אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה ושפיר הנדסה חתמו על הסכם להקמת כביש 531 צילום: גדי קבלו

המדינה ושפיר הנדסה חתמו על הסכם להקמת כביש 531

הכביש יחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה. החברה זכתה במכרז תמורת 2.4 מיליארד שקל, למרות שהצעתה היתה נמוכה משמעותית מהצעות חברות התשתית האחרות, דניה סיבוס ושיכון ובינוי

07.09.2008, 17:13 | גיא מי-טל
משרדי התחבורה והאוצר חתמו היום (א') על הסכם עם חברת "שפיר הנדסה" שזכתה במכרז למימון, הקמה ותפעול של פרוייקט "דרך 531" שעתידה להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה.

הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. כמו כן, משלב הפרויקט הנחת צינורות מקורות לאורך תוואי הכביש. סיום הפרויקט צפוי להיות בסוף שנת 2012. הכביש כולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות לרכבת.

כעת אמורה חברת שפיר הנדסה לנסות להשיג מהבנקים מימון לפרויקט. רק לאחר הסגירה הפיננסית תוכל החברה להתחיל בביצוע העבודות.

לפני כחודשיים הוכרזה שפיר כזוכה במכרז לאחר שהציעה הצעה כספית בסך 2.4 מיליארד שקל למימון, הקמה ותפעול הכביש, במשך 25 שנה. הצעתה היתה נמוכה משמעותית מהצעות חברות התשתית האחרות, דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל ושיכון ובינוי מקבוצת אריסון.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן אמר בטקס החתימה כי ההתעניינות הגדולה במכרז והתחרות שהוא יצר בקרב הסקטור הפרטי מעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר, בפרויקטים מסוג זה. סיטרמן ציין כי מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל.

בניית הכביש תמשך כשלוש שנים. סיטרמן הוסיף כי אין ספק שיותר ויותר פרויקטים תשתיתיים ותחבורתיים יצטרכו להתבצע באמצעות הסקטור הפרטי. לדבריו, משרדי התחבורה והאוצר מקדמים כיום 12 פרויקטים תחבורתיים נוספים באמצעות הסקטור הפרטי, בהם כביש 431, הנתיב המהיר לתל אביב, הרכבת הקלה בירושלים ופרויקט מנהרות הכרמל.

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, ציין כי בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתחום התשתיות וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה- P.P.P - Public Private Partnership. " מדובר בפרויקט ייחודי המשלב תכנון, בנייה והקמה של פרויקט משולב כביש-רכבת. "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אני מתפלא שהחשב הכללי מתגאה בפרוייקטים כושלים
431 כאמור עלויות כפולות הכביש יגרום לשטפונות, בפרוייקט מנהרת הכרמל החברה הסינית נטשה את העבודות לפני מספר ימים, סיטיפס - החברה הבונה את הרכבת הקלה מקבלת ע"פ החוזה תגמולים על איחורים ולכן רכבת קלה לא תהיה בקרוב אלא רק סבל לתושבים, הנתיב המהיר לת"א תחילתו בחטא וכנראה גם סיומו יהיה בחטא גדול. אז מר שוקי אורן, מה עדיף, שהממשלה תשקיעה בתשתיות כמו הרבה ממשלות רבות וטובות (בצרפת היית?) או הרפתקאות כושלות עם חברות פרטיות? אני מאחל לשפיר הנדסה הרבה הצלחה בפרוייקט כמובן.
גילבוע , כפר סבא  |  08.09.08