אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסאן קשקאי+2: דגם חדש הוצג בשוויץ

ניסאן קשקאי+2: דגם חדש הוצג בשוויץ

גרסת הכביש־שטח המוארכת של הקשקאי, מנסה לרקוד על כל החתונות: חובבי ג'יפים, נהגי פרייבטים ואפילו בעלי מיניוואנים. כתב כלכליסט נכנס איתו ליער ועבר טלטלה רצינית, שנמשכה גם בטיסה לארץ

01.09.2008, 08:43 | תומר הדר

וינה, 22:00 בלילה. טיסת קישור משוויץ. בכניסה לעמדת הבידוק הביטחוני ממתינה קבוצת ישראלים שלהוטים להמריא ארצה. כולם נוכחים: אדון "הבידוק הביטחוני זה מכיוון שהם עוכרי ישראל", גברת "משתעלת בקול רם" ומר "צועק לחברים שיושבים מקדימה", חבורת "נערים שגמרו בקבוק ויסקי מהדיוטי פרי" וכמובן משפחת "ילדים בועטים בגב המושב" ממושב בצפון.

אחרי שתהליך העלייה למטוס מסתיים הישראלים מתמקמים: אדון "לא שמתי לב שממריאים" ממהר להסיט את משענת המושב אחורה. הדיילת מסבירה לו שחובה ליישר את משענת הגב. הוא מסביר לה שהוא לא מבין אנגלית. אחרי שהדיילת מסתלקת, הוא שולף ספר באנגלית. הדיילת חוזרת. היא מסבירה לו שבעת ההמראה ראש הנוסע שמאחוריו, כלומר אני, עלול להיחבט במושב. הוא מציית ומחכה שהדיילת תתרחק ומוריד שוב את המשענת.

ניסאן קשקאי+2 ניסאן קשקאי+2 ניסאן קשקאי+2

בשורה שמשמאל מישהו מפעיל מחשב נייד. צליל ההפעלה של תוכנת ה־WINDOWS מתערב בצלילי סרט ההדרכה שאוסר על הפעלת מחשבים ניידים. משפחת אמריקאים בוהה בו. "זה בסדר, אנחנו רק התרוממנו קצת באוויר", הוא מסביר לדייל, שהאמריקאי הזעיק. הוא כנראה יודע משהו על תעופה ששאר הנוסעים והטייס אינם יודעים. גברת "משתעלת בקול רם" מביעה את דעתה על מר מחשב נייד בשורת שיעולים קולניים. היא חייבת לקום כדי להשתעל עם חברה שיושבת מקדימה. הוראת הידוק החגורות בהמראה אינה חלה על משתעלים. כשהמטוס רועד, היא מוטחת לחיקו של מר מחשב נייד ומשתעלת. אני נרדם וחולם על מכוניות.

רוקד על שלוש חתונות

יום קודם, בחצר בית המלון הציורי ז'יוואהיל ששוכן בפאתי ז'נבה, המתינה שורה של ניסאן קשקאי+2, הגרסה המוארכת של רכב הכביש־שטח ניסאן קשקאי. "קשקאי אינו רכב כביש־שטח", ממהר להסביר ניל ריד, מנהל יחסי ציבור ניסאן אירופה. "מדובר במכונית קרוס אובר". על פי ריד, בשנים האחרונות עברה החברה מהפך מחשבתי: בעבר היא התמקדה בייצור של מכוניות, ג'יפים ומיניוואנים, אך את אלה מייצרים כל יצרני הרכב. לכן כיום הפתרון שלה הוא הכלאות, או קרוס אוברים: לוקחים תנוחת ישיבה גבוהה של ג'יפ, מערבבים עם פלטפורמה של מכונית נוסעים ויוצא קשקאי.

קשקאי המקורי הושק בעולם לפני כ־18 חודשים ומאז נמכרו כרבע מיליון מכוניות ב־31 ארצות. קשקאי המקורי, כלומר זה שצויד בחמישה מקומות ישיבה, רקד על שתי חתונות בלבד: הוא נועד לפתות בעלי מכוניות פרטיות וגם חובבי ג'יפים שלא יורדים לשטח. הגרסה החדשה רוקדת על עוד חתונה: שורת המושבים השלישית נועדה לפתות גם את בעלי המיניוואנים. למרות הדמיון החיצוני הרב לקשקאי הרגיל, הגרסה החדשה שונה: המרכב הוארך ב־211 מ"מ, בסיס הגלגלים הוארך ב־135 מ"מ וגם הגג הוגבה. 

הכנסה נוספת למשטרה השוויצרית

פנים הקשקאי+2 כמעט זהה לאחיו הרגיל. סביבת הנהג ותנוחת הישיבה מצוינות, והמושבים מאחורי הנהג זזים על גבי מסילה. אם מקפלים את שורת המושבים השלישית, אפשר לאכלס מאחור שתי מזוודות קטנות, או להושיב שני גמדים. בכבישים שמטפסים לעבר הרי ז'ורה שמתנשאים מעל ז'נבה קשקאי מתנהל במהירויות שמכניסות כסף רב למשטרת התנועה השוויצרית. במצב 4X4 קשקאי אוחז היטב, גם כשהכביש רטוב. בורות ושיבושי כביש אינם בעיה, בגלל מהלך המתלה הארוך, וגם הבלמים מפתיעים לטובה. לא צריך לחפש כאן מגבלות אחיזה, חדות היגוי ועפיצות צמיגים, שלא ישנו כהוא זה לקונה הממוצע. אפשר לומר שקשקאי עושה הכל "בסדר פלוס", לפחות עד שיורדים לשטח: שביל קטן מכוסה עלים ובוץ מוביל אי שם אל תוך היער וקשה לעמוד בפיתוי. השביל משובש וקשקאי מיטלטל, חובט ומתקשה להתקדם. לפחות ניסינו.

ניסאן קשקאי+2 יגיע לישראל בחודש הבא. הוא מצויד במנוע בנפח 2.0 ליטרים, בהנעה כפולה ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ויעלה 178 אלף שקל. למי שמחפש מיניוואן שנראה כמו ג'יפ ומתנהג כמו מכונית משפחתית, במחיר נמוך מזה של רוב המתחרים, קשקאי+2 הוא בהחלט בחירה מוצלחת. המטוס נוחת. בשורה הקדמית מישהו פוצח בשירה. אף אחד לא מצטרף. כולם צוחקים, חוץ מזו שמשתעלת.

הביצועים:

מנוע: בנזין, נפח 1,997 סמ"ק, הספק מרבי 140 כ"ס. מומנט מרבי 19.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן - 11 ק"מ לליטר

בטיחות: שש כריות אוויר ו-ABS. טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

מחיר: 178 אלף שקל

תגיות