אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר: האמריקאים לא אוהבים מכוניות אמריקאיות צילום: בלומברג

סקר: האמריקאים לא אוהבים מכוניות אמריקאיות

לפי מדד שביעות רצון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, המתחרים מאסיה ומאירופה גוברים על מותגי קרייזלר ודודג'. לפי מומחים, יצרני הרכב המקומיים מתקשים יותר מהמתחרים להסתגל למחירי הדלק הגבוהים

19.08.2008, 13:21 | סוכנויות הידיעות

שביעות רצונם של רוכשי המכוניות בארצות הברית מהיצרנים המקומיים נמצאת בירידה, בעוד המתחרים מאסיה ומאירופה מוסיפים לצבור תאוצה - כך לפי מדד שביעות רצון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן שפורסם היום (ג').

בסקר נשאלו המשתתפים לגבי מידת שביעות הרצון שלהם מהמכוניות שרכשו בהשוואה למכונית האידיאלית. כן נשאלו על מידת שביעות רצונם הכללית מהמכונית. הנסקרים דירגו את ציוניהם מאפס ועד 100.

לפי המדד של אוניברסיטת מישיגן, מותגי היוקרה לקסוס וב.מ.וו. הגיעו למקום הראשון, ואחריהן במקום השני מדורגות טויוטה והונדה. "זהו סימן מדאיג ליצרני הרכב המקומיים", אמר קלאוס פורנל, מרצה באוניברסיטת מישיגן העומד בראש הסקר השנתי.

באופן מסורתי, ציוני שביעות הרצון מהמותגים האמריקאים משתפרים מדי שנה, אלא שלא באותה מידה כמו המתחרים מעבר לים. כעת, דירוגי החברות המקומיות יורדים, בעוד שציוני המתחרות מוסיפים לעלות.

שביעות הרצון של הלקוח מתעשיית הרכב עולה בהתמדה לאורך זמן, והציון הכולל, 82, גבוה יותר מהציון שקיבלו תעשיות רבות אחרות שאחריהן עוקב המדד. בנוסף, 11 נקודות בלבד מפרידות בין המותג המצטיין למותג עם הציון הנמוך ביותר. לפי פורנל, יצרני הרכב המקומיים מתקשים יותר מהמתחרים להסתגל למחירי הדלק הגבוהים ולביקוש לכלי רכב יעילים יותר בניצול דלק.

 

במספר מותגים אמריקאים נרשמה ירידה בדירוג, ביניהם ביואיק, קאדילק ושברולט. מותגי קרייזלר קיבלו את הדירוג הנמוך ביותר מבין המותגים האמריקאיים; מותגי דודג' וסדרת הג'יפים של החברה היו בתחתית דירוג 22 המותגים. לעומת זאת, מותג סאטורן של ג'נרל מוטורס עלה ב־4 נקודות ל־85 נקודות, ופורנל מסביר זאת בשדרוג יעילות צריכת הדלק של המותג.

תגיות