אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית המתאר לרשת הרכבות הקלות עוברת לשלב ההערות בוועדות המחוזיות צילום: אלעד גרשגורן

תוכנית המתאר לרשת הרכבות הקלות עוברת לשלב ההערות בוועדות המחוזיות

במסגרת התוכנית יוקמו שישה קווים של רכבות קלות או אוטובוסים רבי קיבולת, שינועו מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום, מתל אביב במערב ועד יהוד ופתח תקווה במזרח. עם זאת, השלמתו של הקו האדום, שביצועו כבר החל, לא תושלם לפני 2014

05.08.2008, 18:02 | גיא מי-טל

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה להעביר שלב נוסף את תוכנית המתאר הארצית לרשת הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב. כעת תיחשף התוכנית להערותיהן של הוועדות המחוזיות שבשטחן צפויות לעבור הרכבות הקלות.

התכנית מציגה רשת שלמה של קווים ותחנות בשילוב עם מערכות תחבורה כמו רכבת ישראל ואוטובוסים. במסגרת התוכנית יוקמו שישה קווים של רכבות קלות או אוטובוסים רבי קיבולת, שינועו מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום, מתל אביב במערב ועד יהוד ופתח תקווה במזרח.

בתוך כך, השלמתו של הקו האדום - שמחבר בין בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב וביצועו כבר החל - מתעכבת והוא לא צפוי להתחיל לפעול עד 2014. זאת, בין היתר, בשל קשיים של הזכיין לבצע סגירה פיננסית לצורך מימון הפרויקט.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "התכנית משפרת את התכנון המאושר הקיים הן מבחינת כמות הקווים והן בהרחבת שטח השירות ובכמות האוכלוסייה שתוכל להשתמש במערכת. על פי התחזיות, בשנת 2020 תתגורר בערים כ-90% מאוכלוסיית ישראל. אחד העקרונות הראשיים של מדיניות התכנון הארצית הוא חיזוקן של הערים".

עוד נמסר, כי פיתוח מערכות הסעת המונים מטרופוליניות הוא תנאי בסיס לשיפור איכות החיים העירונית. מערכות הסעת המונים יביאו לשיפור הנגישות למרכז המטרופולין ובין חלקיו השונים. "לתכנית יש לפיכך חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, ומשרדי הפנים, התחבורה והאוצר פועלים לקידומה בעדיפות גבוהה, במטרה להביא למימושה בפועל בהקדם האפשרי", נמסר.

תגיות