות של 97.5 מיליון דולר

08.11.2020, 15:24 | צלי גרינברג

אלקטריאון הישראלית תתחיל בפיילוט לסלילת כביש חשמלי אלחוטי באיטליה.  

קראו עוד בכלכליסט

החברה דיווחה היום (א') שתחל בפיילוט עם חברת ברבמי (Societa di Progetto Brebemi) האיטלקית, המפעילה כביש אגרה המחבר בין הערים ברשיה ומילאנו באיטליה, במסגרתו תסלול קילומטר של כביש חשמלי חכם אלחוטי.

הטכנולוגיה של אלקטריאון, צילום: youtube הטכנולוגיה של אלקטריאון | צילום: youtube הטכנולוגיה של אלקטריאון, צילום: youtube

אם הפיילוט יסתיים בהצלחה, תוכל אלקטריאון לסלול את מלוא כביש האגרה האיטלקי, שאורכו כ-62 ק"מ, לצד שני מקטעי כביש שיתווספו לו ויעמידו את פוטנציאל אורך הכביש החשמלי הכולל על כ-150 ק"מ.

עלות סלילת מקטע חשמלי אלחוטי באורך קילומטר מוערכת בכ-650 אלף דולר, ומקנה לאלקטריאון פוטנציאל הכנסות של כ-97.5 מיליון דולר לכלל הפרוייקט. כביש חשמלי חכם אלחוטי מכיל תשתית סלילים המוטמנים מתחת לאספלט ויוצרים שדה אלקטרומגנטי שיכול להטעין רכבים חשמליים הנוסעים ברדיוס אותו שדה. הכביש משמש, למעשה, כמטען אלחוטי (בדומה למוכר מתחום הטלפונים החכמים) לרכבים חשמליים. 

חברת ברבמי נמצאת בשליטת חברת התשתיות Aleatica שבבעלות קרן התשתיות IFM. חברת Aleatica מפעילה, בין היתר, 14 כבישי אגרה, שלושה נמלי ים, ושדה תעופה במקסיקו, היא השלימה את רכישת השליטה בברבמי באוקטובר האחרון.

קרן IFM פועלת מניו יורק ומנהלת כ-38 מיליארד יורו המושקעים בין היתר ב-1,350 ק"מ של כבישי אגרה באוסטרליה, צפון ודרום אמריקה ואירופה.

אורן עזר, מבעלי השליטה (15.7%), יו"ר ומנכ"ל אלקטריאון אמר כי "זהו פרוייקט ראשון עם חברת כבישי אגרה, שמהווה שוק חדש. ההסכם עם ברבמי ממשיך את אסטרטגיית החברה ליצירת שותפויות עם גורמים מובילים בעולם, ואנו צופים שהיא, וגופי התשתית הגלובאליים המחזיקים בה, יסייעו לכניסת אלקטריאון לשוק האיטלקי, לצד שווקים מובילים נוספים".

זהו פרוייקט ראשון לחברה במסגרת של כביש אגרה, אך זהו הסכם שיתוף הפעולה השני שלה עם חברה אירופאית גדולה בתחום התשתיות, שאינו נסמך על מענקים ממשלתיים. על ההסכם הראשון דיווחה אלקטריאון לפני כחודש, ובמסגרתו תיגש למכרזים לסלילת כבישים עם חברת התשתיות יורוביה (Eurovia), שהיא חברה בת של ענקית הבנייה הצרפתית וינצ'י (Vinci) ומתפקדת כחטיבת סלילת הכבישים שלה.

אלקטריאון, המוחזקת על ידי חברת דן תחבורה (10.45%) וחברת ההשקעות הון הטבע (11.36%), נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של 2.6 מיליארד שקל ונסקה מתחילת השנה ב-296.2%.

תגיות