אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
yes: האינפלציה הגדילה ההפסד ברבעון שני ל-99 מיליון שקל צילום: צביקה טישלר

yes: האינפלציה הגדילה ההפסד ברבעון שני ל-99 מיליון שקל

הוצאות המימון של חברת הלוויין זינקו ב-56% עקב העלייה באינפלציה; ההכנסות גדלו ב-7.3% והסתכמו ב-380 מיליון שקל

21.08.2008, 12:14 | אמיר טייג

חברת הלוויין yes, הנמנית עם קבוצת בזק, שמרה על רמת הכנסות גבוהה ברבעון השני והמשיכה להתייעל. עם זאת, המדד הגבוה הזניק את הוצאות המימון של החברה, והביא לעלייה בהפסד הנקי.

yes רשמה ברבעון השני של 2008 הכנסות של 380 מיליון שקל, גידול של כ-7.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה הצליחה לשמור על רמת הכנסות זהה לרבעון הראשון של השנה, אז נהנתה מעלייה חדה בהכנסות בשל פעולות שיווקיות שביצעה בעקבות משבר השידורים ברבעון האחרון של 2007.

במקביל, הצליחה yes להתייעל, שכן לא רשמה עלייה מהותית בהוצאות. הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) של החברה עמד ברבעון השני על רמת שיא של 103 מיליון שקל. רווח ה-EBITDA היווה כ-27% מהכנסות החברה, לעומת 17.2% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווחיות התפעולית נובעת בעיקר מהירידה בהוצאות רכש התוכן. 

עם זאת הוצאות המימון של החברה זינקו בכ-56% ברבעון השני, לרמה של 142 מיליון שקל, בעיקר עקב עליית האינפלציה (מרבית החוב של החברה צמוד למדד).

בעקבות עלייה זו, רשמה yes הפסד נקי של 99 מיליון שקל ברבעון השני, גידול של 52% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תזרים המוזמנים של החברה מפעילות שוטפת עמד על 32 מיליון שקל, גידול של 28% לעומת הרבעון המקביל.

ברבעון השני נוספו ל-yes כ-2,000 מנויים חדשים. מספר המנויים הכולל עמד בסוף הרבעון השני על 551 אלף. יש לציין כי המתחרה HOT לא גייסה מנויים חדשים ברבעון, לאחר ארבעה רבעונים רצופים בהם גייסה יותר מנויים מ-yes.

ההכנסה החודשית הממוצעת (ARPU) של yes הסתכמה ב-230 שקל, ללא שינוי מהותי לעומת הרבעון הקודם.

תגיות