אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי לוי: המכירות עלו ב-45% במחצית השנה הראשונה צילום: יואב גלאי

רמי לוי: המכירות עלו ב-45% במחצית השנה הראשונה

היקף המכירות ב-13 סניפים הסתכם ב-454.3 מיליון שקל והרווח הגולמי צמח ב-46% לרמה של 23% מסך המכירות. הרווח התפעולי גדל ב-13% ל-34.8 מיליון שקל

17.08.2008, 13:18 | גלי ברגר
רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה לצמוח בכל הפרמטרים: מכירות החברה במחצית הראשונה של 2008 צמחו ב-45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-454.3 מיליון שקל. הרשת, שמפעילה 13 סניפים, מהם שניים בזכיינות פתחה המחצית הראשונה של 2008 שלושה סניפים והגידול מיוחס לפתיחתם, ולגידול מרשים של 18% במכירות של חנויות זהות. האינפלציה במחצית הראשונה של השנה עמדה על כ-10%, כך שריאלית מדובר בצמיחה של כ-35% - עדיין צמיחה גבוהה מאוד.

הרווח הגולמי של החברה גדל גם הוא ב-46% ושיעורו מן המכירות עמד על 22.9% - דומה למחצית הראשונה אשתקד. בחברה מייחסים את הגידול ברווחיות בעלייה בהכנסות ובשיפור תנאי הסחר מול הספקים עקב הגדלת כוח הקנייה. גם מכירות המותג הפרטי "המותג" – חברה בה מחזיק לוי 20% והוא מיחשב רווחי יותר עלו ושיעורן עמד על 5% לעומת 3.4% במחצית הראשונה של 2007. החברה מציינת כי היא מנהלת הסכמי סחר גם עבור הזכיינים, שמכירותיהם אינן כלולות בדו"חות, כך שבפועל היא מנהלת רכישות עבור גוף של מעל מיליארד שקל והיא צופה המשך שיפור ברווחיות הגולמית.

הצמיחה המרשימה בהכנסות וההתרחבות נותנת את סימניה בשורת ההוצאות: שיעור הוצאות המכירה, השיווק ההנהלה וכלליות גדל מ-15% ל-15.2% ואילו הוצאות המכירה והשיווק צמחו מ-13% ל13.2%.

גם הרווח התפעולי גדל בשיעור דומה להכנסות ולרווח הגולמי והסתכם במחצית הראשונה של 2008 ב-34.8 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות נותר ללא שינוי ועמד על 7.7%. שיעור הEBITDA (רווח תפעולי לפני הוצאות פחת וריבית) השתפר מ-8.1% ל-8.25%. הרווח הנקי גדל ב-30% והסתכם ב-23.5 מיליון שקל.

תגיות