אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליית מחירי הדלק הביאה להוזלת ג'יפים בייבוא אישי

עליית מחירי הדלק הביאה להוזלת ג'יפים בייבוא אישי

הצרכנים בארצות הברית החלו לנטוש את כלי הרכב זוללי הדלק לטובת מכוניות חסכוניות יותר, מה שהביא להוזלתם בסוכנויות לייבוא אישי בישראל

15.07.2008, 09:16 | ליאור גוטמן

הביקוש לדגמי מכוניות זוללות דלק בארצות הברית, כגון רכבי כביש-שטח או ואנים מפוארים, ירד לאחרונה בשיעור חד של כ-30%, מה שהוביל לירידת מחיריהם בסוכנויות לייבוא אישי בישראל.

שי הרשקוביץ, מנכ"ל יבוא אישי ישיר, מסביר כי "הצרכן הישראלי הפנים את עובדת עליית מחירי הדלק כבר לפני כמה חודשים, אולם עבור חלק מהלקוחות בארה"ב מדובר בהפתעה מוחלטת, והם ממהרים להיפטר ממכוניות שצורכות דלק רב".

רכב כביש שטח האמר, צילום: בלומברג רכב כביש שטח האמר | צילום: בלומברג רכב כביש שטח האמר, צילום: בלומברג

הייבוא האישי לישראל מתבסס בחלקו על מכוניות כמעט חדשות, כלומר כאלה שגילן אינו עולה על שנה. מכוניות אלה נמכרות בהנחות ניכרות עקב הביקוש הנמוך בארה"ב.

מחישוב שנערך עבור "כלכליסט", עולה שסך כל עלויות יבוא מכוניות עם נפח מנוע גדול מארה"ב ירד בשיעור של 8%-12%. על פי נתוני משרד התחבורה, ב-2007 הובאו לישראל כ-900 מכוניות בייבוא אישי. המחיר הממוצע למכונית בייבוא אישי עומד על כ-350 אלף שקל.

לאחרונה ניסו כמה יבואני רכב להילחם בתופעת הייבוא האישי באמצעות הורדות מחירים דרמטיות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", מחיר ב.מ.וו X5 הופחת לאחרונה ב-80 אלף שקל ומחיר קרייזלר 300C הופחת ב-70 אלף שקל.

עם זאת, יבואני רכב שאינם נפגעים מן הייבוא האישי באופן משמעותי אינם שוקלים להפחית את מחירי המכוניות כתוצאה מירידות הביקוש בארה"ב. ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של UMI, יבואנית שברולט: "מה שמנחה אותנו כרגע הם היקפי ההיצע והביקוש בישראל ולא אלו מעבר לים".

תגיות