אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקודה פאביה החדשה: כבר לא טקסי צילום: בועז אופנהיים

סקודה פאביה החדשה: כבר לא טקסי

בזכות דגמים כמו הפאביה החדשה, סקודה משדרת מסר צעיר, עדכני וחצוף. מאזדה ‭- 2‬ מאחורייך. מבחן כלכליסט

10.06.2008, 15:43 | ליאור גוטמן

השומר בכניסה לאולם האירועים מברר בעברית רצוצה אם מדובר בפאביה החדשה. התשובה החיובית גוררת התפעלות. "גם לי היתה פעם סקודה, בחו"ל‭,"‬ הוא אומר, וממהר להזעיק חבר למשמרת לחזות בפלא הצ'כי. חברו, שכנראה נולד בישראל, לא מבין על מה המהומה: סקודה מיועדת לנהגי מוניות, לא?

עד שנת 2006 סקודה באמת היתה בעיקר מכונית של נהגי מוניות. אך בשנים האחרונות סקודה מנסה להתנער מתדמית זו. המהפך החל בהשקת רומסטר, מיניוואן קומפקטי בעל עיצוב עתידני. התוצאות לא איחרו לבוא: מכירות סקודה העולמיות קפצו מ‭550-‬ אלף בשנת ‭,2006‬ ל‭631-‬ אלף ב‭.2007-‬ עד שנת 2011 המכירות בעולם צפויות לחצות את רף מיליון המכוניות. צמיחת המכירות העולמית לא פסחה על ישראל: קובי בלום, מנהל המותג, מספר שסך המסירות צמח מ‭3,518-‬ מכוניות ב‭2006-‬ ל‭4,323-‬ מכוניות בשנה שעברה. בשנה הנוכחית, יעד המכירות נאמד ב‭.5,000-‬

פאביה החדשה. עדכנית וחצופה, צילום: בועז אופנהיים פאביה החדשה. עדכנית וחצופה | צילום: בועז אופנהיים פאביה החדשה. עדכנית וחצופה, צילום: בועז אופנהיים

הישג נוסף של סקודה, לטענת בלום, הוא שהמותג הצליח להרחיק את עצמו משוק המוניות. אם בשנת 2004 יותר מחצי ממכירות סקודה בישראל יועדו לשוק המוניות, בשנת 2007 ירד נתח המכירות לתחבורה ציבורית ל‭20%-‬ בלבד. רוב המסירות יועדו ללקוחות פרטיים או לשוק המוסדי.

להסיר את הכובע הצהוב

לקוחות פוטנציאליים עלולים להתבלבל בין הפאביה החדשה לבין סוזוקי סוויפט: העיצוב העגלגל והגג הלבן שבו צויד רכב ההדגמה הוסיפו חן למכונית ומשכו לא מעט מבטים מצד סקרנים. עיצוב הפנים של פאביה מעט מאכזב: פרט לחיפוי כסוף סביב פתחי האוורור וידיות הפתיחה, הצבע היחיד שאותו יזכו לראות נוסעי המכונית הוא שחור. לפחות לוח המחוונים פונקציונלי וברור להפליא. המושבים הקדמיים משלבים נוחות ותמיכה נאותה. לעומתם, המושב האחורי יתאים רק לזוג רזים: בסיס הגלגלים של פאביה מסתכם ב‭246-‬ ס"מ, שבעה ס"מ יותר מהסוויפט אך שמונה פחות מהמרווח שמציעה רנו קליאו או פיז'ו ‭.207‬ איכות ההרכבה טובה.

מכונית המבחן מצוידת במנוע בנזין בנפח ‭1.6‬ ליטרים ‭105)‬ כוחות סוס) המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות. התיבה מגיבה מהר ומאפשרת עקיפות והאצות ביניים במהירות ובקלות, אך יושבי המכונית נאלצים לשלם מחיר: רעש המנוע ניכר בכל מצב בין אם מדובר בנסיעה בעיר, או בשיוט בכביש המהיר. פאביה בגרסת המבחן, שמצוידת בחישוקים גדולים וצמיגי ספורט נוטה גם לקפץ על בורות ומהמורות. ויתור על חבילת הספורט ישפר כנראה את נוחות הנסיעה.

מיניוואן לאחותי

פרסומת אירופית ישנה של סקודה מציגה תמונה של מכונית שמתחתיה מופיע כיתוב: "בוא נתערב שזו סקודה‭."‬ אך כיום סקודה כבר לא צריכה פרסומות כאלה. פאביה יכולה להתמודד בכבוד מול מתחרות כגון מאזדה 2 או רנו קליאו - וגם לנצח. מכונית המבחן, כולל תוספות כגון די וי די וחישוקי מגנזיום עולה 120 אלף שקל. מומלץ לוותר על כל התוספות, לבחור בגרסה הבסיסית שעולה 100 אלף שקל. זו תשכיח את התדמית

מפרט טכני

מנוע: בנזין, נפח ‭1,598‬ סמ"ק, הספק מרבי: 105 כוחות סוס. מומנט מרבי: ‭15.7‬ קג"מ ביצועים: מהירות מרבית 185 קמ"ש, זינוק ל‭100-‬ קמ"ש ב‭11.5-‬ שניות, בטיחות: 6 כריות אוויר, ‭,ABS‬ בקרת יציבות אלקטרונית, מחיר: 120 אלף שקל.

תגיות