אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיטרמן: האוצר יכול היה למנוע את העיצומים בנמלים צילום: יואב גלאי

סיטרמן: האוצר יכול היה למנוע את העיצומים בנמלים

מנכ"ל משרד התחבורה מכנה את התנהגות האוצר "דורסנית ומחוכמת". לטענתו, תפקידם היה להגיע להידברות עם העובדים כדי לוודא שהרפורמה, בה תמך גם הוא, לא תפגע בפרנסתם. האוצר בתגובה: "סיטרמן בדלן שמגלה חוסר אחריות ומגלגל את הכדור ממגרש למגרש"

03.09.2008, 19:25 | מיקי פלד

"העיצומים בנמלים היו יכולים להימנע אם אנשי משרד האוצר היו מדברים עם העובדים וההסתדרות כאשר אלו דרשו זאת, אך זה נמנע משום בשל התנהגות דורסנית ומחוכמת של האוצר", אומר ל"כלכליסט" מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.

הבוקר חזרו עובדי הנמלים לעבודה סדירה, לאחר שנשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, הורה להסתדרות ולמדינה להתחיל בשיחות עד ה-21 בספטמבר. בנוסף, הורה הנשיא אדלר למדינה להוציא מחוץ לחוק ההסדרים את הסעיף שבגללו נקטו העובדים בעיצומים של שבוע, זה המאפשר לחברת נמלי ישראל להוציא את ניהול ותפעול הרציפים לחברות חיצוניות. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות עד אז, הם יחזרו לבית הדין.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ונשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, בירכו על החלטת הנשיא אדלר. ברוש ציין, כי "התעשייה במצבה הנוכחי ובעקבות ההאטה העולמית ושער הדולר הנמוך, איננה יכולה להרשות לעצמה ולו שעה אחת של שביתה או עיצומים בנמלים".

סיטרמן. תפקיד משרד התחבורה יקבע את שיטת הניהול; האוצר ידאג לעובדים, צילום: יואב גלאי סיטרמן. תפקיד משרד התחבורה יקבע את שיטת הניהול; האוצר ידאג לעובדים | צילום: יואב גלאי סיטרמן. תפקיד משרד התחבורה יקבע את שיטת הניהול; האוצר ידאג לעובדים, צילום: יואב גלאי

משרד התחבורה היה מיוזמי הסעיף, המוכר בעולם בשם מודל ה-Landlord. גם סיטרמן תמך בהכנסתו לחוק ההסדרים, אך לדבריו, תמיכתו היתה תלויה בהידברות עם עובדי הנמלים וההסתדרות, שחששו שהכנסת חברות פרטיות תפגע בפרנסתם.

לדבריו, בעוד שהמימד המקצועי של שיטת הניהול בנמלים היא באחריות משרד התחבורה, תפקיד האוצר הוא להגיע להבנות עם העובדים ולוודא שהרפורמה החדשה לא תפגע בפרנסתם ושאין בה הפרה של ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עימם ב-2005.

ממשרד האוצר נמסר, כי "דבריו של מר סיטרמן מייצגים את הבדלנות בה הוא נוקט באופן עקבי כאשר עוברים משלב הדיונים לשלב העשייה. בהציגו את פרטי הרפורמה בפני אנשי משרד האוצר, שכנע מר סיטרמן בכישרון רב את כל הנוכחים בנחיצותה וחשיבותה של הרפורמה לניהול יעיל ותקין של תחום הנמלים במדינת ישראל. הוא נשאל באופן ברור על ידי הממונה על התקציבים, האם יש פגיעה ביחסי עבודה והשיב בשלילה".

"סיטרמן", אומרים באוצר, "כמנכ'ל משרד ממשלתי וכמשרת ציבור, מגלה חוסר אחריות ממלכתית ומתעסק בגלגול הכדור ממגרש אחד לאחר במקום לגלות אחריות לביצוע החלטות הממשלה. הובהר לעובדים בכתב ובעל-פה, כי אנו נשמח לתת מענה לחששותיהם, אם בדיאלוג פתוח ואם על ידי הכנסת שינויים בהצעת החלטה עצמה. העובדים סרבו לכל אחת מהאפשרויות ובחרו בדרך השביתה".

תגיות