אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כוכב השעה: לב אחד עם שיר אחד צילום מסך מאתר youtube.com

כוכב השעה: לב אחד עם שיר אחד

כל כוכבי הסרטונים הוויראליים בקליפ מרומם אחד. וגם: בובות, חולצות, תכשיטים ואווירה טובה ב-etsy.com

01.06.2008, 17:15 | מערכת כלכליסט

להקת וויזר היתה ממבשרות אחת התופעות התרבותיות המרכזיות של העשור וקצת האחרון: גיק הוא קול, ושלא יספרו לכם אחרת. כדי להיות סמל סקס, אינך חייב להיות מאצ'ו או דוגמן, אפשר להמשיך לעטות משקפיים עבות מסגרת, להכניס את החולצה בתוך המכנסיים ולתת לאמא שלך לספר אותך, היא הרי עושה את זה הכי פשוט וטוב.

בקליפ לשירם החדש, "Pork & Beans", מוקירים וויזר את תופעות הרשת הפופולריות ביותר של השנים האחרונות. ולא מדובר באחת אלא בעשרות. וויזר קיבצו את כוכבי הסרטונים הפופולריים ביותר לוועידת פסגה אחת: הבחור השמנמן שרוקד את הנומה־נומה, האפרו־נינג'ה המבולבל ומיס דרום קרוליינה שאינה יודעת לענות לשאלות, כולם מסתלבטים על עצמם בחיוך, ושרים את הפזמון בגרון ניחר. המסר: היה מי שאתה.

ולא רק הם כאמור. בין השאר מדובר בטיי זונדיי (איש ה־Choclate rain), הסנאי שעושה פרצופים ואפילו בקווין פדרליין, האקס של בריטני. את השניים האחרונים, שלא יכלו לזמן לצילומים, שילבו בקליפ מצילומי ארכיון או משחזורים, וכך שולבו בקליפ גם מזרקות של מנטוס ודיאט קולה, חרבות־אור ממלחמת הכוכבים, וריברס קואמו, סולן הלהקה, לבוש במאה חולצות אחת על השנייה. ויראלי ועוד ויראלי על פי חוקי המתמטיקה שווה ויראלי כפליים, ואכן מדובר במתכון בטוח ללהיט, שגרף 3.5 מיליון צופים בארבעת הימים הראשונים.

אבי לבקוביץ

_______________________________

תשכחו מנחלת בנימין: בובות, חולצות, תכשיטים ואווירה טובה ב־etsy.com

 

נניח שאתם אוהבים ליצור: בובות מסמרטוטים, חמסות מפימו, פרחים מבד. עכשיו מה? תפתחו דוכן בנחלת בנימין? תתחילו להסתובב בפסטיבלי שאנטינופת למיניהם? אולי תמכרו אותם באינטרנט?

אלא שהחנויות המקוונות הרגילות לא מיועדות לכם, וב־eBay תטבעו בין מנוע של דודג' משומש לטוסט עם הפנים של ישו. זה הזמן לנסות את etsy.com. רוב קאלין, צייר, נגר וצלם, לא מצא פלטפורמה מקוונת למסחר ביצירות עבודת יד, אז הוא החליט להקים אחת בעצמו. הוא צירף שני שותפים, ויחד הם בנו לפני שלוש שנים את etsy. היום יש באתר כמיליון וחצי פריטים של יותר מ־170 אלף יוצרים, כמה עשרות מהם ישראלים.

עם ההצלחה, החנות המקוונת השכילה לשמור על רוח עצמאית וצבעונית. אני חוזר בי: זו לא חנות מקוונת, אלא גלריה שמורכבת מיצירות החברים בה, עם חנות מזכרות ביציאה. מובן שיש גם מדריכי יצירה ומכירה, קבוצות יוצרים וכלים קהילתיים. אז גם אם אתם לא יוצרים, ואין לכם כסף לשטויות, לכו לבקר ב־etsy. בטוח תראו שם דברים יפים, ואולי אפילו תצאו משם עם השראה.

עידו קינן

תגיות