אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גרמניה: אמון הצרכנים בשפל של יותר משנתיים צילום: בלומברג

גרמניה: אמון הצרכנים בשפל של יותר משנתיים

החששות של הצרכנים בכלכלה הגדולה באירופה התגברו בגלל עליית מחירי האנרגיה והמזון, שמכרסמת בכוח הקנייה של משקי הבית

24.06.2008, 17:32 | סוכנויות הידיעות

אמון הצרכנים בגרמניה ירד לשפל של 30 חודשים, בגלל עליית מחירי האנרגיה שמכרסמת בכוח הקנייה של משקי הבית. כך עולה ממחקר של מכון GFK שפורסם היום (ג').

 מדד אמון הצרכנים של הכלכלה הגדולה ביותר באירופה הגדולה עומד כעת על 3.9 נקודות, לעומת 4.7 בסקר האחרון. לפני שנה, מדד האמון עמד על 7.4 נקודות, והתוצאה הנוכחית היא הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2005, אז היה המדד 3.5 נקודות.

מהדו"ח של מכון GFK עולה כי בגלל שהאינפלציה בגרמניה צפויה להישאר ברמה של כ-3% גם בחודשים הקרובים, התחזית לקצב הגידול בצריכה הפרטית השנה הורדה מ-1% ל-0.5%.

בסקר שביצע המכון אמרו הצרכנים שירדה הסבירות שיבצעו בקרוב רכישות גדולות, והם מרגישים פחות אופטימיים ביחס להכנסה השנתית שלהם וביחס לכלכלה בכלל. ההיבטים החיוביים במצב הכלכלי של גרמניה, כמו הירידה בשיעור האבטלה והגידול היציב ברמת השכר, לא הצליחו לעודד בצורה משמעותית את הצרכנים, מפני שעליית השכר קוזזה ברובה על ידי עליית האינפלציה.

אתמול פורסם מחקר אחר, שמצא כי אמון אנשי העסקים הגרמניים נפל לשפל של 18 חודשים ביוני, כתוצאה מעליית מחירי הנפט, היחלשות הצמיחה הכלכלית בשווקים החשובים, תנאי אשראי קשים יותר והתחזקות היורו מול מטבעות חשובים אחרים.

תגיות