אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: צ'מפיון מוטורס רוצה לייבא את משאיות סקניה

פרסום ראשון: צ'מפיון מוטורס רוצה לייבא את משאיות סקניה

היצרנית פולקסווגן, שאת מכוניותיה מייבאת צ'מפיון לארץ, עומדת לרכוש את יצרנית המשאיות השבדית סקניה. כעת, מעוניינת צ'מפיון לקבל גם את הזכיון לייבוא המשאיות של סקניה, שמוחזק כעת בידי יבואנית ישראלית אחרת

29.07.2008, 11:43 | תומר הדר

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה בוחנת התרחבות לשוק המשאיות הכבדות. מקורבים לחברה חשפו בפני "כלכליסט", כי בימים אלה נבחן יבוא משאיות מתוצרת סקניה השבדית. מהלך זה עתיד להתאפשר עקב השתלטות קרובה של קונצרן פולקסווגן על היצרנית השבדית. בשבוע שעבר אישר האיחוד האירופאי את ההשתלטות, בשווי של 2.8 מיליארד יורו.

עד היום החזיקה פולקסווגן בכ-38% ממניות סקניה, אך כעת, עם רכישת כ69% ממניות סקניה יש לפולקסווגן שליטה בחברה. "לצ'מפיון מוטורס אין כיום מותג משאיות", מסביר מקורב לחברה, "מכירת משאיות היא כיוון חדש שבהחלט יכול להועיל להכנסות החברה, במיוחד לאור העובדה שככל הנראה אנו צועדים לקראת מיתון שעלול להשפיע על כל יבואני הרכב".

משאית של סקניה. הייבוא יכול להשפיע לטובה על תוצאות צ משאית של סקניה. הייבוא יכול להשפיע לטובה על תוצאות צ'מפיון משאית של סקניה. הייבוא יכול להשפיע לטובה על תוצאות צ

סקניה, שמשאיותיה מיובאות כיום על ידי מקס משאיות ואוטובוסים בע"מ, מייצרת מספר דגמי משאיות כבדות הכוללים בין השאר גם אוטובוסים. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב לשנת 2007, סקניה מדורגת במקום השני בישראל במכירת משאיות כבדות במשקל 16 עד 32 טונות ומעלה, עם 405 מסירות. במקום הראשון נמצאת וולבו עם 449 מסירות.

סקניה הוקמה עוד בשנת 1900 והתאחדה בשנת 1969 עם סאאב השוודית. בשנת 1996 החברות פוצלו. כיום סקניה נחשבת ליצרנית המשאיות הכבדות (מעל 16 טון) הגדולה בעולם.

בענף הרכב הישראלי מקובל במקרים רבים שיבואן מכוניות פרטיות מחזיק גם בזיכיון הייבוא של משאיות המותג. כך כלמוביל היא יבואנית משאיות מרצדס ומיצובישי ומאיר מייבאת את משאיות וולבו.

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן נמסר: "אין תגובה בנושא".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל4-אז זהו שלא
מבחינת מכשירי תנועה פורשה היא כלום. פיפס, חברה שמוכרת 20 מכוניות בשנה. צ'מפיון מחזיקה במרבית מותגי פולקסווגן. צבי נטע מכר ברווח בגלל עליית מכירות סוזוקי קרייזלר מאז שמכר חלק מהעסק למילצ'ן ולא בגלל פורשה. להגיד שהזיכיון "צריך לעבור" בגלל עינייני בעלות זו שטות גמורה. קרסו מוכרת את מכוניות רנו-וזיכיון היבוא למשאיות נמצא בידי יבואנית וולבו. יונדאי היא בעלת קיה-והזיכיון לא נמצא בידי כלמוביל (יונדאי) אלא בידי אונגר. ענף הרכב לא פועל כך. קבלת זיכיון מושגת באמצעות הרבה עבודה קשה.
אחד שעובד בבני ברק  |  30.07.08
3.
אם כך, אז היבוא צריך לעבור ל"מכשירי תנועה".
הרי "מכשירי תנועה" הינה היבואנית של פורשה. פורשה רוכשת את השליטה בפולקסווגן, שהיא בעלת השליטה הנוכחית באודי, סיאט, סקודה ועוד. בעתיד, פולקסווגן הולכת להיות בעלת השליטה בSCANIA ובחברת אופנועים אירופאית גדולה (לא זוכר את השם). מכאן, שאם צ'מפיון רוצים את הייבוא של סקניה כיוון שפולקסווגן קנו את השליטה בסקניה, אם צריכים להעביר את הזכיון, הן של סקניה והן של כל שאר הרכבים מתאגיד פולקסווגן, לידי "מכשירי תנועה". או בקיצור, צבי נטע עשה סיבוב יפה על מילצ'ן, כאשר רכש את מלוא השליטה במכשירי תנועה לפי השווי הנוכחי, ולא לפי שווי עתידי כאשר הזכיון של כל החברות הללו יעבור לידיה.
רועי  |  29.07.08
לכל התגובות