אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה יחלק מענק בגובה 15 אלף שקל לבעלי רכב ישן צילום: צביקה טישלר

משרד התחבורה יחלק מענק בגובה 15 אלף שקל לבעלי רכב ישן

המשרד יחלק מענקים למי מאיתנו שרוצה להיפרד מהמכונית הישנה, במטרה לצמצם את זיהום האוויר שמקורו במכוניות ישנות. מנכ"ל משרד התחבורה: "ההשקעה בגובה 100 מיליון שקל תשתלם"

23.07.2008, 10:11 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה מתכוון להצעיר את צי הרכב הנע כיום בכבישי ישראל על ידי מתן תמריצים כספיים גבוהים לבעלי כלי הרכב הישנים. ל"כלכליסט" נודע, שסכום הכסף שמתכוון משרד התחבורה להחזיר לבעלי מכוניות ישנות שימסרו את רכבם לגריטה (הוצאה משימוש) ינוע בין 10 ל-15 אלף שקל.

לדברי מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן, מהלך אגרסיבי מסוג זה עשוי להקטין את גילן הממוצע של המכוניות בישראל לפחות משש שנים, מה שיתרום גם לצמצום זיהום האוויר שמקורו בתחבורה וגם להעלות את רמת הבטיחות הממוצעת של כל מכונית.

סיטרמן טוען שהנושא יעלה כבר ביום ראשון הקרוב בישיבה עם אנשי אגף התקציבים באוצר. "גם אם מדובר בעשרת אלפים מכוניות בשנה, אנחנו מדברים על 100 מיליון שקל (עשרת אלפים שקל פיצוי לעשרת אלפים בעלי מכוניות ישנות - ל"ג). מדובר בסכום זניח לעומת העלות לבטיחות המכוניות והנוסעים והתרומה לצמצום זיהום האוויר", אמר סיטרמן.

התוכנית לגריטת מכוניות ישנות היא חלק מהמלצות הוועדה למיסוי ירוק שהובאו לאישור הממשלה בינואר, אולם אז דובר על 3,000 שקל בלבד למכונית, סכום שאינו מאפשר לבעל הרכב להתקדם לרכישת מכונית חדשה. נוסף על כך, המלצות הוועדה מתייחסות לרכב שגילו יותר מ-15 שנה.

 

אולם בעוד ששאר המלצות הוועדה למיסוי ירוק יחכו לאישורן בוועדת הכספים, עניין גריטת הרכב צפוי להתקדם בקצב מהיר יותר. לדברי בעז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות המסים, ניתן לקדם את החוק על ידי שימוש בחוקי המשרד להגנת הסביבה, שלפיהם רכב מזהם אסור לנסיעה על הכביש. לדבריו, רשות המסים כבר הסכימה בעבר להוריד את ותק המכונית שבגינו ניתן תמריץ מ-23 ל-20 שנה. "אנו מוכנים לרדת אפילו ל-15 שנה אם נצטרך", אמר סופר, "ובתמורה לבצע מבחן רישוי בכל חצי שנה".

תגיות

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
העלאת סכומי גריטת הרכבים
צריך להעלות דחוף את המחירים ורק כך נראה תוצאות על הכבישים פחות תאונות פחות רכבים מזהמים פחות גרוטאות בצידי הדרכים ובערים בכלל..ב3000 שקל קשה לבנאדם להיתפטר מהרכב שלו כי בסכום כזה הוא יכול לשלם משכנתא לחודש בלבד..אוטו הוא לא ימצא בסכומים כאלה וקשה לו להוסיף עוד סכום כסף בשביל להישתדרג אבל אם טיפה המדינה תעזור לאזרחים ותעלה את סכומי הכסף לגריטת רכבים ותגדיל את השנתונים לפחות מ-10 שנים ומעלה אנו נראה תוצאות כבר מהחודש הראשון ובגדול...וכולם יהיו מרווחים ומרוצים האזרחים ישתדרגו משרד התחבורה והאוצר יכניסו מיליוני שקלים על רכבים חדשים..ואיכות הסביבה יהיה להם פחות הוצאות על זיהום אוויר שעומד כיום בין 25 ל70 מיליון שקל בשנה...!!!!!
ליאור , נתניה  |  07.12.10
לכל התגובות