אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מידה של אינטראקטיביות

מידה של אינטראקטיביות

בואו נודה באמת: אז נכון שאינטראקטיביות זה אחלה ודרכה ניתן להחדיר את ערכי המותג אבל מה לעשות שלא כל אחד אוהב להיות אקטיבי

03.09.2008, 11:48 | אייל כרמי

שנים צעקנו שאינטראקטיביות היא הכול, שצריך לאפשר לגולש יותר מעורבות ואין כמו להעניק לו את הבמה. וכך, יחד עם היסטריית ה-web 2.0 עלו אין סוף קמפיינים בעלי אותו מכניזם: 1. זו המשימה 2. עשו זאת בעצמכם 3. העלו לאתר. 4. תנו לגולשים לדרג 5. קחו הביתה פרס.

מה לא ביקשנו מהגולשים? לשים ג'ינס MAVI על הראש, לעצב פחיות של ספרייט, להכין פרסומות לדוריטוס ופאנטה, לכתוב לאולווייז מה יעשה לי את המחזור שמח, לצעוק לסוני אריקסון, למקסס ביטבוקס לנוקיה, להצטלם כאילו זכית למפעל הפיס, להעלות תמונות לקליפ של שטראוס ולאריזות של דנונה, לצלם סרט להונדה סיוויק היבריד, להכין קליפ לדיאט קוקה-קולה, להעלות וידאו מחופש לשוק של תנובה ועוד ועוד ועוד. מעייף, לא?

בואו נודה באמת: אז נכון שאינטראקטיביות זה אחלה ודרכה ניתן להחדיר את ערכי המותג אבל מה לעשות שלא כל אחד אוהב להיות אקטיבי ולכן, כשאינטראקציה הופכת למטרה ולא לאמצעי - אנחנו מפספסים.

בסיעור המוחות האין סופי אחרי רעיונות שכחנו כי היתה גם תקופה - לא ממש מזמן - כשהמילה אינטרנט אפילו לא הומצאה ובה היתה עוד דרך לפרסם מוצר. פשוט לספר סיפור. קחו קונספט חזק ומהודק תגישו אותו כמו שצריך, תנו אינטראקציה אבל חסכו קצת בהפעלות, יריות והעלאות וזהו. תאמינו, זה יעבוד.

קבלו דוגמא מצויינת לקמפיין הונדה אקורד של מקאן דיגיטל: http://www.bossrace.co.il

לצורך העניין הוטסו למנחת ברמת הגולן 10 מנהלים בכירים שהתחרו נגד השעון בנהיגה ספורטיבית בהונדה. כל הפרויקט (שהופק לדעתי בעלויות מאוד גבוהות) תועד בזויות צילום רבות, נעטף באריזה גרפית מרשימה, עבודת סאונד מתאימה ולוקאנפיל פלייסטיישני. האינטראקטיביות כללה "בסך הכול" אפשרות בחירה של המנהלים המתחרים אחד בשני (וכמובן אופציה להרשמה לנסיעת מבחן) אבל יש אנשים (כמוני למשל) ש"נתקעו" על האתר רבע שעה וצפו ברוב המנהלים מתחרים. יש לי הרגשה שלא הייתי לבד ורוב הגולשים ראו יותר ממרוץ אחד. הם גם הבינו שלהונדה אקורד יש ביצים. הקונספט "לאיזה מנהל יש את הביצועים הכי טובים" יושב בול גם על הרכב וגם על דרג הקולגות של המנהלים שהשתתפו בקמפיין (קהל היעד של הרכב) שהציצו בביצועים של חבריהם (ועל הדרך הפכו את המיניסייט לויראלי)

אני בטוח שעוד נמשיך לראות גם בעתיד קמפיינים המשלבים תוכן גולשים, אבל אני ממליץ בחום לאפסן את ה- UGC למקרים מאוד מיוחדים וספציפיים. פשוט התעייפנו, התבגרנו והתקדמנו. תנו לי מעורבות, אבל בעדינות הא?

הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב ב-ARC

 

לקריאת טורי "הבריף" הקודמים לחצו כאן

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
הדיעה שלי
מצד אחד אני מסכים עם כרמי המלך ( לא יודע מה כתב פה אבל אני מסכים ) מצד שני אני מתנגד למה שלאב נדב ענה לו ( אין לי מושג מה הוא ענה אבל אני מתנגד) טוב אחרי שקראתי אני אומר תלוי. לפעמים זה עובד ולפעמים פחות נכון שהגולשים התעייפו , ונכון שלא צריך לאנוס הפעלה ואינטראקציה לכל דבר אבל לפעמים יש לזה מקום וזה כיף גדול כמו שעוד לא המציאו נוסחה למה עובד בפרסום וצריך להתבסס על ניסיון , מקצועיות , קריאטיב וידע מצטבר, גם בפרסום דיגיטלי זה נכון. אבל יש לי שאלה כללית : מה זה פה בלוג קהילתי או עיתון כלכלי נפוץ עם רייטינג אחושלוקי? למה כל המגיבים זה החבר'ה שלנו? אין עוד קוראים שיש להם דיעה או שהם התעייפו מכל האינטראקציה הזו שקוראים לה טוקבקים?
דני צ'כנובר  |  07.09.08
14.
מסכים
אני חושב ששני דגלים צריכים להוביל את הפרסום (האינטראקטיבי ובכלל): 1. החדרת ערכי המותג עצמו ויצירת הסיפור העמוק ו"גוף" מעורר הזדהות בקרב קהל היעד. 2. הגברת המעורבות של אותו קהל המותג, על באמת, ולא ברמה השטחית והמזלזלת באינטיליגנציה. מעורבות היא לא עוד סיסמא ריקה שמפרסמים יכולים לנפנף בה ואז להמשיך לעשות מה שבא להם, פשוט כי אם יתעלמו ממנה הם דנים את המותג שלהם להתנוון. המדיה אגב לא באמת משנה. קונספטים מנצחים יכולים לחיות בכל המדיות(כידוע) לנצח.
מייקל אמיר , תל-אביב  |  06.09.08
12.
צודק לגמרי
גם אני מרגיש שאולי לפעמים אנחנו מבקשים יותר מדי מהגולשים, אלא אם מדובר בפרס כמו מכונית במשפחה הירוקה של הונדה. אבל הבעיה מתחילה בכך שיש אנשים שעדיין "חושבים אינטרנט" במקום לחשוב רעיון, או כמו שאומרים בקריספין "לחשוב קומוניקט". Y&R כבר הוכיחו שאפשר להביא אריה על קמפיין באינטראקטיב בלי לחיצה אחת. אז בואו נשכח לרגע את כל הדברים שאיתם יצאנו לדרך לפני לא מעט שנים, כמו כמות הקלקות, סשן באתר ועוד, ופשוט נחשוב רעיון גדול ונעשה ממנו "מטעמי מדיה", החל משילוט חוצות ועד 468x60. נו, כמו בקריספין.
יוסי צרפתי , סטוקהולם  |  04.09.08
לכל התגובות