אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ף פולבר ממשיך לחפש חברות סטארט-אפ בישראל צילום: דייב ויינר cc-by-sa

ג'ף פולבר ממשיך לחפש חברות סטארט-אפ בישראל

לדברי המשקיע והיזם האמריקאי, הוא במגעים עם קרן הון סיכון אמריקאית גדולה במטרה להפוך לנציגה בישראל. "שלוש המילים המועדפות עלי: פחד, חמדנות וטכנולוגיה פורצת דרך"

09.07.2008, 09:34 | אסף גלעד

ג'ף פולבר ממשיך במסע החיפוש שלו אחר חברות ישראליות. בתחילת השבוע כתב פולבר בבלוג שלו "מחפש חברות הייטק ישראליות בשלב המוקדם. אם שמעתם על אחת שכדאי לי להכיר, שלחו לי מייל (jeffp@pulver.com)".

פולבר, נחשב למומחה עולמי בתחום טכנולוגית הטלפון על גבי אינטרנט - VoIP, ובנה את הונו בהשקעה בחברות בתחום.

הוא משקיע בחברות ישראליות כבר קרוב לעשר שנים, אך בתשובה לשאלת "כלכליסט" אמר כי בכוונתו להיות מעורב גם בהקמת חברת סטארט-אפ בתל אביב, ולשאת בה בתפקיד רשמי. לדברי פולבר, הוא במגעים עם קרנות הון סיכון אמריקאיות במטרה להיות הנציג שלהן באיתור חברות ישראליות.

פולבר. מחפש אנשים שממנפים את האינטרנט לעשות דברים שנתפסו כבלתי אפשריים, צילום: דייב ויינר cc-by-sa פולבר. מחפש אנשים שממנפים את האינטרנט לעשות דברים שנתפסו כבלתי אפשריים | צילום: דייב ויינר cc-by-sa פולבר. מחפש אנשים שממנפים את האינטרנט לעשות דברים שנתפסו כבלתי אפשריים, צילום: דייב ויינר cc-by-sa
"אני מחפש אנשים שמבינים שאנו חיים בעולם שבו האינטרנט משנה את הדרך שבה אנו חיים, ושממנפים את האינטרנט לעשות דברים שעד כה נתפסו כבלתי אפשריים", אמר פולבר. "פחד, חמדנות וטכנולוגיה פורצת דרך" – אלה הן שלוש המילים החביבות עלי. מעניינות אותי בעיקר חברות תוכנה, אינטרנט ומדיה, אשר בתוכן מתפצלות לכל תחום אפשרי כגון פרסום, גיימינג, אופנה ומזון. אני מקפיד לשמור מרחק מספקיות חומרה".

פולבר מודה כי הוא מעדיף להשקיע בחברות בשלב מוקדם ככל שניתן, ברגע ייסוד החברות או מעט לאחר מכן, ומכנה השקעה שכזו בשם "מיקרו-השקעות". הוא אינו חושף את סכומי ההשקעות אך מספר כי בשנה האחרונה היה עסוק במיוחד בהשקעות בשלב המוקדם בישראל, והשקיע בתקופה זו בכ-12 חברות. מקורות בתעשייה מעריכים כי ההשקעה הממוצעת של פולבר בחברה ישראלית לא עולה על 50 אלף דולר, כך שניתן להעריך את סך השקעותיו בישראל ב-2008 בכ-600 אלף דולר.

פולבר נוהג לבדוק את היזמים לפני שהוא מחליט על השקעה, אם כי על התכנית העסקית אין הוא תמיד מקפיד. הבדיקות כוללות שיחות רבות עם מקורבים ליזם, על אישיותו ומידת רצינותו של היזם.

ירון קרני, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ ZShow שקיבלה השקעה מפולבר, ממליץ: "כדאי לגשת לג'ף עם רעיון מגובש ובטחון עצמי רב, צוות קיים, ובעיקר לשדר אמינות ושאפתנות".

לגבי המשבר אליו נקלעה פולבר-מדיה, חברת ההשקעות בה היה מעורב פולבר, והחלטת הקרנות התומכות בה לחדול מתמיכתן אומר קרני: "אין מה לדאוג לו. הוא ממשיך להשקיע סכומים בחברות רבות ועדיין מאוד נגיש ליזמים. בשלב זה, הוא מחפש להקיף את עצמו באנשים טובים ולכן הוא מקפיד לחפש יוזמות חדשות כל הזמן".

פגישות עם יזמים - חומר טוב לשידור

בשנים האחרונות השקיע פולבר בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האינטרנט והווידאו כגון Sense of Media, Innovid ,Semantinet ו-ZShow.

"ישנם ימים בהם אני פוגש 15-20 חברות ביום כשאני בתל-אביב. אני נוהג לצלם בווידאו חלק מהפגישות כי אלה חומרים ממש טובים ומעניינים לשידור".

כשנשאל על המשבר הפוקד את ענף ה-VoIP בישראל, ענף שבו הוא מתמחה, אמר פולבר: "אנו חיים בתקופה כלכלית קשה ומאתגרת. חברות ה VoIP שמפטרות לאחרונה בישראל (כדוגמת דלתא 3), נמצאות בשוק תחרותי מאוד, שבו שולי הרווח קטנים כתער".

תגיות