אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנק ישראל: להמיר את הטבת הוצאות הרכב בתוספת שכר צילום: בלומברג

בנק ישראל: להמיר את הטבת הוצאות הרכב בתוספת שכר

ממחקר שערך הבנק המרכזי עולה כי שינוי זה צפוי לצמצם ב-20 אלף את מספר כלי הרכב בענפים שעובדיהם זכאים להטבה

17.06.2008, 13:31 | ליאור גוטמן

הטבות השכר בתחום אחזקת הרכב מביאות לרכישה עודפת של מכוניות חדשות מדי שנה - כך עולה ממחקר שפרסם בנק ישראל. 

לפי בנק ישראל, הטבות השכר יוצרות תמריץ לרכישת רכב, שהוא בעל השפעות שליליות כמו זיהום אוויר, עומסי תנועה ותאונות דרכים.

מצד אחד, קובעים בבנק, המדינה עושה ניסיון לעודד מעבר מתחבורה פרטית לציבורית באמצעות השקעה בתשתיות תחבורה ציבורית, מתן עדיפות במסלולי הנסיעה ומיסוי כלי הרכב והדלק; מצד שני, המדינה חתומה על הסכמי עבודה המתמרצים רכישת רכב

לפיכך קובעים בבנק ישראל כי רצוי שהטבת הוצאות הרכב תומר בתשלום שכר שלא יחייב את העובד לרכוש רכב, ויהיה שווה בערכו לתשלום החזקת הרכב הניתן כיום. על פי אומדנים, שינוי זה צפוי לצמצם ב-20 אלף את מספר כלי הרכב בענפים שעובדיהם זכאים להטבה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
בלוף
רוב רובם המוחץ של עובדי המדינה אינם מקבלים הטבות שכר משמעותיות באחזקת הרכב. רוב עובדי המדינה מקבלים משכורות ביזיוניות שלא רק שלא מעודדות אותם לרכוש רכב אלא בקושי מעודדות אותם לקנות אוכל בסופר. זה רק מראה איך בנק ישראל חי בבועה של עושר ולא חלק מהמגזר הציבורי. ההסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי לא משפיעים כמעט בכלום יחסית לליסינג שמקבלים כתנאי העסקה בענפים אחרים.
19.06.08
2.
בדרך לעוד גביית מס
שלב א) אז יתנו בשכר שלב ב) העובד ישלם יותר מס שלב ג 1) ימסו את החלק הזה יותר שלב ג2 ודאי) לא יתנו את זה בשכר ואם יתנו יהיה הרבה פחות גילוי נאות: אני לא עובד מדינה ןלא מקבל הטבת רכב בשכר (ליסינג במקרה זה לא נחשב) אבל ברשות המיסים והוצר עובדים בשיטת הסלמי - לאט לאט אוכלים את מה שכבר כמעט ולא קיים - כל פעם זה כואב רק קצת אז מתרגלים מהר עד הפעם הבאה.
לקחתי מס  |  17.06.08