אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארקיע דורשת עוד 600 מושבים לאומן בראש השנה צילום: עומר הכהן

ארקיע דורשת עוד 600 מושבים לאומן בראש השנה

כך נודע ל"כלכליסט". החברה הגישה בקשה לשימוע במשרד התחבורה לגבי חלוקת מכסת המושבים בטיסות לאומן בין החברות הישראליות. בתוך כך, חסידי ברסלב שמרבים לפקוד את אומן בראש השנה, טוענים לעליית מחירי הכרטיסים

12.08.2008, 19:37 | יסמין גיל

חברת ארקיע הגישה היום בקשה לשימוע במשרד התחבורה, במטרה לדון במכסת טיסות השכר המיוחדות שהוקצתה לחברות התעופה הישראליות לאומן שבאוקראינה, בראש השנה. כך נודע ל"כלכליסט". בחברה לא מרוצים מחלוקת 7,000 המושבים ליעד זה לחברות התעופה הישראליות - אל על, סאן דור, ארקיע וישראייר - ומבקשים היתר לקבל עוד כ-600 מושבים. באותה הזדמנות תביע ארקיע גם את נכונותה להפעיל קו סדיר לבירה קייב.

לפני כשבועיים הודיע משרד התחבורה כי ישראל ואוקראינה חתמו על הסכם תעופה חדש, במסגרתו הוחלט, בין היתר, כי מכסת הטיסות המיוחדות של תיירות דתית מישראל לאוקראינה במהלך תקופת ראש השנה לעיר אומן תגדל ב-16% ותגיע ל-14 אלף מושבים, 7,000 לכל צד. זאת, לעומת 6,000 לכל צד עד כה. אלא שכפי הנראה, לא כל חברות התעופה הישראליות מרוצות מחלוקת 1,000 המושבים הנוספים. יצויין, כי אומן מהווה מוקד משיכה לאלפי חסידי ברסלב.

אודי זוהר, מנהל רשות התעופה האזרחית, אמר: "לא ידוע לי באופן פורמלי על בקשה של חברת תעופה ישראלית לבחון את השיקולים לחלוקת המושבים. בחנתי את יכולות הטיסה של חברות התעופה הישראליות, איך טסו בשנים האחרונות ועל פי זה קיבלתי החלטה".

בתוך כך, חסידי ברסלב טוענים כי מחירי הדילים לאומן בראש השנה עלו בעקבות עליית מחירי הדלק. לדברי בנימין מחלב, "בגלל המחירים אנשים נוחתים בפראג ונוסעים 30 שעות באוטובוס לאומן".

יואל גווירץ, אחראי שיווק בחברת התיירות '"דרך צדיקים", אמר: "אם בשנה שעברה מחיר כרטיס אחרי תוספות היה 850 דולר בממוצע, השנה הממוצע הוא למעלה מאלף דולר". גורם אחר בענף התיירות אמר: "היינו רוצים שהקו יהיה פתוח לחברות צ'רטר, ולא שהמדינה תחליט כמה מושבים להקצות. במצב כזה אין ממש תחרות והמחירים עולים".

תגיות