אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עמק הבובות

עמק הבובות

גברים יפנים העסוקים בטיפוח הקריירה מעדיפים להשקיע את כספם בבובות ולא בנשים. מעצב העל פומיטקה גובה כ-35‬ אלף שקל עבור בובה, ופנקס ההזמנות שלו מלא עד לסוף 2009

11.08.2008, 15:02 | שלמה פפירבלט

היפנים המציאו בשנים האחרונות שורה ארוכה של תחליפי חיות מחמד - כלבים נובחים מפלסטיק, חתולים וירטואליים ואקווריום מקרני לייזר - ובכל זאת היה חסר ברשימה משהו עצוב הרבה יותר, המקבל בימים אלה תנופה רבה: תחליפי בת זוג לגבר העסוק בטיפוח הקריירה שלו.

מדובר באלפים רבים, בני 25 עד ‭,50‬ בעלי השכלה גבוהה, קריירה מצליחה בשוק הפרטי או במקצוע חופשי והכנסה נאה. וזה חשוב, כי מדובר בהוצאה לא קטנה, וגם לא חד-פעמית. חנויות מיוחדות מוכרות בגדים, תכשיטים, אביזרים ומתנות המיועדים לבנות הזוג השתקניות האלה.

אנחנו לא מדברים כאן על המוצרים הנלעגים משהו המוכרים במערב ואשר נרכשים בדרך כלל בחנויות המין. הגברים היפנים אשר בחרו לבלות את מעט הזמן הפנוי שיש להם עם בובה לחיים מבקשים משהו בסטנדרט גבוה מאוד, הכי קרוב למציאות. עוד צעד קדימה ונגדיר - לא מדובר רק בסקס, כי אם באהבה.

נגו נאקסטו, דובר אוניסון, אחת החברות המתמחות בתחום, הסביר לעיתון הצרפתי "ליברסיון‭:"‬ "אנחנו לא עוסקים במשהו מתנפח. מה שחשוב עבור הלקוחות שלנו הוא הקסם האישי והאלגנטיות של בת הזוג. הוא אמור לקבל תחושה של בת לוויה מקסימה. הבובות שלנו הן מעשה אמנות כמעט. עורן עשוי סיליקון והוא מעניק תחושה של עור אנושי. יש להן עצמות גוף, מפרקים, אגן ירכיים, עמוד שדרה. הן מסוגלות להושיט ידיים ולשלב רגליים ולהפך‭."‬

אך מה שחשוב יותר מכל, מתברר, הוא פני הבובה. סוגאורה פומיטקה, הנחשב למבוקש ביותר מבין מעצבי הבובות, מסביר כי "לכל לקוח יש הדרישות שלו. היא יכולה להיות מלאכית, תמימה, מסתורית, אך לעולם לא מחייכת. איש מהגברים אינו רוצה בובה עם חיוך. אני מתאים את ארשת הפנים של הבובה ללקוח באופן שהפנטזיות שלו יוכלו להתחבר אליה‭."‬

פומיטקה, שעובד בחברת לאוול די, גובה בממוצע כ‭35-‬ אלף שקל עבור בובה, ופנקס ההזמנות שלו מלא כרגע עד לסוף ‭.2009‬ נאקסטו מאוניסון יודע הרבה על לקוחותיו. לדבריו, הקבוצה העיקרית שבהם היא של בני 30 פלוס, כולם בעלי קריירות מצליחות, עיסוקים וחובות חברתיים רבים, אך מעט זמן פנוי לחיים פרטיים. הרוב המוחלט שלהם, כמובן, רווקים.

לכל בובה, אגב, יש שם, בדרך כלל שמות של זמרות או שחקניות פופולריות - מיקה, יואי, מיצומי, קוניקה, מיסקי - אך הרוכש רשאי להחליפו ולהעניק לה שם שהוא בוחר. לפני זמן לא רב החל לצאת לאור בטוקיו שבועון עבור בעלי הבובות האלה, "אי-דולואיד" (משחק מילים של אי - אהבה ביפנית, דול - בובה באנגלית, ואנדרואיד‭,(‬ ויש לו כבר ‭8,000‬ מנויים.

"אנחנו מתרחבים בקצב מואץ‭,"‬ אומר עורכו הראשי שיקאירו קוואמורה. "השוק הזה גדל במהירות, והאנשים צמאים לחדשות בתחום‭."‬ כמו בסוג דומה של מגזינים לגברים, הבובות מוזמנות לסטודיו של צלמי דוגמניות צמרת כדי להצטלם בתנוחות שונות.

בראיון למגזין מספר קורא ושמו טאבו, רווק בן ‭,45‬ על יחסיו עם בובותיו (הוא ביגמיסט‭:(...‬ "אני לא יודע אם הייתי מסוגל להתאהב באשה אמיתית. לא ניסיתי. נכון, הבובות הן כמו רהיטים, אבל עם הרהיטים האלה סביבי אני רוצה לחיות את שארית חיי".

תגיות