אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כדי שנילימדיקס תצליח היא צריכה שותף אסטרטגי" צילום: בלומברג

"כדי שנילימדיקס תצליח היא צריכה שותף אסטרטגי"

רגע לפני שיווק משאבת האינסולין מציין מנכ"ל די מדיקל, החברה־אם: "כניסת נילימדיקס לישראל לא נועדה לייצר רווחים"

10.08.2008, 15:00 | הדר רז
אברהם שקלים, מנכ"ל ומייסד נילימדיקס, חברה־בת של די מדיקל, הוא מהנדס מכונות ויזם סדרתי. משאבת האינסולין שעליה הוא עובד כבר יותר משש שנים היא ככל כנראה חלומם של חולי סוכרת רבים. את הדרך לפיתוח מוצרים לטיפול בחולי סוכרת באמצעות מערכות הולכת אינסולין זעירות ובטוחות יותר, הוא עשה דרך פיתוח טפטפות השקיה ומחסנית דיו.

נילימדיקס הוקמה ב־2002, במסגרת מינהלת החממות בלשכת המדען הראשי. לאחר שנתיים, כשחיפשה החברה משקיעים, פגשו אנשיה את חברת די מדיקל, שמחזיקה היום ב־92.5% מנילימדיקס. מרגע היציאה מהחממה הושקעו בנילימדיקס כ־9 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של נילימדיקס כוללת מנגנון שחרור מבוקר באמצעות מערכת שסתומים וחיישנים מתוחכמת המופעלת על ידי לחץ מכני בלבד, להבדיל ממשאבות קיימות שפועלות באמצעות מנוע. על בסיס אותה טכנולוגיה פיתחה נילימדיקס את "ADI", מערכת זעירה למתן אינסולין בעלת תו תקן של האיחוד האירופי, ואישור של מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA), כשבעקבותיה החברה פיתחה בתוך כמה חודשים גם מערכת למתן אינסולין לשימוש חד־פעמי.

כיום נמצאת נילימדיקס בתהליך הקמת קו ייצור. "לקראת סוף השנה יהיו לנו עשרות אלפי רכיבים לשימוש חד־פעמי, שמביאים את הרווח העיקרי ליצרן משאבות. אנחנו גם יודעים להגיד בוודאות שעלות הייצור שלנו נמוכה בעשרות אחוזים ביחס למשאבות אחרות", אומר שקלים. בנילימדיקס נותנים כדוגמה לחברה שהצליחה את מפתחת משאבת האינסולין MiniMed. חברת Medtronic רכשה אותה ב־2001 תמורת 3.8 מיליארד דולר.

"אנחנו הולכים לשווק את המוצר בישראל, למצוא את המפיץ באירופה ולהקים את מערכות הייצור שלנו", אומר שקלים. "אם יהיו חברות גדולות שיראו בנו איום וירצו לרכוש אותנו או ירצו לבצע שיתוף פעולה אסטרטגי, נעצור לחשוב, אבל אנחנו לא חושבים שאנחנו חברה ישראלית קטנה שלא תוכל לשווק לבד. אנחנו רואים שאנחנו יכולים גם לגייס לבד".

"כדי שנילימדיקס תצליח היא צריכה שותף אסטרטגי", מצהיר מני מור, מנכ"ל די מדיקל. "נילימדיקס לבדה לא תוכל לכבוש את העולם. אין לנו את היכולות הניהוליות והכספיות לבצע מהלך כזה והוא דורש עשרות מיליוני דולרים. אם נחדור לשוק עם המשאבה הרב־פעמית בסוף השנה, והמשאבה החד־פעמית תהיה בפיגור של כמה חודשים, אנו נצטרך שותף עם יכולות שיווק חזקות. כניסה לשוק הישראלי ולשתי מדינות באירופה לא נועדה לייצר רווחים, אלא להראות שהמשתמשים שלנו מרוצים ולהראות למבטחים שלנו שאנחנו יכולים לחסוך להם כסף. השלב שבו נבצע את העסקה הוא שיקבע את השווי של נילימדיקס, ואנחנו רוצים לעשות זאת בשלב כזה שהערך שלנו יהיה גבוה מאוד".

תגיות