אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היחלשות הדולר פגעה בתוצאות 012 סמייל צילום: צביקה טישלר

היחלשות הדולר פגעה בתוצאות 012 סמייל

החברה הרשמה הכנסות של 263.4 מיליון שקל, אך רווחיה ירדו ב-64% ל-5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון. החברה רשמה שתי הוצאות מימון בסך 22 מיליון שקל, בין השאר עקב הוצאות המיזוג עם אינטרנט זהב

13.05.2008, 11:54 | אמיר טייג

היחלשות הדולר פגעה ברווחי 012 סמייל תקשורת. חברת התקשורת מקבוצת יורוקום דיווחה על יציבות ברווח התפעולי, אך בד בבד על ירידה קלה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות המימון. הדבר גרם לצניחה של 64% ברווח הנקי, לרמה של 5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.

ב-012 מסבירים כי היחלשות הדולר בכ-8% במהלך הרבעון הראשון פגעה בהכנסות החברה, ש-36% מתוכן הן צמודות לדולר. כמו כן, נאלצה החברה לרשום הוצאת מימון נוספת, שאינה תזרימית, בגובה 18 מיליון שקל, בגין השפעת הדולר על סעיפי המאזן הצמודים לדולר.

בשורת ההכנסות רושמת החברה ברבעון הראשון של 2008 סכום של 263.4 מיליון שקל, ירידה שנתית של 4.6%. מלבד השפעת הדולר, ירדו הכנסות החברה בשל החלטת ההנהלה לצמצם את פעילות ה-Hubbing, כלומר מכירת דקות שיחה בין לאומיות למפעילים זרים.

בניטרול שני גורמים אלו, מדווחת החברה על עלייה של 10% בהכנסות מפעילות הליבה, כלומר גישה לאינטרנט ושיחות לחו"ל. הכנסות החברה בתחום הגישה לאינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון ב-129.7 מיליון שקל, עלייה שנתית של 13%, ואילו הכנסות מתחום הטלפוניה המסורתית, בה כלולה גם פעילות ה-Hubbing, ירדה ב-17% ל-133.7 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה נותר יציב בקנה מידה שנתי והסתכם ב-30.6 מיליון שקל ברבעון הראשון. הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) רשם שיפור שנתי של 7% והסתכם ב-61.9 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA ביחס להכנסות עלה ברבעון הראשון ל-25.8% לעומת 21% ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות בגין המיזוג עם אינטרנט זהב

סמייל, אשר עוסקת מזה שנה במיזוג עם אינטרנט זהב, דיווחה על הוצאות מיזוג נוספות של 4.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. ברבעון השני צופה החברה הוצאה נוספת ואחרונה של 2 מיליון שקל, בגין המיזוג.

שתי הוצאות המימון שצויינו הביאו להזנקת סעיף הוצאות זה של סמייל ברבעון ביותר מ-100% לכ-22.6 מיליון שקל בסך הכל.

סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 סמייל אמרה כי "גם ברבעון הראשון החברה המשיכה לגדול בבסיס הלקוחות שלה ובגיוס מאסיבי של לקוחות לקו הטלפון הביתי על גבי פס רחב (VOB)". להערכתה תגיע החברה לנתח שוק בתחום הטלפון הקווי של 5% עד סוף שנת 2009.

עוד אמרה הנדלר כי "במהלך הרבעון נעשה מהלך אסטרטגי-שיווקי רחב היקף למיזוג המותגים תחת המותג 012 סמייל, ובכך השלימה החברה את המיזוג על כל היבטיו התפעוליים, הכספיים והשיווקיים".

הנדלר הוסיפה כי "החברה נערכת לכניסה לתחום אספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט ניידים ונערכת להרחבת ניסוי Mobile Wimax. במקביל פנתה החברה לשר התקשורת בבקשה לקבל רישיון להפעלת רשת וירטואלית ניידת (MVNO) וטכנולוגיות WiMAX נייד ו-VOB נייד על מנת להיכנס לתחום הנייד עם הצעה לפתרון מלא ואוניברסלי".

עוד נודע כי בכוונת 012 סמייל להרחיב את הניסוי ה-WiMax שהיא מבצעת בשדרות גם לאזור תל אביב במהלך הרבעון השלישי.

תגיות